Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 12553
pengejeger
Natz's Avatar
Rart det ikke står noe TK, Olaf ;p
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Det burde di heller ikke gjøre. Di burde hatt ressurset til å kjøre di DIREKTE til et avrusnings senter.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i svarte skal de gjøre det? Avrusning funker dårlig dersom man ikke vil. For da er det rett tilbake til samme gamle møkka med engang man kommer ut.
Det får være knarkerene sitt eget ansvar. Skjønner godt politiet ikke reagerer noe særlig på de jeg.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Hvorfor i svarte skal de gjøre det? Avrusning funker dårlig dersom man ikke vil. For da er det rett tilbake til samme gamle møkka med engang man kommer ut.
Det får være knarkerene sitt eget ansvar. Skjønner godt politiet ikke reagerer noe særlig på de jeg.
Vis hele sitatet...
Som jeg har skrevet tidligere i en annen tråd:

Det er akkurat som om du setter deg i ett fly å skal reise, så styrter flyet og du dør, du visste ikke at det skulle bli sånn men du vet at ett fly kan styrte.
Det er helt samme med de!

http://www.freakforum.nu/forum/showt...50#post1422250
▼ ... over en måned senere ... ▼
pass dine egne saker,onkel ser ned på narkomane de synes de er utskudd skitne latbeiser og tapere
/ikke alle ,en del har en innebygget empati/sympati for disse uheldige samfunnets svakeste) men dette gjelder mindretallet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Selfølgelig driter dem i narkomaner. Det er jo noe du selv velger å være. De som er straight vill jo selfølgelig se ned på dem som driver med narkotika.
Sitat av tunfisk2 Vis innlegg
hva er dette for en historie? i mine øyne er dette fri fantasi og eventyr. at du har sett en rusmisbruker eller tre, er greit, men noen politihater er du ikke.. hold deg til bikinisidene i ellos katalogen og prøv å begrens deg så du ikke får betennelse i armen. om du er nysjerrig på å se hvor jævelig mange av de har det, så ta toget inn til østbanen og ta deg en titt der. smør med deg noen matpakker og ta med deg noen klær du har til overs å gi de bort til de som måtte trenge det. ro rundt averøya du, så kan du i det minste kalle deg for pkail.. lykke til.
Vis hele sitatet...
Jeg ser du bor i Oslo?
Rart du ikke ser det er problemer !

Ja, snuten gir faen i narkomane. Eneste dem liker er og mobbe og trakasere dem. Og ja, jeg har sett. Dem er skikkelig rasshøl mot dem!
Har selv kjøpt burgere på burgerking og gitt til noen narkomane som satt og tigget. Har aldri sett noen så takknemlig før.

Skal ikke dra alle under en kam, men det er realiteten.
Sist endret av Rallo Tubbs; 15. november 2009 kl. 01:21.
Sitat av ikapeek Vis innlegg
[
Vi fant snart ut hva snuten var ute etter, de sto å krangla med to pakkiser
Vis hele sitatet...
Pakkiser, det er et negativt ladet ord!
Du kan klage på politiet.. Men hvorfor gjorde ikke DU noe.. du kunne ha snakka til hu stakkars dama? kanskje du kunne ha hjulpet henne med noe? og om det hadde vært så ille, ringt ambulanse..
Sitat av Helenemor Vis innlegg
Du kan klage på politiet.. Men hvorfor gjorde ikke DU noe.. du kunne ha snakka til hu stakkars dama? kanskje du kunne ha hjulpet henne med noe? og om det hadde vært så ille, ringt ambulanse..
Vis hele sitatet...
Husker jeg tenkte det samme den gangen denne tråden var på gang. Jeg tenkte jeg skulle si det, men fant ut at jeg ikke er noe bedre selv når det gjelder fremmede bråkete narkomane. De har jo problemer jeg gjerne kunne hjulpet dem med, men inngangsbarrieren til å involvere seg i slike sjebner er for stor, og det skal jeg være den første til å innrømme. Men til deg trådstarter, siden du skrek så høyt om at politiet skulle gjort noe, burde selv se at det er like mye ditt og mitt ansvar som politiets. Om de skulle jobbet med sosialarbeid også hadde ikke dette landet hatt noe politi til å ta hånd om kriminalitet.
2 uker siden var jeg på no dinosaur dritt i spektrum med familien.. Går ut derrifra og skal til bilen. Finner da en stakkars mann sittende krokbøyd og man ser klart at han har store smerter og sliter.. Det går 100 barnefamilier som går forbi og ikke bryr seg, en pappa går så langt at han sparker etter stakkaren, men INGEN brydde seg. HVA ER DET MED VERDEN?
og du skulle sett hvordan folk reagerte da jeg satt med ned med han, og hjalp han i en sittestilling som kanskje var litt bedre, hjalp han å samle utstyret hans, og fortalte han at om han trengte hjelp, så er det "sykepleierer på hjul" rett utenfor kveldstid mellom 18 og 21 els. Og dette var ting som tok meg 5 minutter.. Mens alle som gikk forbi meg så på meg som jeg skulle ha hatt 8 hoder og 4 rumper, som gadd å hjelpe en mann som det.

