Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2994
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Overskriften.

Leser her inne og hører om folk som blir emosjonelt flate og føler seg distanserte etter lenge tids høyt forbruk av cannabis. Hvor mye snakker man om da? Flere gram daglig over flere år? Hører også om folk som kan røyke daglig UTEN at det går utover det mentale på den måten.

Røyker selv daglig, det er dog ikke snakk om flere gram daglig, men i underkant av 0,5 g daglig tenker jeg. Jeg kan selv føle meg emosjonelt flat, men av andre grunner. Har også mye energi og har det bra med meg selv og mitt cannabisforbruk.

Jeg spør fordi jeg lurer på hvor individuelt dette er
Har røyka noen gram om dagen i snitt, i 22år nå. Kan ikke si jeg føler meg emosjonelt flat

Har det meget bra, har god jobb, venner som røyker og ikke røyker, blir støtt og stadig småbetatt av noen skjønnheter, samvittigheten er som den skal. MEN jeg må jo innrømme at jeg har blitt litt latere de siste 22åra
Dette er nok veldig individuelt. Så lenge du har det bra med deg selv så kan du vel bare gjør akkurat som du vil å fortsette med god samvittighet

Jeg røyket også daglig, men jeg tålte det ikke så veldig godt, så derfor sluttet jeg og har det bedre uten å røyke.
Sist endret av Nullmening; 31. august 2019 kl. 12:32.
slet med det samme en stund, men det ga seg gradvis etter jeg slutta bry meg om hva andre tenker ang bruken.
nå vil jeg si jeg blir mer emosjonelt tilstede av cannabis, så tenker detta er noe som sitter i psyken hos meg hvertfall.
Aldri blitt flat eller distansert.

Brukt cannabis mer eller mindre daglig lenge nok til at jeg burde vært helt ødelagt i følge enkelte.
Alltid hatt lavt forbruk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Overskriften.

Leser her inne og hører om folk som blir emosjonelt flate og føler seg distanserte etter lenge tids høyt forbruk av cannabis. Hvor mye snakker man om da? Flere gram daglig over flere år? Hører også om folk som kan røyke daglig UTEN at det går utover det mentale på den måten.

Røyker selv daglig, det er dog ikke snakk om flere gram daglig, men i underkant av 0,5 g daglig tenker jeg. Jeg kan selv føle meg emosjonelt flat, men av andre grunner. Har også mye energi og har det bra med meg selv og mitt cannabisforbruk.

Jeg spør fordi jeg lurer på hvor individuelt dette er
Vis hele sitatet...
Er vel litt vanskelig å ha er objektivt og nøkternt forhold til ditt eget emosjonelle liv når du røyker hver dag...

Så når du sier at de negative aspektene ved cannabis oppstår av andre grunner, har du strengt tatt ingen grunn til å anta at cannabis ikke er en faktor
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er utrolig individuelt: Det avhenger mye av personen og hvor fysisk aktiv man er i tillegg til en drøss andre ting.

Det alle er enige i er at "toleransepauser" er viktige. Det går ikke an å ha et kontinuerlig daglig forbruk uten noen negative konsekvenser
Jeg har røyket i 2.5år hverdag uten unntak foruten 4reisedager tilsammen.

Hvis jeg overskrider over 2g daglig over tid, kan jeg føle meg lat, flat i følelsene og nedstemt.

Over tid så har jeg lært å skjenne signalene, mitt tips er og trappe ned på forbruker for hver J/trekk i en ukes tid. Ta deg tid på morgenen, å vent noen timer så hjernen kan jobbe normalt og finn på noen aktiviteter. Det er viktig for god psykiskhelse. På denne måten har jeg klart å røyke daglig uten mye bivirkniger fra Cannabis.

