Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2537
Hei!

Jeg sitter her og tuller litt med Cane!
Det jeg ikke lykkes med er å overvåke de andre pcene på nettverket.

Når jeg trykker på "sniffer" og "password" får jeg bare opp informasjon fra min egen pc, men ikke fra de andre pcene.

- Jeg sitter hjemme og har kontroll over de andre pcene på nettverket.

Det er ikke noe med ruteren, har prøvd flere andre switcher og rutere, men det samme problemet oppstår!

har også scanet MAC-adressene i Cane!


Håper noen kan hjelpe meg!!!!



mvh.

koolly
Sitat av koolly
Hei!

Jeg sitter her og tuller litt med Cane!
Det jeg ikke lykkes med er å overvåke de andre pcene på nettverket.

Når jeg trykker på "sniffer" og "password" får jeg bare opp informasjon fra min egen pc, men ikke fra de andre pcene.

- Jeg sitter hjemme og har kontroll over de andre pcene på nettverket.

Det er ikke noe med ruteren, har prøvd flere andre switcher og rutere, men det samme problemet oppstår!

har også scanet MAC-adressene i Cane!


Håper noen kan hjelpe meg!!!!



mvh.

koolly
Vis hele sitatet...
Hei! du må enable APR (ARP Poison Routing) for å kunne sniffe trafikk mellom Datamaskiner på et switchet nettverk. en fin guide til hvordan dette fungerer finner du på Cain & Able sin offesielle side. http://www.oxid.it/downloads/apr-intro.swf

hvordan du gjør dette i selv programmet er ganske enkelt. tykk på "sniffer" TAB'en i cain.
nede i bunn finner du en tab som heter "apr" trykk på den.
så trykker du en gang i den øverste tabell listen. du vil se att plussen på toolbar'en din øverst vil bli blå/aktiv. trykk på denne. herfra merker du hvem datamaskiner du vil sniffe. velg eks Gatewayen i den ene boksen også pc'ene du vil lytte på (trafikk mot gatwayeninternett) i den andre. (du må ha scannet etter mac/ip for at det skal være noen i lista.) trykk så "OK". du vil se at de nå er i listen. da er det bare å trykk på "radio aktiv" knappen på toolbar'en. (du må enable snifferen først)
Cain vil nå kunne sniffe pakkene som blir sendt til/fra gatwayen i nettverket og maskinene du la til =)

Happy sniffing
Slenger inn et spørsmål samtidig.
Er Cane kresen på nettverkskort? Noen spesielle typer den misliker?

Sitter forøvrig på en USB 2.0 10/100 Ethernet Adapter.
koolly's Avatar
Trådstarter
31 0
Jeg har gjort dette, men problemet er at jeg bare får opp min egen trafikk på min pc, men ikke de andre i nettverket. Jeg finner de når jeg scanner MAC adressene, men jeg får ikke opp noe info på sniffer...


Noen som vet hva som jeg har gjort feil, eller hva som kan være gale?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Switchen er enkel sjel, og ignorerer ARP-oppdateringer.
Googla for deg å fant deg en video tutorial. gammel verson av cain, men prinsippet er det samme.

http://www.irongeek.com/videos/cain1.avi
(lyden er fu*ked her, men håper du har øyer)
koolly's Avatar
Trådstarter
31 0
Der ja!! Måtte inportere ruteren, så merket jeg alle ipadressene i netverket mitt og la dem inn, så startet jeg på APR i Cain!


Bare en ting å si!

Tusen takk for utrolig kjapp respons!

God helg!
Hvordan klarer du å stave Cain & Abel så seriøst feil og om hverandre?
Er ikke meningen å pirke, men seriøst.. Les gjennom en halv gang da..
Vil dette funke med en vanlig router?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av koolly
Der ja!! Måtte inportere ruteren, så merket jeg alle ipadressene i netverket mitt og la dem inn, så startet jeg på APR i Cain!


Bare en ting å si!

Tusen takk for utrolig kjapp respons!

God helg!
Vis hele sitatet...
Hvordan inporterer du routeren?j Når jeg scanner etter mac adr finner den ingen
Dell inspiron 9300 intel (r)PRO/wireless 2915 ABG
Sitat av henriette
Hvordan inporterer du routeren?j Når jeg scanner etter mac adr finner den ingen
Dell inspiron 9300 intel (r)PRO/wireless 2915 ABG
Vis hele sitatet...
ingen som vet
Sitat av henriette
ingen som vet
Vis hele sitatet...
sjekket at du scanner med riktig Nettverks adapter?
Sitat av LetMeBleedPLZ
sjekket at du scanner med riktig Nettverks adapter?
Vis hele sitatet...
koblet kabel mellom router og laptopen da fant den macadr,men når eg kjører tråløst finner den ingen ting.
For meget effektiv nettverkssniffing, med arp poisoning, også kjent som man in the middle attack, er linux og ettercap ett vannvittig bra verktøy. For de av dere som ikke vil installere linux, kan jeg anbefale knoppix som live-cd distro. Her er ettercap innebygget. For de av dere som ønsker en skikkelig "hacker" distro, som også er live-cd, kan dere prøve den som heter Auditor, hvis dere finner den.

For de av dere som installerer linux, vil jeg anbefale slackware. Vanvittig bra distro, som er lettstelt og lite kranglete.

Uansett, Ettercap for å plukke opp all trafikk:

Velg riktig interface (eth0 stort sett).
Scan nettverket
Legg til router som target 2
legg til alle andre mac adresser som target 1
Start sniffing
start arp poisoning med sniffing av remote connections
Voila.

Denne vil nå plukke opp ALL trafikk for deg. I tillegg, så er den så snill at den printer ut brukernavn og passord i klartekst for deg når disse blir brukt.