Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 778
Jeg prøver å installere et program på min Acer som har operativsystemet Windows 7. Etter en del prøving og feiling så jeg at det stod at CD'n krever fra Windows 98 opp til Vista. Finnes det noen måter det går an å "lure" maskinen til å godta programmet likevel? Programmet jeg prøver å installere er for øvring PhotoPearls.
Du høyreklikker på setup fila og trykker properties->compatibility->run this program in compatibility mode for: vista

Håper dette hjelper
Sist endret av clarionify; 9. april 2012 kl. 00:44.
Trådstarter
7 0
Det hjalp ikke. Programmet er forsåvidt installert, men det vil ikke starte. Regner med det er på grunn av operativsystemet.
Det ser ut som om programmet finnes i en nyere versjon som støttes av Windows 7, og det koster ikke all verden heller:
http://www.pandurohobby.no/Catalogue...-Startkit-Mini
Enn å gjøre slik jeg foreslo bare på .exe fila som kjører programmet?
Trådstarter
7 0
Det ser desverre ikke ut til at det funker. Har prøvd å avinstallert det og installere det igjen med de nye endringene, men programmet vil ikke starte. Mulig jeg er nødt til å bytte ut CD'en til en nyere versjon hvis det ikke finnes andre måter å løse det på=)
Sitat av Babby Vis innlegg
Det ser desverre ikke ut til at det funker. Har prøvd å avinstallert det og installere det igjen med de nye endringene, men programmet vil ikke starte. Mulig jeg er nødt til å bytte ut CD'en til en nyere versjon hvis det ikke finnes andre måter å løse det på=)
Vis hele sitatet...
Du kan jo alltids installere en utgave av XP i en "virtual machine" for så å installere programmet ditt der, men det blir veldig tungvint.