Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 1601
Jeg er på lan, kobler meg til nettverket som vanlig og håper på å få nett. men jeg får ikke nett i det heletatt, jeg finner andre maskiner på nettverket men absolutt ikke noe nett. det står at det er ubegrenset tilgang, noen idèer?
Har sp2. hørt at det er noe dritt.
Har de andre nett da?
Ja, sitter på dette lanet selv og er bare han som ikke har nett!
jeg er kameraten til sliv, og ja, vi har nett
Sjekket alle innstillinger? Spurt crew på lan'et?

edit: blah.. duxo sa det jeg tenkte på, men jeg er treg.
Sist endret av margido; 29. april 2005 kl. 22:30.
Altså, dette er et privat lan, ergo ikke no spesielt crew! Uhm, kan det ha noe med SP2 sin "begrensenset eller ingen tilgang" ? Aner ikke hvordan jeg fjerner det!
Motta ip automatisk? Pleier å hjelpe.
Alle har motta ip!
kjør>cmd ipconfig /release

kjør>cmd ipconfig /renew
pleier å funke
Prøvd det, fikk bare denne meldingen:
Det oppsto en feil under fornylese av grense snitte lokal tilkobling 3.
Kan ikke kontakte DHCP-serveren. forespørselen ble tidsavbrutt
Vis hele sitatet...
Funker å ta /renew på andres maskiner..

edit: informasjon som kanskje kan hjelpe. Han finner alle på nettverket og kan kopiere filer osv, men kommer ikke inn på spill, har prøvd warcraft!
Sist endret av RayMonk; 29. april 2005 kl. 23:03.
hmm har hatt endel netverks problemer før, men det er altfor lenge sia nå så jeg husker bare halvparten eller mindre. prøv installer nettverks drivere,brannmur(SP2), skjekk alt som har med nettverk og gjøre og skru av eller på det som skal være standar. Det hørers ut som brannmur greiene. Vi hadde det problemet på lokalt lan her iværtfall!

Oftopic: Raymond likte den forige avataren din bedre.
Sist endret av Luric; 29. april 2005 kl. 23:13.
Jeg sitter her med mitt PRO HEADSET og med 3 (søte) venner og laner. Nettet virker helt top, alle har SP2 og 2 av oss har norton.

JEG ER FJORTIS! SYND BURSDAGS SANG!!! :P
også? sitter du også kankskje på lanet? PRO HEADSET HÆ også? Prøv og disable brannmur'en til SP2. den suger forresten men men.

Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere. Alle i ring omkring der de står osv....
Sist endret av Luric; 29. april 2005 kl. 23:30.
Hmm, brannmuren er slått av, titta rimelig lenge på nettverksinstillingene nå uten hell og Gamer er ikke med på dette lanet!
om det bare er warcraft som ikke funker, så kan det jo være at dere har forskjellige versjoner, og da finner dere hverandre ikke... men så ma dere legge til spillet i windows brannmur-dritten og i alle andre brannmurer som dere eventuelt bruker...
Eller ta bort hele driten for den suger!
Raymond: da er jeg tom for ide'er du. Vente til imorra så kommer det sikkert noen innom for som har peiling på sånt.
DOS , vi har slått av SP2 brannmuren for lenge siden! Hjelper ikke en dritt
Bruker dere router, switch eller hub og hva er merket?
Høres rart ut at du er den eneste som har problem med DHCP når ingen av de andre har det =/
Prøv å rebot routeren eller hva du har, så skal den fornye ipen til hele flokken.

Kanskje veldig lite sansynelig, men du kan jo alltids sjekke om protokollene er i orden
Det er ikke nettverkskabelen din som er fucka ?
Tingen er sånn at vi faktisk bruker switch.. Vi er 6 folk på lanet og deler nettet igjennom en switch som er kobla fra en adsl boks.. (ikke sikker, er ikke min internett og han som eier den kan ikke shiten..)
Vi har også prøvd en annen router, men får fortsatt ikke til internetten til Sliv (treadstarter). Alle andre bortsett fra han får internett og ja, vi har prøvd annen kabel, så er ikke noe galt med den.
hvis det er telenor internett dere har ... så må hosten av lanet kjøre ip 192.168.0.1 or sumtn.. med subnet 255.255.255.0 elns.. samtidig som alle andre har "motta ip automatisk" eller sumtn... kan også være en fordel av å være medlem av samme domenegreier... jeg hadde problemet med detta her for et år elns jeg og.. og problemet av at vertsmaskinen kjørte domene mens jeg hadde med meg en win-xp HOME edition.. håper detta kan gi noe mening. er litt blåst i huet nå ..
Hmm..

- er nettverkskabelen koblet inn?
- kan den være ødelagt?
-kommer han seg på nett uten via switchen?
Fake:
Han har tiscali..

Lundern: Hadde du lest forrige post så sto det der at vi har prøvd annen kabel, og hadde den ikke vært koblet inn hadde han heller ikke sett andre på nettverket!

Informanten: Han kommer ikke inn på nett uten switchen heller, vi har prøvd router og rett fra internettutgangen uten hell! Er noe galt med pcen hans og ikke linja for alle andre på lanet(5 pers) har internett.. Finner dette problemet veldig merkelig..
Er det dialup på Tiscali ?
prøv å innstallere alt av protokoller som dere kan... første gangen jeg var på LAN så virka det ikke før jeg hadde gjort det... har han vært på LAN med pc'en sin før? om ja: virka den da?
ja, har vært på lan med pc'n sin før, har alltid funka fett
Cluet er som jeg fårstår er at Sliv ikke kommer på nett eller for spillt på nettverk. Men får lagt over filer. Virker nesten som dere har en server som ikke gir Sliv noen rettigheter. Eller kanskje ruter'n ikke klarer og gi ut til 6 personer bare 5 (bare sprøe forslag).
Jeg vet ihvertfall at bluecom sine routere kun deler ut ip'er til et fåtall personer.
Sitat av Geddi
Jeg vet ihvertfall at bluecom sine routere kun deler ut ip'er til et fåtall personer.
Vis hele sitatet...
Det er vel offentlige IPer og ikke private.

Trådstarter: Post output av ipconfig på di maskin og på ei maskin som får internett.

Forsåvidt; Har jeg forstått det rett at du får nett, men ikke internett?
Intærn lagger
jeg har lignende problem med gammle pc`en min , etter at jeg kjøpte ny bygde jeg sammen den gammle slik at min far kunne få bruke den Men akkurat samme problemet der , kommer på nettverk med den men får ikke internett, bruker router og har telenor adsl. Jeg har intrykk av at det er noe galt med nettverkskortet , har ikke noe særlig peiling på sånnt , men har hatt nede et par kompiser til og se på det og vi kommer ikke frem til noe annet.
Fikk nylig noe lignandes problemer, eneste måten å forbigå det jeg fant ut, var å bruke fast ip. Nå nylig reinstallerte jeg totalt, og den ble helt fin igjen.

Har mistanke om at det kan være rester etter et virus jeg fjerna, oppdaget senere (når jeg skulle installere Google Desktop Search) at ikke alle restene av viruset var vekk, den hadde kødda med endel nettverks registry oppføringer. Prøvde å rense det vekk, men hjalp ikke...

Oppsummering: Reinstaller! Funker det ikke da, er det nettverkskortet.