Om man ikke kan hjelpe de så mye, så spør iallefall hvordan det går.. Noen ganger hjelper bare det også..
Nå jobber jeg i helsevesenet da, så jeg er jo vant med kontakt med alle mulige typer mennesker som ambulansearbeider.
Jeg syntes at du gjorde det rette, og si i fra til politimannen er mye smartere enn å hjelpe hu dama. Vis du hjelper hun, og hun er under rus eller ett eller annet, er det ikke så digg å ha ei pesende dame opp i fjeset ditt, kanskje nesa renner og hu sikler som bare det, nei vettu hva, det hadde nok ikke jeg gjort heller.

Men du kunne jo ringt ambulansen eller noe sånt da, kunne være ganske smart det òg.
Ja, æsj, det er så teit at folk som trenger hjelp alltid er så ekle. Jeg har ikke noe i mot å hjelpe andre, men ikke hvis det blir ekkelt, det får da være måte på hvor langt man strekker seg for andre mennesker!
Ekle? Er det blitt sånn at man ikke hjelper folk fordi det er tungt å vaske henda etterpå? Herregud...
Det er ikke det at det er så tungvint, men, altså, såpe er så forbanna dyrt.
Du har ikke tenkt at polti kanskje trengte 7 poliser i tilfelle de "pakkisene" gjorde ett eller annet faanskap?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du kjenner ei side av saka. Du har ikkje peiling på kor mange ganger politiet har kjørt den kvinna på sjukehus.
Vis hele sitatet...
vel. har du?

synes det er bra at folk bryr seg.
Hva skjedde med pulveret btw? var det macca, cola eller heroin da?
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Jeg ser problemmet, men er muligens litt mere enig med politiets prioriteringer.
Det er vel mest viktig å kontrollere de som faktisk lett kan starte litt faenskap nemlig disse 2 pakistanerne, å det hadde de også gjort i dette tilfellet.
Selvfølgelig går ikke dette på hudfargen, det er kun basert på hva personene nettopp hadde gjort.

Å jeg må dessuten si at jeg ikke har så mye tilovers for såkalte narkiser.
Nå snakker jeg ikke om folk som fyrer opp en å anne bong i sitt eget hjem.
Men det jeg mener med narkiser er folk som har armen full av sprøytestikk å ser søpplete å jævlig ut.

Riktig nok så skader ikke disse narkisene noen så mye akkurat, kontra de jævlig gjengene som henger på OSLO S.

Hadde vært greit med en pistol i cal 45acp neste gang man ser noen slike ungdoms gjenger angrippe ei stakkars gamle damer.
Er så lei all den kriminelle søppla som får lov til å leve i Norge.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Snuten driter i narkiser!
Vis hele sitatet...
Ja, i dag fikk jeg nok et bevis på dette.

Jeg har to naboer som man godt kan karakterisere som såkalte "narkiser".
Disse pleier stort sett alltid å henge sammen, de ruser seg sammen, henter medisiner sammen og går på NAV sammen.
Bare tenk dere en kompisfilm med gamle krigere som er hektet på det meste av godstoffer så er dere inne på hvordan de har det.

