Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 16179
prøvde rivotril nylig og likte det, men det varte en god del dagen etter og littegran 2 dagen også.
Leste det virka 72 timer, men lurer på om folk merker lett at du har tatt rivotril f.eks viss jeg tar 1 2mg tablett kl 4 på dagen og røyker litt hasj, er jeg fin i formen dagen etter da på jobb?
Vet at jeg kan være litt bak pillefjern men vil folk merke at jeg er ruset på øynene osv, første, andre og tredje dagen f.eks?
Sist endret av Dodecha; 21. august 2012 kl. 14:41. Grunn: FTFY
Det kommer veldig an på hvordan du reagerer. Jeg kan se det (og høre det, rivotril påvirker ikke bare øynene) på personer jeg kjenner veldig godt fra før. Man får litt glass-aktige øyne og en generell holdning og pratemåte som er veldig karakteristisk. Personer jeg derimot ikke kjenner så godt merker jeg ingenting på.

Husk at rusen på benzo kan lure deg til å tro at du oppfører deg helt normalt, når du egentlig legger frem merkelige tankerekker, eller totalt glemmer historien du fortalte for fem minutter siden.
Lille pille trille..
7 3
Sitat av skittles Vis innlegg
prøvde revotril nylig og likte det... men det varte en god del dagen etter og littegran 2 dagen også... leste det virka 72 timer... men lurer på om folk merker lett at du har tatt revotril.. f.eks viss jeg tar 1 2mg tablett kl 4 på dagen og røyker litt hasj... er jeg fin i formen dagen etter da på jobb?? vet at jeg kan være litt bak pillefjern men vil folk merke at jeg er ruset på øynene osv??? første andre å tredje dagen f.eks...
Vis hele sitatet...
Visst er det synlig når en har spist rivotril,som sagt...kanskje en ikke merker det sjøl,men det syns,men må ikke bli for paranoid når jeg sier dette!Men er bare enkelt ren fakta...og siden du ikke er vant til rusen men likte det så sier jeg bare: Vær for all del forsiktig,de er utrolig vanedannende!!!
Om du tar bare en 2mg rivotril så burde det ikke være noe problem. Popper du mange å er ny på det kan du ha et par hangover dager som kan bli veeeldig blurry.

Å det heter rivotril, ikke revotril ;P
Rivotril er skumelt å bruke fordi man sjølv ikke legger merke til hvor berusa man blir og dermed hiver man ofte innpå noen flere ,tilslutt har man kanskje tilsammen tatt 5-6 stk 2mg rivotril og det er mye benzo,til sammenlikning tilsvarer det ca.2esker Valium 5mg(25stk pr.eske dvs.125mg diazepam) 0,5mg Rivotril = 10mg Valium 2mg Rivotril = 40mg Valium ,omtrentlig...
Sist endret av Baltasar; 21. august 2012 kl. 02:10.
Sitat av Baltasar Vis innlegg
Rivotril er skumelt å bruke fordi man sjølv ikke legger merke til hvor berusa man blir og dermed hiver man ofte innpå noen flere ,tilslutt har man kanskje tilsammen tatt 5-6 stk 2mg rivotril og det er mye benzo,til sammenlikning tilsvarer det ca.2esker Valium 5mg(25stk pr.eske dvs.125mg diazepam) 0,5mg Rivotril = 10mg Valium 2mg Rivotril = 40mg Valium ,omtrentlig...
Vis hele sitatet...
Show me your source
Det Baltasar sier, stemmer.

