Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2063
Hei, jeg har nå 3 alarmanlegg som jeg betaler 499kr i mnd på til Verisure pr alarm. noe som blir 1500kr mnd.

Er det noen som vet om alarmsentraler som har mulighet for å trigge alarmer via et API/Link?

Tenker da og sette opp et egen alarmanlegg på disse lokasjonene men trenger noen å sende alarmsignalet til.

Trenger mulighet for å rekvirere vekter og politi.
Denne alarmsentralen kan gjerne være fra utlandet så lenge de kan ringe nummerere jeg legger inn i instruksen.

Formålet er å få ned kostnaden til et minimum men også og kunne utvide og styre alarmsystemet selv. Føler at alle alarmsystemene som er på det norske markedet er veldig dårlige.

Har hørt med Securitas, Sector, Safe4 og Nokas om de kan motta alarmsignal av meg som privat person fra eget utstyr men det ønsker de ikke.
Billigste vill vært å sendt beskjed til telefonen din via e-post.
Trådstarter
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Billigste vill vært å sendt beskjed til telefonen din via e-post.
Vis hele sitatet...
Nå spør jeg etter en alarmsentral da
AddSecure, tidligere SafeTel/SecuriNet. Bruker teknisk sett deres anlegg, men du kan enkelt trigge alarmer inn til dette ved å bryte krets eller kortslutte krets (du kan velge imellom normally open og normally closed, og definere hver enkelt i/o til hva du selv velger. Bruker GSM nettet til å sende alarmer til deres DC i Oslo, som igjen sender ut alarmene slik du ønsker, skulle det være per SMS eller epost, gir også tilgang til et webgrensesnitt hvor du selv kan overvåke alarmstatus etc. Skulle anlegget miste GMS-dekning så får du alarm på det også.

Merk: Dette er hva jeg har erfaring med fra AddSecure, de tilbyr nok mye mye mer enn som så nå til dags. Vi henger igjen på gammel safeview.no-løsning da vi uansett har egen H24 OPS som kan vurdere hvorvidt politi/brannvesen er nødvendig eller ikke.
Sist endret av bashfoo; 16. april 2019 kl. 18:23.
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
AddSecure, tidligere SafeTel/SecuriNet. Bruker teknisk sett deres anlegg, men du kan enkelt trigge alarmer inn til dette ved å bryte krets eller kortslutte krets (du kan velge imellom normally open og normally closed, og definere hver enkelt i/o til hva du selv velger. Bruker GSM nettet til å sende alarmer til deres DC i Oslo, som igjen sender ut alarmene slik du ønsker, skulle det være per SMS eller epost, gir også tilgang til et webgrensesnitt hvor du selv kan overvåke alarmstatus etc. Skulle anlegget miste GMS-dekning så får du alarm på det også.

Merk: Dette er hva jeg har erfaring med fra AddSecure, de tilbyr nok mye mye mer enn som så nå til dags. Vi henger igjen på gammel safeview.no-løsning da vi uansett har egen H24 OPS som kan vurdere hvorvidt politi/brannvesen er nødvendig eller ikke.
Vis hele sitatet...
Takk, vet du om disse kan utføre alarmmotak mot en instruks?
Feks om kunde ikke svarer rekvirer politi eller vekter fra forhånds bestemt selskap?
AddSecure håndterer alarmene og sender de videre. Du må ha egen avtale med alarmmottak feks. Brannvesen eller Nokas.

Du kan avtale direkte med alarmmottak hva de skal gjøre ved alarm. De følger sikkert alt av instruks så lenge du betaler for det.