Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2747
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallo folkens
Yndlingsdopet mitt for over ett år siden var mdma, har vært på rehab, insett en del feil jeg har gjort. Nå har jeg sprukket på mdma 2 ganger på grunn av rus suget. Disse trippene var ikke behagelig i det hele tatt, hjertebank og ubehag, prøvde xanax i nesa for noen dager siden, ubehag,noya, og hjertebank. Har ikke særlig samvittighet til å ruse meg. Skjemmes av det jeg har gjort.

Tenker at den gode følelsen vil komme igjen. Så kommer den ikke.

Håper hverfall dette gjorde rus suget mindre fremover

noen som kjenner seg igjen?
Selv som en som aldri har ruset seg i stor grad eller misbrukt narkotika, kan jeg si at jeg kjenner meg igjen.

Å reise til tusenfryd er ikke like gøy om man gjør det fem dager på rad. Å reise til syden i ferien blir ikke lenger det samme om man plutselig reiser for et år av gangen istedenfor to uker.

Din tid og godperiode med stoffet kommer antageligvis aldri til å komme tilbake igjen. Avhengighet og misbruk er ekstra skummelt, for det får deg til å gjennoppsøke opplevelser selv om kropp og sjel forlengst har sagt nei. Å gjøre en ting for ofte over en periode vil mette deg og det du en gang forbandt med noe spennende og givende blir traust. En ting er å reise på fornøyelsespark en gang for mye, en annen en er å proppe seg full av sterke stimulanter over en lengre periode. Det har større fysiske og psykiske konsekvenser enn misbruk av tusenfryd.

Du må fylle dette misbruket med noe annet og vite at uansett hva du gjør for å fylle tomrommet, vil dette stagnere om det utvikles til misbruk. Derfor er det livsviktig å finne glede i det å jobbe, reise på butikken, trene, sykle seg en tur, spasere i skog og mark, ta en topptur m.m. Det skal vanskelig la seg gjøres å misbruke en positiv innstilling til livet der selv de minste tingene kan gi deg glede og lykke.

Husk rusen lurer deg. Åpne opp øynene og du vil kunne finne lykken rett rundt deg hvor enn du er. Finner du det ikke, bør du ikke jobbe med å finne et nytt rusmiddel, men du bør jobbe med deg selv og din innstilling til verdenen. Jeg kjenner ikke til deg eller din livssituasjon, så dette er kun ment som generelle ord enhver kunne trengt.
Sist endret av pmprsrgr; 24. juli 2019 kl. 18:31.
Når man ruser seg kommer jo ofte følelser og tanker litt mere fram. I og med at du får dårlig samvittighet av det, kan det godt tenkes at du får ganske så ubehagelige tripper.

Jeg har opplevd det selv flere ganger, hvor jeg har ruset meg og så merker jeg at de dårlige følelsene blir forsterka. Det er smartere å fikse opp i det som er vanskelig før man ruser seg, dop vil oftest ikkw fikse det.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta hintet.
Anonym bruker
"Ivrig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var avhengig av kokain. Sprakk på avrusning en gang og hadde bare noia og skyldfølelse hele tiden, prøvde å fikse det med ei ny linje men det ble bare verre. Tolket det dithen at jeg hadde tenkt og reflektert såpass mye angående avhengigheten at det ikke ga meg det jeg alltid hadde søkt i rusen. Hadde jobbet mye med meg selv i forkant men suget og impulsen tok over. Tolket det som at hjernen min avviste rusen, vet ikke om det kan være en greie men det er slik jeg forklarer det til meg selv.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner til fenomenet, både av egen erfaring og andres. Mest sannsynlig har du fått jobbet ganske dypt med rusen og dens funksjon for deg og konsekvensene rusen har i livet ditt. Å jobbe med dette gir deg en helt annen bevissthet over hva du holder på med når du ruser deg. Før kunne du ruse deg i en slag lykkelig "uvitenhet" over både ditt eget ansvar og konsekvensene av rusen. Etter et opphold på en god rehab er dette endret. Du kan si den "ødelegger rusen" fordi når du da sprekker og ruser deg så får du det bare kjipt.