Kilde: http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm Som du ser der står det hva dosene av de forskjellige benzoene har kontra hverandre. Clonazepam (rivotril) 0,5mg = Diazepam (Valium) 10mg

Rivotril er tross alt blandt de mest potente benzoene og valium er ganske langt ned på lista i forhold.
Sist endret av Coffern; 21. august 2012 kl. 04:47.
Tar en 2mg rivo nå om dagen, vil jeg få samme ruseffekt av 4x 25 mg sobril ?
vil 2-3 rivotriler i uka gjøre hverdagen lettere for en person som er veldig deprimert? god ide?
Sitat av Malamutt Vis innlegg
vil 2-3 rivotriler i uka gjøre hverdagen lettere for en person som er veldig deprimert? god ide?
Vis hele sitatet...
Dårlig idé, dessverre. I likhet med alkohol virker benzodiazepiner dempende på sentralnervesystemet. Disse medikamentene brukes vanligvis i behandlingen av søvnløshet, angst og muskelkramper. I likhet med alkohol øker benzodiazepiner risikoen for å utvikle depresjon. Dette kan delvis skyldes effektene av legemidlet (reduserte nivåer av serotonin og noradrenalin) eller ved langvarig bruk som kan forårsake eller forverre depresjon. Depresjon kan også være en del av et langvarig abstinenssyndrom. Om du sliter med depresjon anbefaler jeg deg å søke hjelp snarest. Har gode erfaringer med kognitiv atferdsterapi (KAT) selv.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Dårlig idé, dessverre. I likhet med alkohol virker benzodiazepiner dempende på sentralnervesystemet. Disse medikamentene brukes vanligvis i behandlingen av søvnløshet, angst og muskelkramper. I likhet med alkohol øker benzodiazepiner risikoen for å utvikle depresjon. Dette kan delvis skyldes effektene av legemidlet (reduserte nivåer av serotonin og noradrenalin) eller ved langvarig bruk som kan forårsake eller forverre depresjon. Depresjon kan også være en del av et langvarig abstinenssyndrom. Om du sliter med depresjon anbefaler jeg deg å søke hjelp snarest. Har gode erfaringer med kognitiv atferdsterapi (KAT) selv.
Vis hele sitatet...
takker for svar

problemet mitt er også at jeg har så jævlig angst for og møte andre mennesker så vil ha noe som gjør at jeg gir litt mer faen liksom.. + når jeg røyker weed blir jeg alltid sykt euforisk i 1.5 time men så begynner liksom et angstfylt paranoid tankekjør..
Har mye erfaring med diverse typer benzodiazepiner, og jeg personlig tror at du ikke vil få noe særlig utbytte av å bruke dette medikamentet uten å bli fulgt opp av psykiater/psykolog med samtalebehandling. Hvis du tenker at dette er noe du ønsker anbefaler jeg deg å kun gå på dem i perioder. Benzodiazepiner er sterkt vanedannende, og ved
tilvenning vil brukeren føle at det oppstår uro, angst, skjelving og rastløshet når medikamentet er i ferd med å forsvinne ut av kroppen. Det gir også langvarige abstinenser som ikke ligner grisen.

Har selv erfaring med Apodorm, Mogadon, Rohypnol, Sobril, Valium og Rivotril.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tror dere folk i klassen min vil merke det om jeg tar 2-4 mg rivo før skolen? Har nada toleranse
Ja, mann. Jeg ga to 2mg rivotril til en kar en gang. Han likte fengen (der og da, i alle fall), og så på en del episoder av en serie med meg. Han spurte etter en tredje. Jeg sa "kanskje det er lurt at du venter litt?". Like etterpå sovnet han som en stein. Hørte på rap så det nærmest ga ekko i rommet, og fyren bare lå der. Sov i noe sånt som seks timer og husker nada av hva som hadde skjedd. Hvorfor? Rivotril på 2mg er ganske kraftig om man ikke har toleranse. Tipper alle vil se det på deg, og at du vil sovne.

