Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3176
Har en LG G3 som jeg fikk knust skjemen på (sprekker i hele skjermen). Får slått den på,men får ikke trykt på noe. Vet ikke om dette er på grunn av at det er skrekker i skjermen. Er dette noe kan fikses? Og hvor mye vil det ca koste?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Kan det fikses? Klart det kan! Vil du betale? Eller lønner det seg å kjøpe ny? Nå vet jeg at det er en del folk som kan skifte skjerm selv for en billig penge på privaten, de som er "offisielle" skal gjerne ha både cola og makka. Har oppfattet at dersom LCD-en (det som er selve skjermen og ikke glasslaget over som du sikter til), er ødelagt ser de fleste mørkt på det. Er det kun glasslaget er det en smal sak, men presisjonsbetinget å få det fikset. Har ikke sett gjennom denne, men tenker den går gjennom både glass og LCD. https://www.youtube.com/watch?v=I-LUBTADX2U
Fikser LG-er på mobilverkstedet jeg jobber. Men det er ikke så ofte, nettopp pga prisen. Pris på skjerm fra forhandler er rundt 1500,- og oppover, avhengig. Pluss på moms og verkstedets fortjeneste, pluss de hundrelappene selve jobben koster, så er man fort oppe i 2500,-. De to jeg har fikset den siste uka havnet på rundt den prisen.
Nå er det heldigvis ikke jeg som hverken bestemmer prisen eller tar betalt fra kunden, for dette er priser jeg rett og slett skjemmes over mtp. hva skjermene faktisk er laget av og hvor enkle de er å bytte.
Får du tak i en skjerm selv så klarer du lett å ordne dette på egenhånd ved å se videoer på nett. Evt. så kan du ta kontakt med meg, så kan jeg fikse det for deg privat.