Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2705
God dag.

Har fått resept på Vival 5 mg med bruk "1 tablett ved behov mot angst, ikke daglig bruk". Fikk den den 03.09.

Står ikke noe om begrensninger på om jeg kan ta flere en dag eller ikke, derfor lurer jeg på innspill fra dere!

På forhånd, takk!
du må nok til lege og fornye resepten hver gang, det må jeg hvertfall.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2-3 måneder tipper jeg.
Har selv Sobril til utsatte situasjoner..

Tar ut 2 esker i året. Begynner du etterlyse ny resept etter kort tid lyser varsellampene.

Få leger vil skrive ut mer mtp avhengighet. Har du ikke en sykdom som tilsier at du skal gå på sterke medikamenter over tid.
Det kommer jo an på hvor mange du fikk... Og det er jo uansett helt umulig å si når man ikke vet hva du har snakket med legen din om.

Det var dårlig formulert av legen det der. Noe sier meg at legen kanskje forklarte hva som var tenkt bruk. Eller at bruken er gitt ut fra hvilke plager du har angitt at du har. Feks om du trenger det i gitte situasjoner (tilfeldig eksempel: for å ta buss noen dager i uka) eller at du har sagt at angstanfallene kommer ukentlig, men ikke hver dag og bruker å gå over etter et par timer. Da rimer det dårlig om du begynner å proppe i deg 6 tabletter daglig med en eller annen fridag for oppfylle kravet om "ikke daglig bruk"

Om du med hånden på hjertet kan si at du har brukt medisinen slik det var rimelig å tro at du skulle bruke den, så er det jo bare å kontakte legen når du går tom. Siden du spør som og hvor du gjør så er det jo nærliggende å tro at du her har brukt medisinen på en måte som den ikke var tenkt. Jeg mener det ikke moraliserende, men hvis det er saken så ville jeg trådd ekstremt varsomt. Det gjelder uansett, men spesielt hvis du faktisk også plages med angst. Når legen kutter forsyningen vil du oppleve en reboundeffekt fra helvete. Og benzo er noe dritt å bli avhengig av uansett.

1-3 tabletter daglig står det som normaldosering i felleskatalogen. Av det lille man muligens kan tolke av den foreskrevne bruken så ville jeg tenkt at det for deg er snakk om 1 tablett pr dag de dagene det er behov. Og dette skal ikke være alle dagene. En 20-pakning bør således glatt vare en måned. Tro meg, pusher du på her eller spiller dum (jeg trodde jeg kunne ta så mange jeg ville de dagene jeg tok) så skjønner legen tegninga med en gang. På den andre siden så vill kanskje det vært det beste.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tok en time med legen, sa at jeg bruker to om dagen og at jeg bruker de hver dag. Han syntes det var bra jeg var ærlig om det og foreskriver nå 70 i mnd til meg. Står på resepten nå: "1 tablett ved angst, maks 2 tabletter daglig. Vanedannende."

Så ærlighet varer lengst, hadde sikkert fucka seg til hvis jeg hadde lagt inn ny resept plutselig uten og prate med lege om det.