Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1910
På skolen vår har så godt som alle en laptop som de bruker på skolen, altså rimelig gøy å kjøre shutdown på noen, men i det siste er det blitt mer og mer bruk av shutdown, rimelig irriterende når pcen skrur seg av hvert andre minutt. Noen som vet om en måte å "beskytte" pcen sin fra lame shutdown kommandoer? (før noen svarer at det bare er å skrive shutdown -a, det er folk som setter shutdown timeren til 1 sekund og da har man litt for mye hastverk =P)
Mener shutdown kommandoen via nettverk benytter seg av "messenger service" i windows2k/xp. Og jeg tror du kan ordne det med:

start -> kjør -> cmd:

Net stop messenger


Det tror jeg skal fungere, om jeg ikke roter fælt. Som jeg vanligvis gjør om morgenen.
Om ikke, kan du installere WinXP Service Pack 2.

Edit:
Kan som sagt rote fælt her nå men prøv.
Sist endret av catolh; 29. mars 2006 kl. 10:35.
hvet du hva denne shutdown kommandoen er zaXu?
Group Policy Management->Group Policy Object Editor->Windows Settings->Security Settings-->Local Policies->User Right Assignments.

Sett "Force shutdown from a remote system" til Administrator.

Håper det hjelper
zaXu's Avatar
Trådstarter
sibeee: hva mener du? en kommando er en kommando? brukes for å skru av pcer =P... vet du hvordan vet skrives ^^
Sist endret av zaXu; 29. mars 2006 kl. 11:15.
Jeg tror han mente om du kunne selve kommandoen, altså Shutdown -t -s 60 -c "haha" elns:P vet ikke om denne er rett for jeg er trøtt:P
Sist endret av Rejolo; 29. mars 2006 kl. 11:13.
Evt. hvis du ikke ønsker å sette det på hele domenet (f.eks. dersom du ikke er administrator for det, evt. ikke er medlem av et domene) så kan du gjøre følgende:

Gå inn i lokal sikkerhetspolicy ( under Administrative verkøy) - Lokale Policyer - Tilordning av brukerrettigheter - Fremtvinge systemavslutning fra eksternt system ->
Her skal det stå kun Administratorer
zaXu's Avatar
Trådstarter
jeg sier jo i første innlegg at jeg vet om shutdown og det vel da faktsik bare å skrive /? for å se alt jeg kan gjøre med den
btw: ch0izz det er ikke gjennom messenger
Sist endret av zaXu; 29. mars 2006 kl. 11:20.
Sitat av poker_ulv
Evt. hvis du ikke ønsker å sette det på hele domenet (f.eks. dersom du ikke er administrator for det, evt. ikke er medlem av et domene) så kan du gjøre følgende:

Gå inn i lokal sikkerhetspolicy ( under Administrative verkøy) - Lokale Policyer - Tilordning av brukerrettigheter - Fremtvinge systemavslutning fra eksternt system ->
Her skal det stå kun Administratorer
Vis hele sitatet...
Sitat av ch0izz
Mener shutdown kommandoen via nettverk benytter seg av "messenger service" i windows2k/xp. Og jeg tror du kan ordne det med:

start -> kjør -> cmd:

Net stop messenger


Det tror jeg skal fungere, om jeg ikke roter fælt. Som jeg vanligvis gjør om morgenen.
Om ikke, kan du installere WinXP Service Pack 2.
Vis hele sitatet...
Får du det ikke til nå blir jeg gal
For de som lurer på hva shutdown kan gjøre.. skriv "shutdown -i" i start -> kjør
FYI .. det heter ikke messenger, men msg;

"net stop msg"

du har et annet program som også er med windows, leste om det på forumet her et sted .. søk før du poster
http://www.catolh.biz/linkage/msg.jpg

At det var?
få deg en software firewall som funker (den i windows suger)

www.zonelabs.com
Windows XP Service pack 2 vil løse problemet. Ikke nødvendig å anskaffe seg en software FW.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Erm, shutdown benytter seg vel av RPC, så å stoppe Messenger vil vel ikke hjelpe. Da vi drev å lekte med den slags lagde jeg et batch script som konstant kjørte shutdown -a. Det blir vel noe slikt:
:foobar
shutdown -a
goto foobar
Sitat av Skyfex
Erm, shutdown benytter seg vel av RPC, så å stoppe Messenger vil vel ikke hjelpe. Da vi drev å lekte med den slags lagde jeg et batch script som konstant kjørte shutdown -a. Det blir vel noe slikt:
:foobar
shutdown -a
goto foobar
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke si noe sikkert, men blir ikke det siste da "Goto :foobar", skyfex?
det er bare å lage en bat fil som kjører shutdown -a ved oppstart så er du "imun" mot det helt til neste reboot
Sitat av andreas_dohl
det er bare å lage en bat fil som kjører shutdown -a ved oppstart så er du "imun" mot det helt til neste reboot
Vis hele sitatet...
Ha ha ha? *tyve tegn*
Sitat av Skyfex
Erm, shutdown benytter seg vel av RPC, så å stoppe Messenger vil vel ikke hjelpe. Da vi drev å lekte med den slags lagde jeg et batch script som konstant kjørte shutdown -a. Det blir vel noe slikt:
:foobar
shutdown -a
goto foobar
Vis hele sitatet...
Sitat av classic_war
Jeg skal ikke si noe sikkert, men blir ikke det siste da "Goto :foobar", skyfex?
Vis hele sitatet...
nei. er akkurat sånn den skal se ut
▼ ... over en måned senere ... ▼
zaXu's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig skrevet av Skyfex
Erm, shutdown benytter seg vel av RPC, så å stoppe Messenger vil vel ikke hjelpe. Da vi drev å lekte med den slags lagde jeg et batch script som konstant kjørte shutdown -a. Det blir vel noe slikt:
:foobar
shutdown -a
goto foobar
Vis hele sitatet...
Vil ikke pc'en kjøre litt treigere når den kjører dette hele tiden?
Sitat av zaXu
Vil ikke pc'en kjøre litt treigere når den kjører dette hele tiden?
Vis hele sitatet...
Nei, med mindre PCen er veldig treg i første omgang. Det kjører jo bare i bakgrunnen uansett.