Har selv så høy toleranse at ingen merker det (har spurt) om jeg så skulle ta femten 2mg rivotril sammen med et par øl. Men dette er grunnet toleranse som sitter igjen til evig tid (noe som ikke er veldig gøy, egentlig). Mogadonen har meste parten av skylden. Insomnia suger. Det man derimot kan se er holdningen som forandrer seg. Plutselig er ingenting farlig. Man bryr seg ikke, og det er veldig lett å ta dumme sjanser.
Sist endret av Lucy In The Sky; 11. juni 2013 kl. 02:00.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ja, mann. Jeg ga to 2mg rivotril til en kar en gang. Han likte fengen (der og da, i alle fall), og så på en del episoder av en serie med meg. Han spurte etter en tredje. Jeg sa "kanskje det er lurt at du venter litt?". Like etterpå sovnet han som en stein. Hørte på rap så det nærmest ga ekko i rommet, og fyren bare lå der. Sov i noe sånt som seks timer og husker nada av hva som hadde skjedd. Hvorfor? Rivotril på 2mg er ganske kraftig om man ikke har toleranse. Tipper alle vil se det på deg, og at du vil sovne.

Har selv så høy toleranse at ingen merker det (har spurt) om jeg så skulle ta femten 2mg rivotril sammen med et par øl. Men dette er grunnet toleranse som sitter igjen til evig tid (noe som ikke er veldig gøy, egentlig). Mogadonen har meste parten av skylden. Insomnia suger. Det man derimot kan se er holdningen som forandrer seg. Plutselig er ingenting farlig. Man bryr seg ikke, og det er veldig lett å ta dumme sjanser.
Vis hele sitatet...
Haha okaaay. Får se hva jeg gjør, om tar de nå, sparer de eller tar de på skolen

EDIT: Jeg tok de nå, la begge under tunga. Er det ikke sånn man får best effekt?
Sist endret av random_kid; 11. juni 2013 kl. 02:04.
Proppa i meg 4 mg dagen før en psykologtime. Busted...

Sitat av random_kid Vis innlegg
Haha okaaay. Får se hva jeg gjør, om tar de nå, sparer de eller tar de på skolen

EDIT: Jeg tok de nå, la begge under tunga. Er det ikke sånn man får best effekt?
Vis hele sitatet...
Jo.
Men regn med at folk ser det.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Proppa i meg 4 mg dagen før en psykologtime. Busted...



Jo.
Men regn med at folk ser det.
Vis hele sitatet...
Folk sover her i huset så burde gå fint
Bra du tok de nå. Har du ikke resept eller oppgitt noe slikt til skolen ville det nok blitt en samtale eller to, tipper jeg. Under tunga er mer effektivt med tanke på tid. Dessuten smaker det godt.

Sov godt.
Sitat av random_kid Vis innlegg
Folk sover her i huset så burde gå fint
Vis hele sitatet...
På skolen mente jeg nå
Sitat av Legevakten Vis innlegg
På skolen mente jeg nå
Vis hele sitatet...
Åja haha ^^
jeg ble tom stoppet av snuttn etter en trafikk ulykke der jeg var full av rivotril uten at de så det,jeg har alltid vært helt normal med benzoer.

jeg spøkte tom med snuttn om at "tenk om jeg var full av amf nå" da de kjørte meg til legevakten,fordi jeg følte meg så trygg på situasjonen etter en lengre biltur med mye snakk,og syns det var rart de ikke sjekket folk bedre

"da ville vi merket det på deg" var svaret jeg fikk jaja....NEI det ville du ikke

dette er helt sant

selv om jeg har vært full av kodein + benzo ser ikke folk at jeg er påvirket før evt øyelokka begynner å dette ned (ved større doser kodein)
Sist endret av alanapoli; 11. juni 2013 kl. 09:55.
Husker ikke så mye etter igår, all isen jeg hadde er spist opp å jeg hadde sovna med musikk på. Kom meg ikke på skolen heller
Det var det jeg sa
Men du sov godt, da, i alle fall. Kjipt å ikke huske særlig, da.

Å kjøre i beruset tilstand er ikke noe å anbefale uansett om noen ser det på deg. Det er heller ikke lovlig å kjøre bil etter inntak av rivotril. En pasient som har gått på dette i tyve år mistet lappen sin grunnen medisineringen, faktisk. Hun ble ikke blid, akkurat. Men loven er altså slik.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det var det jeg sa
Men du sov godt, da, i alle fall. Kjipt å ikke huske særlig, da.