I dag stod jeg utenfor for å skru litt på en moped jeg skal selge i neste uke.
Da fikk jeg øye på det viltre ansiktet til en av disse to jeg beskrev ovenfor.
Jeg syns de to er litt komiske så jeg småflirte litt mens jeg sa "God aften! "
Han gjennomgikk de vanlige formalitetene før han fortalte meg at kompisen var funnet død.
Han fortalte også at han hadde en avtale med den avdøde på mandagen slik at de kunne gå på apoteket for å hente pillene sine sammen, men at han aldri hadde dukket opp til denne avtalen.

Man kan si hva man vil om de som er skikkelig på kjøret, men medisinene har de god kontroll på, dessuten forklarte han at medisinene til den avdøde "]var like mye verd som diamanter for han".
Altså han ville aldri ha gått glipp av medisinene dersom det ikke var noe alvorlig galt.
Kvelden før hadde de to fyrt seg et skudd med knuste ritalin (?) i en sprøyte.
Derfor var det nærliggende å tro at noe trist hadde skjedd.

Han varslet hjemmehjelpen og politiet, men det tok 4-5 dager før de gadd å sjekke opp saken.
I går fant de han død inne i leiligheten sin.

Det er 6 leiligheter i denne bygningen og der ligger det en død mann i 4-5 dager som politiet ikke gidder å bry seg om?!

Jeg mener at det er meget lite fruktbart fra politiets side å ignorere en person som allerede har lite tiltro til politiet mens han ber om hjelp.

Jeg merker at jeg er mektig forbannet og lurer på hva dere syns om denne saken?
Sist endret av Knask; 27. juni 2010 kl. 01:04.
Kristiansund er jo narkis by nr 1 også da... En jeg kjenner som flytta inn på hybel der. første dagen så kom politiet stormende på døra med hunder og alt... Det var en misforståelse.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
...
Han varslet hjemmehjelpen og politiet, men det tok 4-5 dager før de gadd å sjekke opp saken.
...
Jeg merker at jeg er mektig forbannet og lurer på hva dere syns om denne saken?
Vis hele sitatet...
Slik du beskriver det har det altså vært to ledd som har sviktet her. Hjemmehjelpen, som antatt har primæromsorgen, samt Politiet - som ikke rykket ut straks de fikk melding om at det kunne ha tilstøtt den ene rusmisbrukeren noe. Du sier ingen ting om hvordan denne varslingen av Politiet foregikk.

Først og fremst er det tragisk når folk dør og blir liggende i dagevis i velferdssamfunnet vi påberoper oss å ha.

Men jeg tror også det kan være utfordringer med troverdighet i slike tilfeller. Hvorfor har både hjemmehjelpen og Politiet valgt å ikke reagere på de første henvendelsene? Man kan jo bare spekulere i dette. Kanskje er det en forhistorie her, som hadde bidratt til å nyansere det hele?

Jeg forstår din frustrasjon. Men situasjonen du beskriver er på ingen måte unik. Enslige eldre og syke dør, og blir dessverre alt for ofte liggende i leilighetene i lang tid før noen oppdager det. Dette er ikke noe som bare skjer "narkiser". Men rusmisbrukere savner kanskje det nettverket vanlige folk har, slik at de kan sammenlignes med enslige personer.
▼ ... over et år senere ... ▼
kristiansund i et nøtteskall sier jeg bare, TS..

purken går heller etter rånere, og slossere, enn narkiser som dealer på åpen gate.. faen ikke enkelt..
Ja, la oss hjelpe alle narkomane som sjangler paa gata, for det har vi ressurser til!

