Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2467
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har begynnt på dette grunnet depresjon og lite livsgnist. Det sies at ved bruk av antideppresiver skal du no malt begynne å føle deg bedre 4-6 uker (avhengig av hvilken du bruker)

Har gått på Wellbutrin en uke nå, jeg sitter på jobb og klarer ikke løfte kaffekoppen opp til munnen, og er på en måte nervøs uten å være det. Jeg får rykninger nesten som tics.
Tenker jeg må gå av dette her.

Så til spørsmålet mitt. Wellbutrin funka jo egentlig fra dag 1. fikk masse energi, fikk overskudd men dårlig med søvn.
Skulle jo nesten tro det var speed jeg hadde fått i meg.

Er det sånn at wellbutrin som er et c preparat er mulig å ruse seg på?
Tenker da få bort depot effekten på et vis. Har lest på pakningsvedlegg at det er farlig å innta med nesa. Men har Googlet litt, og dette var vist et kjent fenomen.

Flere er som bruker wellbutrin mot depresjon?
Har gått på de,men ble for gira så søvn uteble. Du kan knuse pillen til pulver og snorte det men ville ikke gjort det selv. Bedre å ta det oralt. Men var det å bli kvitt depresjon eller ruse seg som var viktigst her? Å ruse seg når man er deppa løser sjelden problemet . Spør legen om å få et annet legemiddel da wellbutrinen gjør deg nervøs og søvnløs
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker wellbutrin selv i forbindelse med depresjon. Begynte på Venlafaxin først med lite virking.

Begynte på wellbutrin for et par uker siden og har merket en positiv effekt når jeg kombinerer venlafaxin sammen med wellbutrin.

Du sier du får mye energi og dårlig med søvn. Dette kjenner jeg meg igjen i, men jeg har ingen negative bivirkinger. Jeg passer på å ta wellbutrin så tidlig om morgenen som mulig og det er jo 15 kopper kaffe på en gang så jeg synes det er en ganske fin start på dagen.

wellbutrin er temmelig likt amfetamin på molekylært nivå etter som jeg forstod så ja, det blir vel litt speed.

Du kan tydeligvis knuse og snorte dette, men du kan også skyte det armen hvis du tør å ta sjangsen. wellbutrin er fattigmannsdrug i usa koster et par dollar for en type meth rus, men kroppen blir for ødelagt (Tenk litt "crocodile drug" bivirkning).
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ingen tanker om å ruse meg på dette. Jeg ble bare overraska over effekten den ga allerede etter en dag. Jeg sliter med søvn i utgangspunktet, så jeg synes det var rart at legen skrev det ut til meg. Jeg googla litt om wellbutrin før jeg begynte, men valgte likevel å gi det en sjanse. Men for meg var bivirkningene for stor, så jeg hoppet av. Jeg bruker i tillegg cipralex, men sliter likevel med angst og depresjoner, så er egentlig på jakt etter noe som kan kombineres med det for bedre effekt. Jeg har spurt lege om å henvise meg til psykiater for utrede meg bedre å få riktig medisin. Beklager ble litt avsporing det er.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ts forresten. Ser jeg hadde en annen bruker på denne pc
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva slags dose brukte/bruker du?

For min del så har doser over 300mg gitt meg de bivirkningene du nevner, men alt under har gått fint.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk på 150mg en periode og det var gull i jobb/overtidssammenheng da det som du sier fynker litt som speed men jeg måtte kutte dem ut da jeg dro på fest og fikk et skikkelig krampeanfall (lå å vrei meg i smerte på gulvet og ble henta i sykebil og kjørt på legevakta)
Aah skjønner. drakk du alkohol på festen? wellbutrin og alkohol har ikke vært en god kombo de gangene jeg har prøvd, mye kvalme og hangover, men ikke opplevd krampeanfall. Håper det ordner seg for deg og du finner noen gode medisiner som fungerer.