Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 668
Hei. Jeg har nå i lang tid prøvd å fått satt opp en ftpserver. Det som irriterer meg noe vanvittig er at dette har funket før, og skjønner ikke hvorfor dette ikke skal funke nå. Jeg har valgt auto-ip og port 21 i RaidenFTPD, og har også åpnet port 21 i routeren etter guider fra online.no, men det funker fremdeles ikke. Jeg har også sjekka litt på IRC, og de sier der at jeg må sette modemet i bridge-modus. Dette har jeg også prøvd, og da røyk hele nettet til helvete.

Noen som har tips til hva mer jeg kan gjøre? Er VANVITTIG irriterende, og jeg vil helst ha hjelp så snart som mulig. Og ikke kom med noe justfuckinggoogleit.com dritt, jeg har søkt og spurt veldig mye og håper noen her har svaret på det. Jeg vil også legge til at jeg har generelt lite peiling på dette.

På forhånd takk.
i windows eller linux
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Du har ikke byttet ip internt i nettet ditt, og så sitter routeren og forwareder til din gamle ip? Hvis ikke så kan du benytte et snedig lite tool i µtorrent som kan sjekke om du har forwardet en port korrekt eller ikke. Hvis den rapporterer feil og du har den ipen du forwarder mot, er det mulig at du har en eller annen brannmur på maskinen din som blokkerer?
Sist endret av m0b; 28. mars 2007 kl. 18:33.
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Det er i windows. Det er fullt mulig |d13m0b, og hvordan bytter jeg ip internt i nettet mitt? Som sagt liiiite peiling. Jeg har absolutt ingen firewall som blokkerer. Hvor ligger dette verktøyet i utorrent?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vet du hvilken ip du har forwardet mot?

cmd.exe -> ipconfig, så ser du hvilken ip du har. Stemmer disse overrens?
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :
IP-adresse . . . . . . . . . . . : 10.0.0.166
Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standard gateway . . . . . . . . : 10.0.0.254

Det står når jeg skriver ipconfig. Veit ikke om det var dette du ville vite. Jeg vet heller ikke hvilken ip jeg har forwardet mot, beklager, har veldig lite peiling ;p
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja, du har allerede sagt at du har lite peiling. Men det er helt greit.

Hvis du logger deg inn på routeren din så kan du sjekke om porten er routet der eller ikke. Jeg anbefaler deg å ikke kjøre bridge-mode på routeren din.
Epleplukker
Du må vel inn i ruteren din og forwarde den eksterne ip'n din mot den interne.
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Sitat av |d13m0b
Ja, du har allerede sagt at du har lite peiling. Men det er helt greit.

Hvis du logger deg inn på routeren din så kan du sjekke om porten er routet der eller ikke. Jeg anbefaler deg å ikke kjøre bridge-mode på routeren din.
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede sjekket, og port 21 er åpen. Om det er det du mente med routet. Nei, bridge-mode er noe dritt etter hva jeg har fått med meg, hadde ikke nett på 2 dager før jeg endelig fiksa det

Du må vel inn i ruteren din og forwarde den eksterne ip'n din mot den interne.
Vis hele sitatet...
How to?
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Helk, jeg sier jo at jeg allerede har åpnet portene.

http://img462.imageshack.us/img462/3716/ftpae3.jpg

Kan det være noe som er feil her? Når jeg skal connecte bruker jeg ftp://upload:upload@85.167.70.237:21, men det funker ikke.

Ok, nå skjedde det noe her. Når jeg gikk inn på whatsmyip fikk jeg opp en annen ip enn den jeg brukte i RaidenFTPD og nå reagerer iallefall FlashFXP men jeg får "List error" som feilmelding.
Sist endret av agrsiv; 28. mars 2007 kl. 18:55.
master namer
elodin's Avatar
Ja, og du spurte om hvordan man sender ekstern-IP:21 til den interne IPen din, står om det på portforward.com.
Hvilken router er det snakk om?
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Glem det nå, jeg har fiksa serveren. Eller, jeg dro inn på whatsmyip, og der fikk jeg en annen ip enn den jeg hadde brukt i Raiden, og satt inn den så reagerte iallefall FlashFXP på serveren. Men nå får jeg opp list error fordi jeg ikke klarer å velge root i Raiden, noe som er jævlig merkelig, siden det var det første jeg gjorde når jeg satt opp min første server. ;|
Sist endret av agrsiv; 28. mars 2007 kl. 19:53.
Se der du installerte programmet å se om du ser noen config filer. Å fikse root må jo være en liten biff å fikse. Vil også anbefale å se på ftp server programmet sitt forum å se om noen har liknende problemer eller hvor den fila befinner seg.
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Ja, det skulle vært jævlig lett å fikse. Men i de filene som har med VFS å gjøre står det bare C_ftphome|/incoming|default|default|766111|r|0|0|0|0|0|0|0|0|0|, men det fungerer fremdeles ikke. Det eneste jeg trenger å vite er hvordan man velger en mappe i VFS som root
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg fått fiksa. Jeg installerte Bulletproof, og nå er serveren oppe. Eneste problemet nå er at fxp ikke funker, selv om jeg har huka av for at det skal være tillatt

Men iallefall, takk for hjelpen ;p