Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1041
Man har fått innvilget 5000,- i kreditt av banken. Når man setter kortet inn i minibanken står det maks for uttak = 15000,-. Problemet er at den ikke gir meg lov til å ta ut over de 5000,-.

Er det noen som vet om det f. eks finnes et smutthull her? Slik at jeg kan lure "kredittgrensen" og få ut de 15? Ta ut i butikk? Eller noe?
Offline terminaler. Men da får du med en gang regning på de 10.000 du overtrekker kortet. Meg bekjent får du IKKE avbetalingsordning på dette.

Altså: du kan kanskje snakke med banken og få avbetaling, men dette skjer ikke automatisk liksom
Trådstarter
19 2
Offline terminal ja. Men finnes vel få av dem pr dags datO?
Jepp, kan bli vanskelig. Vet dog at endel uteplasser har dette. Viss du trykker F1 på de trådløse terminalene på uteplasser går den på visadelen og er offline. Mener også jeg har lest her tidligere at minibanker går offline noen minutter rundt midnatt, men dette er jeg veldig usikker på og har aldri prøvd selv.
dette var før, det ble slutt på det.
Trådstarter
19 2
må vel være en måte foruten offline mode? Er vel ikke uten grunn de setter grensen for maxuttak til 15k? Nødløsingsopplegg.
Litt usikker på akkurat hva som er situasjonen din, men jeg har noen ganger opplevd at minibanken skiller mellom maksbeløpet du kan ta ut og det disponible beløpet du har tilgjengelig.

Det vil si at om maksbeløpet ditt er 10'000 vil alltid dette komme opp, enten du har 100'000 eller 100 kroner på konto. Dette er ikke noen slags nødløsning eller "kreditt", men rett og slett minibanken som opplyser deg om hvor mye du kan ta ut. En terminal vil ikke nødvendigvis ha noe forhold til denne grensen, men forholder seg bare til hva du har disponibelt på konto. Offline-løsninger baserer seg på at du får ta ut et beløp selv om terminalen ikke får sjekket saldoen, men dersom du ikke har dekning på konto begynner det å løpe renter.