Å kjøre i beruset tilstand er ikke noe å anbefale uansett om noen ser det på deg. Det er heller ikke lovlig å kjøre bil etter inntak av rivotril. En pasient som har gått på dette i tyve år mistet lappen sin grunnen medisineringen, faktisk. Hun ble ikke blid, akkurat. Men loven er altså slik.
Vis hele sitatet...
Haha ja.. Merker at balansen er noe dårligere enn til vanlig idag. Er det vanlig?
Sitat av random_kid Vis innlegg
Haha ja.. Merker at balansen er noe dårligere enn til vanlig idag. Er det vanlig?
Vis hele sitatet...
Halveringstiden er ca 18-50 timer, så du kommer til å være en viss grad beruset en stund til.
Halveringstid er ikke alltid en god måte å anslå hvor lenge berusningen vil vare, diazepam f. eks. kan sitte like lenge i kroppen men varer ikke på langt nær så lenge, andre stoffer har kortere halveringstid enn det effektene tilsier. Men i dette tilfellet stemmer det, rivotril kan sitte i i flere dager avhengig av dose og toleranse, selvsagt i minkende grad utover.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av random_kid Vis innlegg
Haha ja.. Merker at balansen er noe dårligere enn til vanlig idag. Er det vanlig?
Vis hele sitatet...
Dette er veldig typisk dagen derpå på benzoer, da spesielt rivotril.
Man våkner, føler seg ok med litt afterglow, står opp og når man skal ta morgenpisset faller du nesten over hele dassen.

Eller når man skal kle på seg og vanligvis går det helt fint å gjøre dette stående - typisk rivotrilhangover gjør at det å balansere på en fot for å få på sokk nr. 2 ender med knall&fall.

Du er fortsatt påvirket, og burde være oppmerksom på det.

Angående om folk merker det har jeg en kompis som spiste rivotril hver eneste dag før (og på) jobb i to år i strekk. Ingen merket noe. Og dette var en praktisk, la oss si "mekaniker", jobb. Ble også promotert til "nestsjef" på slutten av perioden, så rivotril gjør underverker for noen (han fikk de ikke av legen).

Edit: Dette er da veldig individuelt, mtp toleranse osv, men også fordi folk reagerer jævla forskjellig på benzoer. Personlig fikk jeg aldri effekt av alprazolam (xanor), mens de jeg tok det med alltid fikk en skikkelig sus. Skjøt det aldri da, men spiste nok mg til at jeg burde merket noe annet enn at det var lett å sovne på 4-6mg.
Sist endret av bleh; 11. juni 2013 kl. 17:39.
random_kid: Har en del søvnforstyrrelser, og i periodene med Insomnia bruker jeg Mogadon. Mest sannsynlig har jeg fått i meg rivotril også om det skulle være en dag med angst. Hver eneste morgen snublet jeg i mine egne føtter, og surret litt med alt. Det går seg til etter hvert.
Sist endret av Lucy In The Sky; 12. juni 2013 kl. 01:09.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
random_kid: Har en del søvnforstyrrelser, og i periodene med Insomnia bruker jeg Mogadon. Mest sannsynlig har jeg fått i meg rivotril også om det skulle være en dag med angst. Hver eneste morgen snublet jeg i mine egne føtter, og surret litt med alt. Det går seg til etter hvert.
Vis hele sitatet...
Fikk tak i mogadon igår, guttan sa jeg sku holde meg våken etter å ha inntatt den for rus, men hadde jo ikke sjaaangs å holde meg våken. Men har aldri følt meg så ulthvilt før
Vi alle reagerer ulikt på de ulike stoffene, men at andre vil merke at man har tatt rivotril om man ikke er vant til det stemmer. Jeg er veldig vant til det og tar jeg 4mg har jeg fått kommentert at jeg har små pupiller og snakker sakte.

Å ikke ha helt kontroll over muskler i armer og bein er også vanlig. Har gått mang en gang på tryne etter å tatt 12mg Rivotril på kvelden for å få sove.