Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6060
Har røyka/snusa i mange år. Jeg har ikke lyst å slutte med nikotin, men det er begynt å gå utover helsa.

Ser etter noe som gir f.eks lignende effekt som snus men som ikke fucker opp tenner og tannkjøtt. Har testa nicorette tyggis men dette var dårlige greier da dette er mildt og er beregnet som en avvenning, har lite nikotin.

Finnes det noe alternativ eller merker som har mer nikotin og som gir det nikotinrushet som røyk og snus gjør? Tenker da ikke på andre typer tobakk som oliver twist og sånt, tyggis/tabletter eller lignende er flott det hvis det hadde hatt mer styrke.
lite nikotin? disse inneholder jo 2mg nikotin, i kontrast til en sig på ca 0,7mg.
Har dog hørt at det er litt forskjell på hvor "sterk" nikotinen er i de forskjellige merkene av nikotintyggis. kanskje prøve forskjellige meker med samme mengde nikotin?
E-sigarett?
Trådstarter
6 2
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
lite nikotin? disse inneholder jo 2mg nikotin, i kontrast til en sig på ca 0,7mg.
Har dog hørt at det er litt forskjell på hvor "sterk" nikotinen er i de forskjellige merkene av nikotintyggis. kanskje prøve forskjellige meker med samme mengde nikotin?
Vis hele sitatet...
Jo, mengden er på papiret OK - problemet er at den skiller ut kun litt og litt, bare for å forhindre at man ikke får røyksug. Så blir ikke "høy" av det...

Vet ganske lite om E-cig egentlig, kanskje det er noe
Jeg synes Oliver Twist er ok. Liten og diskret også.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
lite nikotin? disse inneholder jo 2mg nikotin, i kontrast til en sig på ca 0,7mg.
Har dog hørt at det er litt forskjell på hvor "sterk" nikotinen er i de forskjellige merkene av nikotintyggis. kanskje prøve forskjellige meker med samme mengde nikotin?
Vis hele sitatet...
Finnes jo snustyper som inneholder 22mg nikotin pr G. Pakker du en 2grams da er du jo oppe i 44MG nikotin.. For en som snuser vil da 2 mg gjøre lite.
Sist endret av BongRips; 9. august 2013 kl. 13:39.
Nicotinell har også 4mg nikotintyggis, i tillegg til 2mg.
Nicorette har også kommet med noen pastiller (2mg), de har også inhalator med 10mg.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
lite nikotin? disse inneholder jo 2mg nikotin, i kontrast til en sig på ca 0,7mg.
Har dog hørt at det er litt forskjell på hvor "sterk" nikotinen er i de forskjellige merkene av nikotintyggis. kanskje prøve forskjellige meker med samme mengde nikotin?
Vis hele sitatet...
"Styrken" av et stoff avgjøres av konsentrasjonen, altså mengdem stoff vs. alt det andre i tyggisen... Så 2mg tyggiser vil alltid være like sterke i form av nikotininnhold.
Sist endret av Batabusa; 9. august 2013 kl. 14:04.
Snuff er et alternativ. Vet ikke helt hvor bra det er for nesa i lengden og man ser litt ut som en narkis men, man får nikotinkick (y)
Anbefaler E-Sigarett. Hvis du bestemmer deg for å prøve det så ikke kjøp dem billigste du finner.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg synes Oliver Twist er ok. Liten og diskret også.
Vis hele sitatet...
Er ikke det verre enn både snus og røyk?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Er ikke det verre enn både snus og røyk?
Vis hele sitatet...
Det er nok ingen hinder for susanna, som har i seg så mye rart uten å hevde at noe som helst er et problem! Gjøre som strutsen, vet du!!
Hvis du vil ha et "kick" så kan du prøve snuff med mintaroma

https://mistersnuff.com/
Nikotinplaster er nok det du leter etter.
E-sigarett kan anbefales om du ønsker skikkelig nikotinkick. Fikk i forrige uke noen refill kapsler merket med HIGH konsetrasjon av nikotin, noe jeg undervurderte veldig. Ble veldig voldsomt nikotinsjokk i løpet av noen minutter av noen skikkelige drag.
Spis et nikotinplaster som skal vare i 24 timer.. Gir mengder med nikotin
Dere som anbefaler E-sig, hvilken nettsider anbefaler dere og hva trenger man å kjøpe for at det er komplett? og hva slags styrke anbefaler dere?
Trådstarter
6 2
Sitat av BongRips Vis innlegg
Spis et nikotinplaster som skal vare i 24 timer.. Gir mengder med nikotin
Vis hele sitatet...
LOL

Takk for alle forslagene. Fikk en 4mg pakke med tyggis i posten i motsetning til den 2mg jeg alt har testa. Funker den og dårlig blir det nok E-cig (hvor man nå enn får tak i det)
Jeg støtter de som nevner e-sig! Jeg og min mor kjøpte hver vår el-sig på elsigg.com, de har faktisk ikke skuffet. Jeg har røykt i ca 7år, og jeg klarte fint å slutte tvert, men det er vel fordi det er nikotin i e-juicen.

Selv om nettsiden til elsigg.com ser shady ut, så fikk vi varene i posten etter to dager.
Sitat av Defman Vis innlegg
Hvis du vil ha et "kick" så kan du prøve snuff med mintaroma

https://mistersnuff.com/
Vis hele sitatet...
Vil snuff komme gjennom tollen ?
Trodde de solgte snuff på spesialbutikker jeg.. Gjorde såfall det for et par år siden.
Trådstarter
6 2
Sitat av Biggie smalls Vis innlegg
Jeg støtter de som nevner e-sig! Jeg og min mor kjøpte hver vår el-sig på elsigg.com, de har faktisk ikke skuffet. Jeg har røykt i ca 7år, og jeg klarte fint å slutte tvert, men det er vel fordi det er nikotin i e-juicen.

Selv om nettsiden til elsigg.com ser shady ut, så fikk vi varene i posten etter to dager.
Vis hele sitatet...
Har sjekka litt rundt angående e-sigaretter nå
Denne som denne siden elsigg.com kaller
E-Sigarett startpakke Elsigg 100

Selger de for 399kr

Denne eksakte modellen selges for $9.20 (54kr) på dx.com (Hong Kong basert nettbutikk, frakt er inkludert)

Så shady mja ikke nødvendigvis, ripoff derimot, ja
Sist endret av Jensbenz; 11. august 2013 kl. 13:37.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Settoz Vis innlegg
Er ikke det verre enn både snus og røyk?
Vis hele sitatet...
Har aldri hørt det. Hvorfor er det det?