Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 747
Jeg har et lite spørsmål.

Hvis jeg bruker delt Internet på telefonen min, er det mulig på noen som helst måte å spore ip-adressen til nettverket tilbake til min telefon? Altså å finne ut at det er min telefon som deler internettet?

Dette virker for meg ut som er veldig komplisert, men er det mulig?
Selvfølgelig er det mulig, spørsmålet er hvorvidt det er realistisk at noen kommer til å gjennomføre det.
Tror det skal være like enkelt å spore at det kommer fra din telefon som om det kommer fra din adsl hjemme. Jeg testet ett spam software for 10 år siden, og de stengte nettet mitt, men fant ikke ut hvem jeg var før jeg tok kontakt og sa at mitt nett var stengt, forklarte at dette var ikke noe jeg hadde peil på, så de koblet meg til igjen. Tror alt dette er mye enklere for isp nå.

At de kanskje ikke finner ut ved å se på din ip hvem du er, så gjør det det ved å ta kontakt med din isp. Evt så må du bruke TOR nettverket på det du connecter med trådløst til nettet, om det f.eks er din pc. Da er det vel litt vanskeligere.