Det er jo egentlig bra spør du meg og det reddet meg. Men nå det er sagt så er det jo mange som klarer å kjøre på forbi den "fasen" og ender opp der de var før rehab. Håper ikke det er tilfellet for deg.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var avhengig av kokain. Sprakk på avrusning en gang og hadde bare noia og skyldfølelse hele tiden, prøvde å fikse det med ei ny linje men det ble bare verre. Tolket det dithen at jeg hadde tenkt og reflektert såpass mye angående avhengigheten at det ikke ga meg det jeg alltid hadde søkt i rusen. Hadde jobbet mye med meg selv i forkant men suget og impulsen tok over. Tolket det som at hjernen min avviste rusen, vet ikke om det kan være en greie men det er slik jeg forklarer det til meg selv.
Vis hele sitatet...
Ser det på samme måten. Hvordan har det gått med deg i etterkant av denne realisasjonen? Har du klart å stoppe helt med kokain eller tar suget og impulsen fortsatt over? Jeg veit hvor lite jeg egentlig trenger rusen, men sliter med impulskontrollen når suget trigges.. Sånn sett har jeg ikke utvikla meg selvom jeg har fått en mye mer reflektert bevisstgjørelse på det og veit at hjernen avviser rusen og det ikke er bra for meg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje fordi du snorter xanax.. Hvorfor ikke oralt?
Kjenner det igjen. Dersom du føler det er galt å ruse deg vil det fort medføre angst.

Dette skjer på meg også med alkohol. Jeg vet veldig godt at det er giftig for kroppen og derfor klarer jeg ikke kose meg heller og kjenner kun på bivirkningene.

Eneste jeg kan ruse meg på er heroin, men når jeg sjeldent har lyst har det til tider også resultert ekstremt ubehag med kløe og angst.

Min historie og behandling har vel egentlig ført til at alt jeg vet ikke er nyttig for meg fører til et ubehag til en viss grad.

Tror kanskje det egentlig en sånn det skal være.
Anonym bruker
"Nummen Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor ofte/mye tok du? Fint mulig hjernen din er permanent skadd eller endret og du aldri vil kunne oppnå tidligere nivåer av rus, i tillegg til andre bivirkninger, regner jeg med? Hyppig MDMA-bruk virker som noe av det mer skadelige man kan bedrive.

Hva er alderen din?
Sist endret av Veggen; 25. juli 2019 kl. 21:34. Grunn: Slo sammen innlegg
Anonym bruker
"Ivrig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser det på samme måten. Hvordan har det gått med deg i etterkant av denne realisasjonen? Har du klart å stoppe helt med kokain eller tar suget og impulsen fortsatt over? Jeg veit hvor lite jeg egentlig trenger rusen, men sliter med impulskontrollen når suget trigges.. Sånn sett har jeg ikke utvikla meg selvom jeg har fått en mye mer reflektert bevisstgjørelse på det og veit at hjernen avviser rusen og det ikke er bra for meg.
Vis hele sitatet...
Har klart å slutte helt med dop! Når impulsen kommer gjelder det å få fokus på noe annet. Når impulsen kommer så bruker jeg å leve ut situasjonen i hodet mitt. Å unngå situasjoner som gjør det vanskelig å holde seg rusfri har også vært cluet. Hvis du er avhengig og virkelig vil slutte kan jeg anbefale et opphold på avrusning. Jeg har fått et veldig bra liv etter oppholdet på en avrusningsklinikk. Selvfølgelig vet jeg at jeg kan ha det helt føkkings konge i en halvtime hvis jeg tar ei linje, men det er faktisk ikke verdt det. Hvorfor ha det bra en halvtime og risikere å bli avhengig igjen når jeg kan fortsette å jobbe med meg selv og ha det bra resten av livet? Ha en trygg økonomi, ei nydelig dame og snart en unge? Trodde jeg aldri skulle bli A4 men det er faktisk veldig behagelig og fint. Det er vel å banne i kirka her på freak men la gå!
Kriminell
22 2
Prøv å svelge xanax pilla istedet for å snorte!
Sitat av Mxgnus Vis innlegg
Prøv å svelge xanax pilla istedet for å snorte!
Vis hele sitatet...
TS gir uttrykk for at h*n vil være rusfri. Synes du ikke det blir litt dumt å komme med tips og råd om hvordan få en bedre rus?
Benytt anledningen til å innse at det er ikke verdt det. Det blir ikke plutselig bedre bare du pusher kroppen langt nok
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av silverlining Vis innlegg
TS gir uttrykk for at h*n vil være rusfri. Synes du ikke det blir litt dumt å komme med tips og råd om hvordan få en bedre rus?
Vis hele sitatet...
Han ga vedkommende også tips og råd å ta Xanax på riktig vis, og siden Alprazolam er store tabletter med lite virkestoff og lav vannløselighet, så vil mesteparten av Xanor pillene man snorter bare tette nesen, og mye av virkestoffet vil enten være stuck der til du svelger det og annet vil gå til spille. Omtrent alle benzoer har rask virkning og fullstendig biotilgjegelighet ved oral inntak.

Midazolam er nok det eneste benzodiazepinet som i sin naturlige saltform være vannløselig, og kanskje kunne vært benyttet nasalt med god effekt.