Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 943
Flink som jeg er har jeg klart å fucke til så og si alle ikonene på pcn min (aner ikke hvorfor). Ikonene vises, men det er noe som er feil som gjør at ikonene blir helt annerledes enn de egentlig skal være

jeg har prøvd gjenoppretting...

Er det en eller annen måte å resette ikonene mine på, slik at jeg får de tilbake slik jeg vil ha dem?

Takker for svar!
Litt lite informasjon her om hvilke ikoner du prater om. Er det ikonone på skrivebordet, eller ikonene du ser i utforsker, f.eks. hvordan ikonet til en txt- eller xls-fil ser ut? Og er det Windows, Linux eller Mac du prater om?

Uten holdepunkter gjetter jeg at du mener ikonene for forskjellige filtyper i utforsker, det er i alle der utseendet oftest endrer seg. Og hvis det er dette som er problemet så har du antakelig installert et program som har satt at en eller flere filtyper skal åpnes med dette programmet som standard. Dette kan tilbakestilles med utforsker.

Eller kanskje er det et helt annet problem du har. I så fall må du beskrive det litt bedre.
Sitat av Seasick Pete Vis innlegg
Litt lite informasjon her om hvilke ikoner du prater om. Er det ikonone på skrivebordet, eller ikonene du ser i utforsker, f.eks. hvordan ikonet til en txt- eller xls-fil ser ut? Og er det Windows, Linux eller Mac du prater om?

Uten holdepunkter gjetter jeg at du mener ikonene for forskjellige filtyper i utforsker, det er i alle der utseendet oftest endrer seg. Og hvis det er dette som er problemet så har du antakelig installert et program som har satt at en eller flere filtyper skal åpnes med dette programmet som standard. Dette kan tilbakestilles med utforsker.

Eller kanskje er det et helt annet problem du har. I så fall må du beskrive det litt bedre.
Vis hele sitatet...
Vanskelig å forklare hvordan det er, men det er ikonene til alt som finnes på pcn av filtyper, både på skrivebord og i utforkser...

er Windows

har ikke innstallert noen programmer eller noe som tilsier at det skal bli sånn :S
Sist endret av rAgIfOlO; 4. april 2012 kl. 13:14. Grunn: glemte noe
du har ikke klart å fucke til programtilknytningen da? hvis du endre hvilket program filer skal åpnes i endres ikonene.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
du har ikke klart å fucke til programtilknytningen da? hvis du endre hvilket program filer skal åpnes i endres ikonene.
Vis hele sitatet...
noop, har nok itte det nei :P
Hmm, dette er vanskelig å gjette så lenge en ikke har vært borti akkurat det samme og kan si: Ja, dette er jo slik at...

Så vi får ta 20 spørsmål, eller hvor mange som trengs. Har det blitt et annet bilde i stedet for det ikonet som pleier å ligge der? Eller har det blitt strukket eller krympet? Eller er det rett og slett oppløsningen som er dårligere, eller færre farger? I så fall må det være innstilling på skjerm eller skjermkort det er noe galt med. Det er faktisk ikke så uvanlig at innstillingen endres til 256 farger "av seg selv". Er det bare ikonene som er rare, eller er det alt du ser på skjermen? Det er mulig at dette rett og slett skyldes feil innstilling, eller at skjermkortet holder på å ta kvelden. Men det er umulig å si uten videre. Klarer du å beskrive hvordan ikonene har blitt seende ut, og hvordan de så ut før? Greier du å laste opp et bilde av hvordan dette ser ut?
Sist endret av Seasick Pete; 4. april 2012 kl. 13:41.
Dette er et bilde av hvordan .exe ikonene mine blir. Det er akkurat som om det har lagt seg et nytt ikon oppå standard ikonet... :S

Merkelig, de ser ut som programpakker. Jeg har dessverre ikke noe mer å tilføre her, dette må jeg overtale til noen med mer peiling. Jeg prøvde likevel søkene icons changed og ikoner endret i Google, og så at det er fler enn du som har opplevd noe lignende. Du kan jo gjøre det samme og se på de rådene som står der, men hvilke av dem som er brukbare for deg tør jeg ikke si.
Avinstaller alt lugubert humbug du ikke trenger, sikkert noe tilleggspakke eller file manager som roter det til.
Tja, han skrev at han ikke har installert noe i det siste, så da er det kanskje ikke det.
Av det en finner hvis en googler icons changed eller lignende, som jeg nevnte over, er å gjenopprette alle ikoner til standard, eller sette maskina tilbake til et tidligere stadium, dvs. før siste oppdatering. Om dette hjelper i dette tilfellet, eller er lurt i det hele tatt, aner jeg ikke.

Forrsten: Virker filene på disken og snarveiene på skrivebordet, selv om de har endret utseende, og muligens navn?
Sitat av Seasick Pete Vis innlegg
Tja, han skrev at han ikke har installert noe i det siste, så da er det kanskje ikke det.
Av det en finner hvis en googler icons changed eller lignende, som jeg nevnte over, er å gjenopprette alle ikoner til standard, eller sette maskina tilbake til et tidligere stadium, dvs. før siste oppdatering. Om dette hjelper i dette tilfellet, eller er lurt i det hele tatt, aner jeg ikke.

Forrsten: Virker filene på disken og snarveiene på skrivebordet, selv om de har endret utseende, og muligens navn?
Vis hele sitatet...
Alt sammen fungerer akkurat som det skal. Men skal sjekke rådene på google
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
hvis alt funker som det skal når du trykker på dem er det bare ikonbildet som er forandra. Dette skjer ikke av seg selv, men enten av en virkelig ubrukelig malware eller at du har lasta ned noe som har endra ikoner for deg, mange programer gjør dette uten at du blir spurt..

Hva med å prøve å gjenopprette maskina til dagen før dette skjedde? dette burde løse problemene, ellers kan du gjøre deg selv en tjeneste og kjøre en recovery på maskina, jeg anbefaler dette 2-4 ganger i året for å holde den fri for "dritt"
Sitat av Gig Vis innlegg
hvis alt funker som det skal når du trykker på dem er det bare ikonbildet som er forandra. Dette skjer ikke av seg selv, men enten av en virkelig ubrukelig malware eller at du har lasta ned noe som har endra ikoner for deg, mange programer gjør dette uten at du blir spurt..

Hva med å prøve å gjenopprette maskina til dagen før dette skjedde? dette burde løse problemene, ellers kan du gjøre deg selv en tjeneste og kjøre en recovery på maskina, jeg anbefaler dette 2-4 ganger i året for å holde den fri for "dritt"
Vis hele sitatet...
vil jeg miste alt jeg har på maskina vis jeg kjører en recovery på pcn?
Ja, recovery betyr som regel å formatere harddisken og legge inn Windows på blank disk. Dermed forsvinner alt av programmer og dokumenter. Jeg skriver som regel fordi det finnes noen PC-er som har recoveryprogram der Windows mv. gjenopprettes mens dokumentene ikke røres. Men dette er altså unntaket.
Sitat av Seasick Pete Vis innlegg
Ja, recovery betyr som regel å formatere harddisken og legge inn Windows på blank disk. Dermed forsvinner alt av programmer og dokumenter. Jeg skriver som regel fordi det finnes noen PC-er som har recoveryprogram der Windows mv. gjenopprettes mens dokumentene ikke røres. Men dette er altså unntaket.
Vis hele sitatet...
Okei, skal undersøke litt, men kanskje jeg tar recovery :P