Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 974
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har alltid likt å lese om psykedelika og har veldig lyst til å prøve det! Hvordan er det å ta f.eks. flein eller molly første gang alene?
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok MDMA alene første gang. Veldig kjekt. Det er bedre å ta med andre som også er på molly, men det går også fint alene. Ligge i senga og høre musikk, se på youtube videoer...... hva enn du liker å gjøre. Husker at jeg så en League streamer som jeg har sett på lenge.. så det gjorde at jeg kunne være "sosial" ved å chatte i denne kanalen.

MDMA og flein er 2 vidt forskjellige rusmidler.. MDMA er ikke psykedelika på samme måte som flein.. Flein er mer "trippy shit". MDMA er mer kjærlighetshue hvor man vil danse til god musikk blant annet.. MDMA er et empatogen. Du får økt empati og kjærlighet for alt og alle. Varer i 4-5 timer. Du har 100% full kontroll på MDMA (mentalt), men flein har jeg lest er litt mer fokusert på mentaliteten og at du får et litt annet perspektiv på verden og tid.

Tok også LSD (110ug) alene, første gang, som også er min eneste gang. Var veldig koselig, med nice musikk på høyttaler og Trailer Park Boys på TVen. Hadde ikke et snev av dårlige tanker.. Syntes det var helt perfekt nybegynner dose hvor jeg hadde full kontroll. Koselige fargerike mønstre som danset når jeg lukket øynene... WOW... Regnbuer i øyekrokene.. Det var helt nydelig. Ser frem til å ta det en fin sommerdag sammen med noen venner.

Du bør lese deg opp på de enkelte rusmidlene du vurderer å ta mtp forholdsregler osv.
Om du føler det går greit så er det ingenting galt i det, flein burde du starte lavt på doseringen om du skal ta alene, bare så du får en feeling og når du er kommet opp så kan du redosere flein.
Mdma er bare å kjøre på med 100mg, helst med venner pga. av den sosiale mindsetten man får.

Ellers så kan det vell absolutt være greit å ha med en god venn de første gangene slik at man har en støttespiller på laget, det burde være en som er mentalt stabil og som du stoler på slik at dere begge kan ture på samme bølgelengde.
Mine første turer var med gode venner og jeg vil si at det gjorde det litt enklere å utforske rusen og trappe opp doseringene etterhvert.

Det sagt så fortrekker jeg å ture alene etter x antal turer på det meste av psykedelia, er selvfølgelig ingenting som slår en god setting med gode venner, borte bra, men hjemme alene best.
Det er ihvertfall mye bedre å ta de alene enn med ignorante mennesker som ikke forstår seg på tripping.
MDMA og flein er jo to helt forskjellige stoffer. Det er nok ganske mye mindre fare for at du får en dårlig opplevelse på MDMA.

Men jeg vil nevne at ingenting er som første gangen man tar MDMA. Min oppfatning er at man aldri vil oppnå den samme ekstasen de neste gangene man tar stoffet, og jeg har inntrykket av at det er slik for ganske mange. Jeg tror ikke det er mulig å få en bedre jomfrutur på MDMA enn om du tar det sammen med en person du er glad i, som du kan holde rundt og kose med hele kvelden. Anbefaler deg virkelig å dele den første turen med en gutt/jente du kan danse naken sammen med!
Anbefaler slik som de andre. Ta jomfruturen sammen med noen du er glad i. Det kan bli en ekstrem intens tur og viktig å ha noen du kan dele følelsene du får der og da. Å sitte alene å kjenne på følelser du ikke har følt før uten å kunne prate om det er kjipt. Ta heller alene når du har fått prøvd det ut. Det er mitt tips
Sist endret av junkrat; 1. mars 2019 kl. 22:43.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Ja de er forskjellige. Personlig har jeg tatt mdma 2 ganger alene, det resulterte i veldig mange meldinger og telefoner til folk jeg kjenner, det er for meg et stoff jeg faktisk ikke kan ta alene, jeg blir for sosial, bare det å snakke, er muligens det jeg setter mest pris på ved mdma. Når det gjelder disse psykedeliske er det helt annerledes, faktisk så motsatt som jeg kan tenke meg. Jeg hater å ta det sammen med folk, det er så waste, selv noe så stusselig som weed er bedre.

Tipper av alle mine trips, så er kanskje 5% sammen med andre, men de har på en annen side kost seg, noe jeg synes er fullstendig vilt. Eneste gangen jeg kan huske jeg faktisk synes det hadde noe for seg var når jeg og tre kompiser skulle til drøbak med båten, det var litt av en tur, plutselig kom seilet svingende, ja sånn helt uten videre, faktisk helt ut av det blå. Så vi måtte hele tiden passe på at vi ikke ble skuffet over bord, mtp hvor ille det var med disse rakkerne, ja brennmanetene som fløyt om.

Men vi samarbeidet om ikke annet, og det var vel det i helhet som var viktig den gangen, og det var vel det som gjorde turen verdt. Det var noe med det å sitte på båten i timesvis, å bare se utover, til slutt visste jeg ikke hva jeg så på, og stemningen var god, sjøen så spesiell ut. men annet, ta det alene, det får du mest ut av, og jeg har har hatt noen episoder igjennom med disse stoffene.