Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2722
Hei freaks! jeg undersøker scientologi men jeg sliter litt meg og skjønne.
HVA er scientologi? kan det forklares med noen ord? for allt jeg finner er sidevis med bullcrap som ikke e forenklet. få høre fra dere?

Er det noen her som er medlem og tror på det? ville likt en telefon samtale til et presentasjon
Sist endret av Benjy; 6. mars 2013 kl. 13:01.
Du bør være forsiktig med å gå inn på sider som de eier i alle fall. Gud vet hva de registrerer seg når du er der. Hele religionen er basert på en bok, de byttet blant annet til status som religion for å slippe skatt i USA. Den ble opprettet på 1950-tallet. De tror på guden Xenu. Det er det jeg husker nå i farten
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Scientologi en grådig sekt som prøver å tyne ut mest mulig penger fra medlemmene sine, etter hvert får de medlemmene til å gjøre jobben for dem gratis. De gangene noen få prøver å komme seg ut fra sekten vil all informasjon scientologene har samlet opp om utbryterene brukes mot dem, og det er ikke rent lite siden de har egne databaser for hvert enkelt medlem.

Mer informasjon kan du finne på xenu.net. Websida er laget av en nordmann med navnet Andreas Heldal-Lund, og har vært en av de viktigste i kampen mot scientologi.
Sist endret av Cappy; 6. mars 2013 kl. 13:09.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Benjy Vis innlegg
Hei freaks! jeg undersøker scientologi men jeg sliter litt meg og skjønne.
HVA er scientologi? kan det forklares med noen ord? for allt jeg finner er sidevis med bullcrap som ikke e forenklet. få høre fra dere?

Er det noen her som er medlem og tror på det? ville likt en telefon samtale til et presentasjon
Vis hele sitatet...
De tror at alienspøkelser er i sjelen til mennesker, og at det er derfor visse folk blir deprimerte. Hvis du betaler penger til de osv så mister du spøkelser og blir mindre deprimert. Du føler deg ikke deprimert? En enkel test vil fort vise deg at du er EKSTREMT deprimert og burde betale masse!

Jeg kødder ikke engang, det er dette de tror på.
Sist endret av Dongerino; 6. mars 2013 kl. 13:09.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
jeg prøve og kontakte dem på siden da måtte jeg fylle inn en del var dette dumt? prøver og få en telefonsamtale med noen av de
Hold deg unna!
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Snow_White

Les under introduction:
http://www.xenu.net/

Det eneste bullcrappet du finner er reklamen for kulten. Alle religiøse sekter lover gull og grønne skoger. Likevel, et lite dykk ned i galskapen de tror på og hva de gjør med folk... Hold deg langt, langt unna! tar du kontakt og ber om objektiv info, så gir de deg noe som høres både fornuftig og objektivt ut. De vil ha gode svar på hvorfor all kritikken mot dem er uberettiget vrøvl - de er gode til å lyve og har karismatiske ledere. Men det er en usunn og farlig kult som vil ødelegge deg som person.

Sitat av Benjy Vis innlegg
jeg prøve og kontakte dem på siden da måtte jeg fylle inn en del var dette dumt? prøver og få en telefonsamtale med noen av de
Vis hele sitatet...
Ja, det var j****g dumt. Ikke svar!
Nå kan det være litt vanskelig å fullt forstå scientologi når en ikke er medlem av kirken selv, men jeg er såpass motstander av alt de står for, så jeg har over tid opparbeidet meg litt kunnskap om de.

Scientologi er en moderne religion, og mannen bak det hele er science-fiction forfatteren Lafayette Ronald (L-Ron) Hubbard. Han sto bak en rekke middelmådige bøker på 50 og 60-tallet, og han utviklet scientologi utifra en selv-hjelps-metode han kalte Dianetikk.

Scientologikirken utviklet seg større gjennom 70- og 80 tallet, og Hubbard levde et luksusliv basert på inntektene han hentet ut fra organisasjonen. På hjemmebane derimot, var det problemer med kone og barn.

