Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2099
Hallo,

Jeg har røyket vannpipe nå et par ganger, med frukt tobakk. Men i går kom en kamerat av meg over med vannpipa si, vi hadde store problemer med å fyr i den.

Er det forskjell på kullet? Fordi det virket som om kullet ikke var noe tess. Jeg tar gjerne i mot tips om hvordan man kan få en bedere effekt.

Takk!
du må passe på at det er nok trekk. I den skåla du har tobakken i må du ikke fylle på så mye tobakk. Mange små hull er bedre enn få store i aluminiumsfoilen.
Har også litt å si med vannstanden i kuppelen.
Sitat av #Conex
Er det forskjell på kullet? Fordi det virket som om kullet ikke var noe tess. Jeg tar gjerne i mot tips om hvordan man kan få en bedere effekt.
Vis hele sitatet...
Det kullet jeg kjøpte med vannpipa mi var omtrent umulig og få fyr på så er nok forskjell på det ja
Sitat av frgz
Det kullet jeg kjøpte med vannpipa mi var omtrent umulig og få fyr på så er nok forskjell på det ja
Vis hele sitatet...
Ja, det var dette vi slet med. Noen som har et kull å anbefale?
Vi hadde også kanskje litt for mye tobakk i skålen.

Jeg lurer på en liten ting, når jeg trekker inn da skal choken være igjen?
Sist endret av #Conex; 1. oktober 2006 kl. 13:57.
Kommer an på hvordan du liker det. Jo større åpning du har på choken jo svakere røyk vil du få, siden du trekker inn mer oksygen. Er den lukket vil du få sterkere røyk.

Edit: Angående kullet kan du få tak i autotennende kull, som tenner med en gang nesten, men det er dyrt. Ellers er det lurt å bruke et stearinlys og holde kullet over lyset med en klype.

-Haavik
Sist endret av Haavik; 1. oktober 2006 kl. 15:07.
jeg har sånn selvpåtendenes kull.. Funker kjempe bra!
Takk, mange bra svar her. Lurer på noen få ting til, hvilken tobakk synes dere er best? Og får man tykkere røyk dersom man bruker noe annet en vann? som f.eks fløte?

Jeg har bare fått prøvet Eple tobakken, synes det er ganske god smak på den.

Edit: Hvor mye koster det for autotennende kull? Og evt. hvor mye er det i en pakke?
Sist endret av #Conex; 1. oktober 2006 kl. 16:03.
Jeg har prøvd eple, jordbær, mixed fruit og mint. Merket på tobakken har mye å si etter min mening. Har stort sett hatt "nakhla" som jeg egentlig ikke liker så godt, men var eneste jeg fikk tak i. Men noen venner av meg har fått tak i annen type tobakk fra utlandet, som har vært bedre. Av smakene jeg har prøvd likte jeg mint best, fikk sånn kald følelse i halsen som man får av f.eks. mint pastiller, ganske kos.

Du kan prøve å putte is i vannet i vannpipen, slik at røyken blir enda kaldere.

selvtenningskull fikk jeg kjøpt på youngstorget i oslo, koster 40kr for 10 brikker, men kan sikkert prutte prisen til 20-30kr.

-Haavik
Hehe, er ikke akkurat intresert i å dra helt til Oslo for å skaffe meg litt autotennende kull. I såfall leter jeg litt i Drammen først, får man kjøpt mint tobakk i Oslo foresten? Hørtes deilig ut sammen med Isbiter
Jeg vet ikke om du får kjøpt det her, hakke sjekket på en stund. du får søke litt på nettet, mulig du kan få kjøpt andre tobakk merker på nettet og. De hadde det på Shangri La men det ble beslaglagt tror jeg.

-Haavik
Hvorfor ble det beslaglagt?
Her står det litt om det:

Sitat av Shangri-La
OBS! DESSVERRE beslaglagt av representanter for Nisselandet Norge. Vi får ikke lenger lov å selge Frukttobakk, som kun inneholder 10-30% tobakk og er et mindre helseskadelig alternativ til vanlig tobakk. Ikke er det mulig heller etter norske avgiftsregler.
Les et innlegg her som sier litt om hvordan det står til her til lands...
Vis hele sitatet...
-Haavik
Takk skal du ha, Haavik!

Det der er jo virkelig helt på jordet! *Rister på hodet og vurderer å flytte fra Norge*
Da det er nikotin i vannpipetobakk kan det vel karaktiseres som et rusmiddel? nikotin er jo faktisk et middel som gir en rus. Dessuten er det ingen andre steder man kan diskutere slikt.

-Haavik
Sånn bortsett fra det faktum at du er en jævla kverulant Tobb, så ville det spørsmålet være ganske så kurant, med tanke på at Cappucino inneholder både koffein og tryptaminer (fra melka), som begge to har rusvirkning.
når ble dette matprat.no?

lag egen bong heller.. da får du den alltid slik du vil.
Sitat av handy.
når ble dette matprat.no?

lag egen bong heller.. da får du den alltid slik du vil.
Vis hele sitatet...
Det var jo faktisk aldri snakk om noen bong.. Det var snakk om en vannpipe til å røyke frukttobakk med...
ja? lag en EGEN vannpipe da..