Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 10421
Siden JS er satan sitt hjertebarn valgte jeg å løse nr. 9 i bash, men den feiler alltid på iterasjon 14.
Kommer ikke svaret som tekststrengt ved siste alternativ, men en cookie eller noe?
Sitat av Goophy Vis innlegg
Siden JS er satan sitt hjertebarn valgte jeg å løse nr. 9 i bash, men den feiler alltid på iterasjon 14.
Kommer ikke svaret som tekststrengt ved siste alternativ, men en cookie eller noe?
Vis hele sitatet...
Alle kommer som tekststreng, inkludert stien til neste oppgave.
Sliter med 1, Tips anyone? Ikke sikker på om jeg forstår helt denne javascript koden..
Utvikler
Trådstarter
Sitat av Kroniz Vis innlegg
Sliter med 1, Tips anyone? Ikke sikker på om jeg forstår helt denne javascript koden..
Vis hele sitatet...
I nummer en så står jo passord og brukernavn i kildekoden...
Sitat av etse Vis innlegg
Alle kommer som tekststreng, inkludert stien til neste oppgave.
Vis hele sitatet...
Må være bugged da.
Samme iterasjonen feiler manuelt også.

Merkelig at 13 skal gå fint og nr. 14 som gjøre på akkurat samme måte skal feile...
Sitat av Goophy Vis innlegg
Må være bugged da.
Samme iterasjonen feiler manuelt også.

Merkelig at 13 skal gå fint og nr. 14 som gjøre på akkurat samme måte skal feile...
Vis hele sitatet...
testet akkurat. Fungerer fortsatt helt fint, og får svaret i klartekst. Så må være koden din.
Noen som kan hjelpe meg på level 6`? ) sliter med å finne riktig verdi... :/ har antall red green og blue...
Level 9, er stuck.
Prøvde å sette cookies via PHP med curl:
Success {"success":false,"message":"User ID not set"}You need dem cookies, and you need to specify taskId.
...

Noen tips?
Sitat av eal2l Vis innlegg
Level 9, er stuck.
Prøvde å sette cookies via PHP med curl:
Success {"success":false,"message":"User ID not set"}You need dem cookies, and you need to specify taskId.
...

Noen tips?
Vis hele sitatet...
Level 9 er jo bare en rett frem programmeningsoppgave. Bare sjekk kildekoden for et utgangspunkt.

Et hint:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Du må huske at dette er POST-requests, ikke GET

Sitat av visualn00b Vis innlegg
Noen som kan hjelpe meg på level 6`? ) sliter med å finne riktig verdi... :/ har antall red green og blue...
Vis hele sitatet...
Den spør ikke etter antallet, men summen av RGB for hver pixel.

Ang oppgave 9, det kan være en del issues med Cookies der - så letteste er bare å løse den med javascript. Alternativt besøke den vanlige siden for å få cookies før du begynner oppgavene.
Sist endret av etse; 10. april 2013 kl. 15:06.
Får bare opp {"success":true} på lvl 3 når jeg gjør det jeg tror jeg skal gjøre, blir ikke redirecta eller noe..
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Får bare opp {"success":true} på lvl 3 når jeg gjør det jeg tror jeg skal gjøre, blir ikke redirecta eller noe..
Vis hele sitatet...
sjekk header-feltene.
Sitat av etse Vis innlegg
sjekk header-feltene.
Vis hele sitatet...
Bah, kan jo egentlig ikke noe javascript. Men det er vel noe med den locationen, vet bare ikke hvordan jeg bruker den.
oppgave 3 handler ingenting om javascript. Jeg løste den med å bruke programmet telnet. Det handler mer om å forstå hvordan HTTP-protokollen fungerer.
Sist endret av etse; 10. april 2013 kl. 15:48.
Da gir jeg opp for nå. Er interessert i å lære mer da. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte, kan noe basic men ikke noe mer enn det.
Sist endret av TinnSoldat; 10. april 2013 kl. 15:58.
Denne oppgaven er ikke direkte riktig plass å starte om du er helt nybegynner da den forutsetter litt kunskaper innenfor programmering samt litt innblikk i hvordan ulike protokoller fungerer. Men de fleste oppgavene er nesten bare en form for programmering.
Har kommet meg til lvl 7 med litt hjelp fra google på noen av oppgavene, men sliter litt her.

Er jeg på sporet av noe nå?
SPOILER ALERT! Vis spoiler
SELECT COUNT(userId), AVG(age), SUM(numPosts) FROM users
Eller er jeg helt på bærtur?
Sitat av naxoz Vis innlegg
Har kommet meg til lvl 7 med litt hjelp fra google på noen av oppgavene, men sliter litt her.

Er jeg på sporet av noe nå?
SPOILER ALERT! Vis spoiler
SELECT COUNT(userId), AVG(age), SUM(numPosts) FROM users
Eller er jeg helt på bærtur?
Vis hele sitatet...
Ja, du er på riktig vei, men husk "AS" i SQL. Ting må ha riktig navn.
Så simpelt ja. Takk for hjelpen!
Sitat av etse Vis innlegg
Level 9 er jo bare en rett frem programmeningsoppgave. Bare sjekk kildekoden for et utgangspunkt.

Et hint:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Du må huske at dette er POST-requests, ikke GET

Den spør ikke etter antallet, men summen av RGB for hver pixel.

Ang oppgave 9, det kan være en del issues med Cookies der - så letteste er bare å løse den med javascript. Alternativt besøke den vanlige siden for å få cookies før du begynner oppgavene.
Vis hele sitatet...
Takk takk, har prøvd meg frem, men forsatt fast.
Må bruke Google Chrome sin DevConsole til å redigere javascript-koden? :S Hvordan i huleste løser jeg slike mattestykker med javascript?
Sjekk opp eval()-metoden.
Sliter med nummer 2 Anyone?
SPOILER ALERT! Vis spoiler
kildekoden
Sitat av eal2l Vis innlegg
SPOILER ALERT! Vis spoiler
kildekoden
Vis hele sitatet...
Har kommet frem til 121111117999711010497122979999101122122, men aner ikke hva jeg skal gjøre med det tallet
Sitat av redkite Vis innlegg
Har kommet frem til 121111117999711010497122979999101122122, men aner ikke hva jeg skal gjøre med det tallet
Vis hele sitatet...
det er hele oppgaven å forstå hva du skal gjøre med det tallet. Se over kildekoden og se hvordan det tallet blir generert og gjør det motsatte. Å si noe mer enn dette vil være å løse oppgaven for deg og fjerner hele poenget.

Og btw, om du ikke kan programmere så er ikke dette riktig ting å starte på. Da mye handler om å lese kildekode og forstå hva som skjer.
Sist endret av etse; 11. april 2013 kl. 14:19.
Utvikler
Trådstarter
Jepp, da kom jeg igjennom!
Sitat av Goophy Vis innlegg
Siden JS er satan sitt hjertebarn valgte jeg å løse nr. 9 i bash, men den feiler alltid på iterasjon 14.
Kommer ikke svaret som tekststrengt ved siste alternativ, men en cookie eller noe?
Vis hele sitatet...
De legger inn embed youtubefilmer, alerts og annet støy. Kanskje det er det.
Sist endret av dassmongo; 17. april 2013 kl. 20:35. Grunn: typo
Sitat av dassmongo Vis innlegg
De legger inn embed youtubefilmer, alerts og annet støy. Kanskje det er det.
Vis hele sitatet...
Nei, de var ved tilfeldige iterasjoner.
Det hele løste seg med et nytt sett cookies, så det var vel noe krøll serverside.