Grunnen til at jeg røyker er at jeg har fått ptsd, røyket 2-3ganger i året før diagnosen men pga Cannabis og mye egeninnsats kan man leve et ok liv med diagnosen.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forbruket varierte men jeg trodde også at det var helt andre grunner til at jeg følte meg emosjonelt flat for å si det sånn....... Inntil jeg slutta over lengre tid
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka hver kveld, trente hver dag.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror nok de vanligste grunnene til at folk blir følelsesløse er at man isolerer seg hjemme, enten man sitter hjemme å gamer eller røyker weed.. Syns det er viktig om man isolerer seg på den måten at man også f.eks trener slik at man får en finere balanse.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror nok de vanligste grunnene til at folk blir følelsesløse er at man isolerer seg hjemme, enten man sitter hjemme å gamer eller røyker weed.. Syns det er viktig om man isolerer seg på den måten at man også f.eks trener slik at man får en finere balanse.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde det var fysisk aktiv trente hver dag, røyka kun på kvelden til maten og en til eller to før leggetid. Ble flat og deprimert men merka det ikke før etter jeg slutta og fikk oppleve hvor stor kontrasten var. Trodde sånn jeg hadde det var "normalt"
Jeg har alltid vært ganske flat, men når jeg røyker blir jeg mere empatisk. Nå som jeg ikke røyker føler jeg meg som psykopat.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forskere har studert å prøvd finne ut av svaret på dette i over 20 år, apatisk er ordet. Å det viser seg at det har med dopamin i hjernen å gjøre, men alle reagerer forskjellig så det er vanskelig å si om det er en bivirkning av Cannabis.

Personlig tenker jeg at det er bare en tilstand som oppstår når folk forstår hvor kjedelig/føkka verden er, og dermed blir de "apatiske".
Jeg ble så innrøyka over en periode på 5 år, snakker 1g+ hver dag. Bad'a (panic attack) en gang og sluttet på dagen. Humøret mitt ble flatere etter jeg bæda.
Blir mer apatisk fra 1. joint. Så kan det ta alt fra noen dager til uker før jeg klarner til.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg trodde livet bare var kjedelig jeg ass. Så ikke på det som flat eller apati. Gjorde mye, eller det kan sikkert diskuteres, men uansett hadde jeg aldri ordentlig glede eller følelser i det. Var mer blank og tom på gjennomsnittlig basis kan man kanskje beskrive det som.
Røyka 1-2 joints hver dag, noen ganger 3-4. Og noen ganger ingenting på tre uker eller 4 ganger i måneden.
Det var først etter jeg slutta at jeg skjønte at jeg faktisk hadde vært deprimert pga hasjforbruket og at det var derfor jeg syntes livet var så sinnsykt kjedelig og bittert. Vil fraråde dagligrøykting, egentlig ukesrøyking og. Men en gang i mnd tror jeg ikke har vært negativt for noen problemet er bare at en gang i mnd fort blir til tre dager i strekk siden man heller kjøper seg en femmer enn en ener, også blir tre dager i strekk til tre dager i strekk hver helg i stedet for en gang i mnd, så plutselig sitter man der å puffer tre ganger om dagen uten å egentlig merke overhodet at det er noe problematisk for det går så gradvis og snikende at man ikke registrerer sammenhengen eller ser noe problem med det for man bare chiller jo føles det som midt i det. Men man blir faktisk jævlig flat.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja joda det er vel kanskje lettere å mærke først etter man har vært uten en stund. Hva kan man si til folk man merker er flate men dem selv nekter for at det kommer av hasj røykinga? Har en kompis som røyker fra morgen til kveld og lurer på hvorfor han føler seg apatisk. Har prøvd å si til til han men da blir han bare sur og nekter for at cannabisen har noe med saken å gjøre. Merker at dama hans også reagerer men han nekter som sakt for at det har med cannabisen å gjøre og vil ikke slutte. Eller vett da faen jeg, vet bare det er vanskelig å si noe til han om det uten at stemningen blir dårlig. Så jeg tar det ikke opp lenger, ikke dama heller, men er det noen god måte å sundet på som jeg ikke har tenkt ut?
Han nekter og blir sur fordo han er avhengig og nekter å ta inn over seg det han vet innerst inne.