La de rotne og odelegge dems eget liv spor du meg, uten at det skal gaa utover som virkelig trenger hjelp
Sist endret av Arigo; 17. september 2011 kl. 07:45.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Noen har mer eller mindre ufrivillig valgt et liv med rus, og i tillegg vært inn og ut av institusjoner uten hell. Om det er det den norske rusomsorgen som er dårlig, det tror jeg faktisk ikke. At den kan forbedres? Helt klart, men da er vi nødt til å ta noen tiltak som kanskje ikke vil være så populære blant menigmann (les: tvang/forskning).
Vis hele sitatet...
du er det som er kalt square, tror jeg, og forstår ingenting om rus, og hvordan det påvirker livet til rusavhengig. narkomaner er "tapere" som er produsert av vårt samfunn, og deretter sett ned på. du foreslår å bruke dem som forsøkskaniner, og det... høres logisk ut, jo.
Som en smart FBI etterforsker sa. Politiet er mennesker, det finnes to typet politimenn. Dårlig politi, og bra politi
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Arigo Vis innlegg
Ja, la oss hjelpe alle narkomane som sjangler paa gata, for det har vi ressurser til!

La de rotne og odelegge dems eget liv spor du meg, uten at det skal gaa utover som virkelig trenger hjelp
Vis hele sitatet...
Politi og helsevesenet har selvfølgelig ikke ressurser til å hjelpe alle, men vi som borgere kan hjelpe til og gjøre en liten innsats når vi spotter noen som har tatt en litt for stor dose.
Viss jeg finner en person på gata som nærmest ligger inn til murveggen å ikke klarer å reise seg opp så ser jeg på det som min plikt og i det minste spørre om personen har det bra. Viss personen får et positivt men oppgitt uttrykk i ansiktet og presser fram en respons tilbyr jeg meg gjerne å kjøpe en flaske vann og en banan for å hindre dehydrering.
Det tar gjerne 2 til maks 5 minutt og koster deg ikke mer 20,- for å hjelpe en person til hektene å få han/henne på bena slik at de kan komme seg hjem å hvile.
Det er ikke slik at man skal gå rundt å leke superman ellerno, da dette kan bli sett på som forstyrrende og unødvendig av folk som bare vil være i fred.
Men om en person skulle trenge en hjelpende hånd i en kinky situasjon trenger det nødvendigvis ikke være politiet eller helsepersonell som gjør dette, med mindre det er akutt!

Jeg driter i om personen glemmer meg ut etter 20 sekund og lever dagen videre som om det aldri skulle ha skjedd, hjelp er hjelp og man burde ikke være så kostbar og redd for å skille seg ut fra bybildet når det kommer til å veilede en stakkar som har gått seg vill i sin egen rus.
Dette er mennesker som oss, de fortjener et løft opp fra bakken og en skulder å støtte seg på når ting går til hælvette, det koster så lite!

Men faen, ser nå at dette er en gammel tråd..
Sitat av ikapeek Vis innlegg
Etter omtrent to timer hadde vi vært rundt helle sentrum å skata, å vi hadde sett hu kjerringa mange ganger, så ut som hu hadde gått seg bort eller noe.
Ytterlig en time til hadde gått, og vi dro til burger king, og utenfor der sto det en ambulanse, vi gikk inn på sjappa å der lå riktinok hu samme kjerringa jeg hadde snakket med snuten om, på gulvet, på burger king i spasmer og kastet opp. Hun ristet værre enn en dildo.
Vis hele sitatet...
Det har gått over tre timer, og først nå skjer det noe med henne? Og dermed konkluderer du med at politiets tidligere avgjørelse om å bare la henne være var feil?

Eh.

Det virker som du ser veldig lite narkomane, så du reagerer voldsomt på ting som de som har med dem å gjøre hele tiden er vant til og ser hva det faktisk handler om.

Sitat av appel Vis innlegg
Hvis en person som ikke har vært borti stoff før klarer å se at det kommer til og gå ille med dama, burde faen meg politi klare det også. Siden de faktisk har litt erfaring og greier.
Vis hele sitatet...
Det handler vel heller om at denne personen som ikke har vært borti stoff før tolker situasjonen helt feil, og situasjonen som oppstår over tre timer etterpå har ingenting med situasjonen han bitcher om å gjøre.

Sitat av Infected_Shroom Vis innlegg
Han kom bare med meninga si, respekter det istedet for å kjefte på at han blandet seg, han brydde seg heter det.
Vis hele sitatet...
Han kom ikke bare med meningen sin, men måtte også rakke ned på noen fordi han ikke har peiling på hva han snakker om. Som du sår, høster du.

