Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4225
Hei! Blir det utløst varlser om man betaler store regninger på over 10.000 kontant til f.eks kredittselskap gjennom postkontoret, på samme måte som om man setter inn over 10.000 kontant i banken?

i dette tilfellet snakkes det om å betale 3 forskjellige regninger på totalt 57.000. Tenker da å betale direkte på faktura via postkontor kontra å sette inn i banken, for å så betale regningene i nettbank.

Setter pris på all respons.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg jobbet i butikk med "post i butikk".
Det blir ikke automatisk registrert. Men hvis de som ekspiderer deg mistenker at du hvitevasker penger er de påkrevd å melde ifra. Rutinene er slik at de diskret noterer navnet og personnummeret ditt, og fyller ut skjema etter du har dratt.

For din del ville jeg satt inn deler av beløpet på konto i en butikk. Så ventet noen dager, for så å betale regningene i forskjellige butikker med litt fra kort og resten kontant.

Jeg hadde flere slike kunder som betalte inn store summer til inkasso med alle valør fra 1kroninger til 1000 lapper og rester på kort.

Er også ikke uvanlig å sette inn 20-30000kr på kontonummer(ikke rett på kortet) etter ulike dugnader, barneidrettsarrangement osv. Men da ville jeg lagt pengene i en plastikkpose(type:blank frysepose) med alle mulige valører, helst mye 100lapper og 20kroninger. Og ikke et rundt beløp. Feks 24618 kroner. Og ha ett slitt a4 ark i posen med pengene som du har skrevet ned noe kluss og noen tall pluss totslsummen. Veldig stereotypisk.
Ikke hør på hva personen som jobbet i butikk sier om at det er manuell rapportering gjort av de som jobber i butikken. Høres det sansynlig ut ? Dette blir jo registrert i datasystemet til banken, så blir det sikkert rapport videre til skattemyndigheter når kontantbetalingen er over en viss størrelse.
Anonym bruker
"Blå Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er oppskriften på å bli busta for hva du driver med. Kanskje du slipper unna en gang, eller to ganger, men så blir du frista til å gjøre det igjen og pang så har de fulgt med på deg. Betal regninger og annet med lovlige cash, ting som ikke kan spores, forbruksvarer osv, kjøper du med svarte cash. Evt finn noen som har nok lovlige spenn på bok og er villige til å ta imot 57000 i cash og betale regninga for deg....

For innleggene over så, du kan bli busta av både de i butikken samt skattemyndighetene. Hjelper ikke å ha pakka inn spenna i "dugnadsinnpakning" når skattemyndighetene sitter å ser over talla sine...
Det der hadde jeg ikke giddet bry meg om annet enn å få det gjort. Skal du gjøre det samme daglig derimot ville det stilt seg annerledes.
Har tidligere satt inn mye penger på kort tid, slik så det ut:

- 10.000,-
- 14.000,-
-8000,-

Har aldri hørt noe fra hverken banken eller politiet, men om dette ble en rutine hadde jeg blitt busted, men noen ganger i livet (no worries)
Sist endret av justastonedhuman; 7. februar 2018 kl. 15:14.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er oppskriften på å bli busta for hva du driver med. Kanskje du slipper unna en gang, eller to ganger, men så blir du frista til å gjøre det igjen og pang så har de fulgt med på deg. Betal regninger og annet med lovlige cash, ting som ikke kan spores, forbruksvarer osv, kjøper du med svarte cash. Evt finn noen som har nok lovlige spenn på bok og er villige til å ta imot 57000 i cash og betale regninga for deg....

For innleggene over så, du kan bli busta av både de i butikken samt skattemyndighetene. Hjelper ikke å ha pakka inn spenna i "dugnadsinnpakning" når skattemyndighetene sitter å ser over talla sine...
Vis hele sitatet...
Dette skal kun gjøres en gang. Og etter denne gangen foregår alt lovlig i mitt hjem og mine kretser. er det da noe å bekymre seg for tenker du/dere?

Har også stabil inntekt i tillegg. og aldri hatt noe lignende kontant-mønster i banken.
Sist endret av lillalapper; 8. februar 2018 kl. 02:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, jeg tror dette går helt fint! Du fikk jo pengene i gave du eller har spart.
En kompis satt inn 35000 svarte penger fra dop rett før han skulle inn og sone. Det gikk helt fint.
Sist endret av Stone1; 8. februar 2018 kl. 04:26.