Justification guarantees repetition
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er ingen dum fyr jeg snakker om. Mon tro om han vet det innerst inne at cannabisen kan være en årsak til apatien. Han finner vel ut av det, tenker egentlig mest på dama, de har vært sammen i alle år og hu får liksom ikke snakke om det.. men trur han har snakka om å slutte når han er klar for det. Får bare håpe han finner ut av det
Tror ikke det finnes en fasit på det,røyka mye i 16-18-års alderen,TROR ikke at jeg har ettervirkninger
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja joda det er vel kanskje lettere å mærke først etter man har vært uten en stund. Hva kan man si til folk man merker er flate men dem selv nekter for at det kommer av hasj røykinga? Har en kompis som røyker fra morgen til kveld og lurer på hvorfor han føler seg apatisk. Har prøvd å si til til han men da blir han bare sur og nekter for at cannabisen har noe med saken å gjøre. Merker at dama hans også reagerer men han nekter som sakt for at det har med cannabisen å gjøre og vil ikke slutte. Eller vett da faen jeg, vet bare det er vanskelig å si noe til han om det uten at stemningen blir dårlig. Så jeg tar det ikke opp lenger, ikke dama heller, men er det noen god måte å sundet på som jeg ikke har tenkt ut?
Vis hele sitatet...

Det er så å si dødfødt å få en misbruker til å innse at forbruket har blitt misbruk samme hvilket stoff det gjelder, det hjelper ikke uansett hvor mange ganger man prøver å si det er min erfaring både ang meg selv og andre folk jeg kjenner. Man trenger som oftest en ordentlig øyeåpner. For noen er det helse fordi man blir syk, for noen er det å miste leiligheten pga naboklager for røyking, for noen er det å bli tatt av politiet, for noen er det å miste dama og venner. Ikke et sundt tegn for et parforhold om den ene ikke tar hensyn til hva den andre prøver å kommunisere og ikke ser eller bryr seg om at den enes aktivitet ødelegger forholdet. Vil si at det beste som kan få han til å våkne opp er om dama gir han et ultimatum, henne eller hasjen. Og at hun følger opp trusselen om han ikke følger opp kravet, går fra han så skal han nok skjerpe seg etter en liten stund når han skjønner han mister både venner og dame og seg selv sånn. Ikke mange nye (bra) damer som gidder være sammen med stonere heller. Nå vet ikke jeg hvilken alder kompisen din er i men man skal jo på et visst punkt våkne opp og ta seg sammen om man vil stifte familie, ta vare på helsa si for fremtida, og ha et stabilt forhold til kjæreste og mennesker rundt seg, og at menneskene rundt en opplever samværet med deg givende og ikke demotiverende.

Jeg har vært der sjæl, og kverulerte med dama hvor streng og kravstor og hensynsløs hu var som ville "endre meg". Greide ikke å se hvor mye hasjen ødela. Mitt livs kjærlighet gikk fra meg til slutt og tbh kan jeg ikke klandre hu for når jeg ser tilbake på det var jeg en fuckings kjedelig apatisk kjæreste å leve med og var også ganske ustabil i humøret. Det tok meg fortsatt noen år i ren protest før jeg faktisk slutta, hu gikk videre og jeg endte opp med å innse at jeg levde som en taper tross jobb og gode venner. Men et stonerliv får deg ingen vei fremover hverken personlig eller karrieremessig. I dag har jeg fått en dame som var som min forrige, som vil meg det beste og pga jeg ikke røyker hasj mer har jeg en mye sunnere relasjon til andre, til meg selv, og bedre holdning til livet og nye opplevelser. Har lært mye om meg selv og angrer på at jeg ikke tok meg sammen og skjønte hvor ille det var når den som elsker deg mest ikke orker å leve med deg mere. Ikke det at jeg var noe junkie, de første åra røyka hun sammen med meg, mens mens hun vokste opp og kom fremover i livet stod jeg på stedet hvil og ga hun ingenting inspirerende eller voksende. Hver gang jeg fyrte opp skuffa jeg hun fordi hun visste at da ble det hverken oppegående samtale, ut å finne på noe sammen, eller sex. Jeg satt oppe flere timer etter henne for å røyke om kvelden og vi la oss eller stod aldri opp samtidig så kan jo se hvor dårlig partner jeg var når jeg ser tilbake på det. Hun gifta seg forsåvidt to år etter hun gikk fra meg så tydelig at hun hadde helt andre verdier og fremgang enn meg på den tida men jeg har lært ihvertfall nå
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar

Kompisen min blir ikke særlig loka når han røyker man merker stort sett ingenting annet enn litt røde øyne. Og at han sier selv at han er mer apatisk. Han har snakka om å slutte så håper bare han gjør det av seg selv. Hvis jeg eller dama hans sier noe har det motsatt effekt. Vi er glad i han begge to og det er en fantastisk person. Kanskje han slutter snart og vil se det selv med tiden