På åttitallet, etter Hubbards død, tok kirkens nye ledere og aktivt rekrutterte datidens store, unge stjerner som Tom Cruise og John Travolta inn i sine rekker, og de har begge fungert som rekrutteringsverkøy der siden.

Scientologikirkens hemmelige «Advanced Technology» blir bare avslørt for medlemmer som allerede har bidratt med store mengder penger og angivelig oppnådd den personlige styrken som kreves for å overleve denne kunnskapen. Hemmelighetene inneholder blant annet fantasifulle historier om Xenu, en utenomjordisk diktator som sendte milliarder av romvesener til jorda for 75 millioner år siden for å henrette dem ved å sprenge vulkaner. Scientologene hevder at Xenu er i live og romvesenes essens fortsatt finnes i verden og plager menneskene.

Siste avsnitt henter fra wikipedia.

Nyttige linker:
http://no.wikipedia.org/wiki/Scientologikirken
http://no.wikipedia.org/wiki/L._Ron_Hubbard
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Benjy Vis innlegg
jeg prøve og kontakte dem på siden da måtte jeg fylle inn en del var dette dumt? prøver og få en telefonsamtale med noen av de
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt ann på hvilken type informasjon du ga til dem. Du bør notere deg det faktum at de har en lei tendens lagre all informasjon om alle som har hatt kontakt med dem, uavhengig om de er medlemmer eller ikke. Hvis du jobber med et prosjekt på VGS nivå eller lavere er nok den greieste løsningen å unngå kontakt. Representantene deres er ofte karismatiske og overtalende. Plutselig sitter du i en stol med hendene på den klassiske "løgndetektoren" deres og svarer på spørsmål.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Oi så dette er store saker?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Om du vil vite mer anbefaler jeg deg å starte med denne: http://www.youtube.com/watch?v=wwPMHM3qC9w
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Tror jeg holder meg unna jeg.. Bruker wiki istedet sier ifra om de ringer
Folk har mistet livet etter å ha menget seg med scientologer. Vær varsom, hold deg unna, de er religiøse av den værste sort.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Så disse folka er rett og slett gale? Og jeg børr holde meg til youtube og wikipedia. Btw på kontakt oss skjemaet fylte jeg inn fullt navn email tlf nr ikke adresse men hvor jeg bor om dere skjønner

Sorry for skrivefeil skrev på vei hjem og stresset
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Benjy Vis innlegg
Så disse folka er rett og slett gale? Og jeg børr holde meg til youtube og wikipedia. Btw på kontakt oss skjemaet fylte jeg inn fullt navn email tlf nr ikke adresse men hvor jeg bor om dere skjønner

Sorry for skrivefeil skrev på vei hjem og stresset
Vis hele sitatet...
Det var nok ikke spesielt smart gjort.
Sitat av Benjy Vis innlegg
Hei freaks! jeg undersøker scientologi men jeg sliter litt meg og skjønne.
HVA er scientologi? kan det forklares med noen ord? for allt jeg finner er sidevis med bullcrap som ikke e forenklet. få høre fra dere?

Er det noen her som er medlem og tror på det? ville likt en telefon samtale til et presentasjon
Vis hele sitatet...
Scientologi er ikke så annerledes enn andre religioner, selv om scientologenes religion har en mer moderne mytologi inspirert særlig av science-fiction. Scientologene mener at de har løsningen på vitenskapen om menneskets bevissthet, og de mener derfor at de kan kurere alle psykologiske og fysiske dysfunksjoner. Dianetikk er et slags scientologisk terapiprogram som gjør at mennesket kan bli en såkalt "clear" gjennom å kvitte seg med negative energier som scientologene mener er samlet opp gjennom milliarder av år. Når du er "clear" kan du gå videre og bli en 'operating thetan', dvs et slags overmenneske med telepatiske og paranormale evner.

Siden det var L. Ron Hubbard som sammenfattet religionen og var dens profet, så dreier scientologi seg ofte om en slags personkultus rundt Hubbard.