Det er en faktisk en skam at TS bitcher til politiet. Hvis han mener det var et medisinsk problem er det faktisk legevakten eller 113 man skal ringe! Politiet er der for å opprettholde lov og orden, ikke for å kjøre sykebil i tide og utide.
Synn at purken ikke bryr seg om narkiser, men at vanlige mennesker tar seg en joint i uka er hoy straff, utrykning og razzia, bot og pisseprove...


Bra det Norge, fortsett slik! Glad jeg ikke kommer tilbake !
Sitat av Danbanan Vis innlegg
Synn at purken ikke bryr seg om narkiser, men at vanlige mennesker tar seg en joint i uka er hoy straff, utrykning og razzia, bot og pisseprove...


Bra det Norge, fortsett slik! Glad jeg ikke kommer tilbake !
Vis hele sitatet...
Skal ikke ta å generalisere litt mer, slik at vi virkelig får vite hvordan Norge idag fungerer?
I helga var jeg og gjengen nede på Best (bensinstasjonen), og skulle handle oss burger og kjøre litt mopeder og slikt. Da kommer "sjefsnarkisen" i byn, sammen med en av de andre store narkisene.
Han var garantert noe sterkt, enten speed eller heroin. Har vært litt inne i miljøet selv, og det sies at han tar blanding av heroin og kokain. Han kalte det snøball, hahaha!
Men hvertfall. Han var rusa som bare sataaaaan. Plutselig begynnern å kaste på vedsekker, bare lempa de ned av pallen og bort til bensinpumpene. Så løper'n inn i butikken og tar seg et par pakker med sjokolade som han kyler de ut av døra igjen. Jeg var jo sjokkskada, og en smule redd. Hadde et par tanker om at visst han kom bort, hva i helvete skulle jeg gjøre da?
Etter noen minutter bestemte vi oss for å ringe politiet. Rett før han narkisen kom så hadde det kjørt to patruljebilder forbi Best. Så vi ringte, og forklarte situasjonen. Jada, de skulle komme bortom så fort de kunne, sa han jeg snakka med.
Etter godt og vel trettifem minutter kommer politiet. Ene politiet går ut av bilen med ei pølse i handa og en annen med kaffekoppen. Tre minutter før de kom så gikk narkisene avgårde. Det endte med at politiet hoppa inn igjen i bilene etter at vi hadde forklart hva han gjorde, hvor de gikk, også videre, og kjørte i retningen vi hadde beskrevet.

Skjønner ikke hvordan politiet klarer å bruke over en halv fuckings time bort til en annen del av sentrum, da sentrum tar MAKS 10 minutter å GÅ gjennom. Jeg spurte de om dette, men neida, det hadde vært andre saker visstnok. Bestilling av pølser og kaffe kan bare ha vært den saken... Irriterer meg grenseløst.
Sitat av Kirder Vis innlegg
Som en smart FBI etterforsker sa. Politiet er mennesker, det finnes to typet politimenn. Dårlig politi, og bra politi
Vis hele sitatet...
Kjenner du mange i FBI eller?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Kjenner du mange i FBI eller?
Vis hele sitatet...
Var vel bare ment som et ordtak? :P Sånn jeg tolka det hvertfall...
Staten burde gitt ut heroinen på akkurat samme sted hvor det er mulig å skaffe hjelp.
Slik at en junkie som skal skaffe seg hero, går inn for å skaffe sprøyta, men samtidig står overfor valget om å bli clean og fikse livet sitt. Uten at det er noe stress å sette i gang med det. Slik det er i dag, virker det som staten vil at rusmisbrukere bare skal fortsette. Fordi de gir faen.
Etter min mening, er cannabis en fantastisk medisin mot avhengighet av tung rus som heroin.
Men selv det er ulovlig...... Blir vel en antidepressiva eller METADON i stedet da. Rart at folk ikke ser at dette er helt sinnssykt, bokstavelig talt.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan politiet klarer å bruke over en halv fuckings time bort til en annen del av sentrum
Vis hele sitatet...
Kanskje de hadde andre saker å ta seg av først. Politiet har ikke akkurat mye ressurser for tiden.