Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2062
Hei.

Har nå googlet et par timer på problemet, men tror jeg har fucket opp litt.

Problemet er hvertfall at harddisken ikke registreres på "Min datamaskin", men kun som "trygg fjerning av maskinvare".

Maskinvaren er (1) "WD My Passport 0730 USB Device" og (2) "WD SES Device USB Device".

Før jeg gjorde noe, stod (1) uten problemer, mens (2) hadde et gult utropstegn på seg. Fant dem i enhetsbehandling, bare under selve datamaskinen min, men ikke under noen spesiell kategori. Googlet litt (http://freak.no/forum/showthread.php?t=117982) og høyreklikket på (2) -> egenskaper -> oppdater driver -> avansert -> velge driver selv -> neste -> installer som diskstasjon.

Det var visst her jeg fucket opp. For i enhetsbehandling nå, står (1) og (2) under "diskstasjoner" (uten sånn gult utropstegn), og de kommer enda ikke opp under "Min datamaskin". Prøver jeg å høyreklikke (2), og oppdatere drivere kommer jeg bare tilbake til "Fullfører oppdateringsveiviseren for maskinvaren; Programvaren er installert for: "Diskstasjon"" -> Fullfør.

HJEEEELP!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Har du My passport driveren installert? Hvis ja; Dukker den opp der?
Trådstarter
91 8
Edit:
Da jeg gikk på høyreklikk min datamaskin -> behandling -> diskbehandling, fikk jeg opp følgende om (1) og (2) (harddisken):

Status: "OK (Ukjent partisjon)"
Filsystem: Blank (det står ingenting der). De andre diskene har NTFS og FAT.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Aaah, formatter disken hvis du ikke allerede har gjort det, det er ingen partisjon på det.

Men fortsatt; Dukker den opp i WD My Passport behandleren?
Trådstarter
91 8
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Har du My passport driveren installert? Hvis ja; Dukker den opp der?
Vis hele sitatet...
Jeg låner den av en kamerat, men det kommer ikke opp noe installasjonsgreie. Men høyreklikker jeg-> egenskaper -> driver, kan jeg avinstallere, derfor må den vel være installert?:P

Kompisen min bruker forresten disken på en Mac. Jeg vet ikke om det er noe på den, og formaterer jeg så går alt bort, sant? Men ut i fra "datamaskinbehandling", står det at diskene har begge 100% ledig.. (?)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Last ned fra nettet, søk "WD my passport driver", denne behandleren lar deg lett formattere og sjekke på disken, men du, spør først om disken har noe på seg.
Trådstarter
91 8
Okei, det skal jeg gjøre.

Du vet ikke om jeg ødelegger noe for kompisen min (som har mac) om jeg gjør dette?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
VENT VENT VENT VENT VENT VENT!!!!
Den er (herpderp) formattert i macformatskaiten, hør om det er noe på. Og så formatter det i FAT 32!

(hvis det ikke er noe på)

Eller var det FAT 32.... Ett format som både Mac OSX og Win7 støtter. tror det var FAT 32. Enten det eller EXFAT
Sist endret av Freddy_fred5; 4. april 2012 kl. 22:05.
Trådstarter
91 8
Takk for svar!!

Jeg vet ikke om den er fat eller ntfs eller macformattert, for det får jeg ikke noen opplysninger om på datamaskinbehandling, enhetsbehandling etc. Men kompisen min bruker den på mac, så er vel sikkert det.. Men å formattere i FAT 32, hvordan gjør jeg det?

http://wdc.custhelp.com/app/answers/...RVdFBVaw%3D%3D

Bruker denne linken?

Takk for tiden din!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Som sagt tidligere; Bruk softwaren, har samme disk og det funker knall. Både på Mac og Win7
Trådstarter
91 8
jeg har xp.
Men hva er det som er softwaren? Beklager, jeg er lost.
http://support.wdc.com/product/downl...id=215&lang=en
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Kurwa Vis innlegg
jeg har xp.
Men hva er det som er softwaren? Beklager, jeg er lost.
http://support.wdc.com/product/downl...id=215&lang=en
Vis hele sitatet...
Ja, det er riktig software. Sorry for treigt svar, men arbeider på lokalserveren til LANet mitt her ^_^
Trådstarter
91 8
Det går helt fint, supert at du hjelper til!

Men da velger jeg "WD Quick Formatter for Windows" under den linken, og satser på at det funker.... (?)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Det er riktig.