Hvis du vil ha tilgang til scientologiens univers, les science-fictionbøkene og historiene til Hubbard. Hele religionen er en slags mutasjon av Hubbards litterære epos, som oppstod i the golden age of science fiction på 30-tallet, hvor Hubbard omgikk travere som Asimov, Heinlein, van Vogt osv.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
da skal jeg ikke si så mye mere utenom jeg holder meg unna.. men hva skal jeg se opp får no? ikke ta tlf fra dem?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Benjy Vis innlegg
da skal jeg ikke si så mye mere utenom jeg holder meg unna.. men hva skal jeg se opp får no? ikke ta tlf fra dem?
Vis hele sitatet...
Hvis de ringer, ta telefonen og hyl til de legger på.

Scientologi er ikke en religion, det er en lapskaus av psykologi, PUA\NLP-lignende triks og masse masse penger. Det handler om å vinne og å vippe motstandere av pinnen med hersketeknikker og motbydelig sosial manipulering. Å sammenligne scientologi med de som tror på gud og går i kirka syntes jeg er en fornærmelse mot de troende, uansett hvor teite de er. Er du i tvil, sjekk ut et intervju med Tommy Davis, tidligere uttalsmann for "kirken". Trodde ikke det gikk an å være så rasshøl, men de har gjort det til et fag.
Sist endret av Bothrops; 6. mars 2013 kl. 14:00.
Sitat av Benjy Vis innlegg
da skal jeg ikke si så mye mere utenom jeg holder meg unna.. men hva skal jeg se opp får no? ikke ta tlf fra dem?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke ta telefonen hvis det ikke er et nummer du kjenner. Blir du tvunget i tale, så si noen kødda med deg og sendte inn skjemaet og at du IKKE er interessert. Be dem gå. Vær forberedt på at de kan ringe fra ulike nummer og at de kan finne på å ta kontakt med deg flere måneder etter at du sa nei sist for å sjekke om du fortsatt er like negativ osv. Ikke la dem si noe, og hvis du ikke kan unngå det - ikke tro på noe! Uansett hvor vakkert det klinger, så tror jeg du vil se at alle deres løfter blir plukket i småbiter hvis du poster dem her.

Lykke til!
Har dere hørt om denne «Guden» til scientologene som heter Xenu ?

Xenu var en hersker og diktator i den «Galatiske konføderasjon» for cirka 75 millioner år siden. Xenu hersket over 76 planeter, deriblant jordkloden. Alle disse 76 planetene som han kontrollerte over var overbefolket av romvesener. Hver planet hadde en gjennomsnittlig befolkning på 178 milliarder innbyggere. For å fikse problemene med den store overbefolkningen brukte Xenu hydrogenbomber mot disse rom-folka. Scientologer påstår at disse romvesen-skapningene har en essens som fremdeles finnes, og som forårsaker problemer blant menneskene. Xenu ble senere styrtet av en gruppe offiserer, og ble sperret inne i et stort fjell. Xenu holdes fanget inne i dette fjellet av et kraftfelt som blir drevet av et batteri som varer evig. Xenu er fremdeles i live den dag i dag. Denne historien er en del av scientologer sin lære om utenomjordiske sivilisasjoner og deres innblanding i hendelser her på jorden. Og denne historien tror scientologer på den dag i dag, men den blir vanligvis bare avslørt for medlemmer som har bidratt med mye penger til scientologikirken.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Ikke kommet noe telefon, tror jeg er safe jo mer og mer jeg undersøker jo mer skremmende virker det som
Sitat av Benjy Vis innlegg
Hei freaks! jeg undersøker scientologi men jeg sliter litt meg og skjønne.
HVA er scientologi? kan det forklares med noen ord? for allt jeg finner er sidevis med bullcrap som ikke e forenklet. få høre fra dere?
Vis hele sitatet...
Sjekk ut South Park episoden "Trapped in the Closet".

Dette er klin gærne folk, hold deg laaaangt unna.