Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3828
Jente (dame?) på 22 år her. Fullført bachelor og går første året på master.

Har ruset meg siden jeg var 14, kanskje 13. Startet med hasj og xanor som jeg fikk av min daværende kjæreste. Eskalerte fort til masse 2cb, kokain, amf, LSD, sopp, MDMA osv.

Bruker hovedsakelig hasj, 2cb, rivo, amf og kola nå. Hasj og kola hver dag. Har klart å balansere livet mitt med jobb, skole, familie, venner og rus frem til nå. Men nå er jeg rett og slett jævlig lei av å ruse meg. Det er bare for vanen, avhengigheten. For å klare å gjennomføre helt grunnleggende ting som å spise og å sove. Det hadde vært så uendelig godt å legge det bort, noe kjæresten min gjorde i sommer. Han har ikke drukket så mye som én øl siden august, og nå er det min tur.

Det er nedverdigende og jævlig å måtte dra frem kolaen foran han - ikke fordi jeg vil, men fordi jeg ikke har noe valg. Psyken min er ødelagt etter en vanskelig barndom. Jeg er en fuck-up av en slags semifungerende narkoman. Alle vennene mine ruser seg og alle vennene til kjæresten min ruser seg. At jeg har klart å opprettholde livet mitt i den grad jeg har, er et mirakel.

Studiene går så som så, jeg hadde ikke klart det uten rusen. Ikke jobben eller familiesammenkomster heller. Jeg tror ikke jeg hadde klart noe uten å være blandingsrusa herfra og til helvete. Jeg er ferdig med å føle meg dritt, og fra i dag skal jeg gå cold-turkey.

Tenker å oppdatere litt her om hvordan det går. Ønsk meg lykke til
Hei. Du virker som en meget oppegående fuck-up! Dette klarer du helt sikkert! Og høres veldig bra ut med en kjæreste som har holdt seg rusfri siden i sommer. Da kan dere være sammen om det. Lykke til!
Du er allerede på god veg! Lykke til! Ser frem til oppdateringer
Gikk opp for meg nå hvor mye amfetamin jeg har brukt den siste tiden. Jeg var absolutt ikke klar over at vi var så nære julaften, og innser at dette var et dårlig tidspunkt å slutte på (men finnes det noe annet enn ´´dårlige´´ tidspunkt?)

Jeg vet ikke hvem jeg er når jeg ikke er rusa. Ikke vet jeg hvem jeg er når jeg er rusa lenger heller. Jeg bare er, i begrepets meningsløse forstand. Uten stoff tror jeg at jeg kommer til å fungere særdeles dårlig på alle arenaer i livet, og jeg vet at det venter en massiv psykisk knekk med masse gjørme jeg har fortrengt.

Leverte siste eksamen i starten av desember og kjæresten har vært bortreist. Derfor har jeg vært griserusa siden. Jeg er så uendelig sliten, men alt jeg vil er å ruse meg enda mer. Samme hva, bare rus. Tror jeg landet på et tidspunkt i går og sov litt natt til i dag. Nå kjenner jeg at abstinensene etter benzo melder sin ankomst. Vondt i alle ledd, influensa-symptomer, løs mage, svett som faen.

Av alt det gode som var i forholdet til meg og samboer, er det bare min rus som er igjen nå. Når jeg også slutter å ruse meg er jeg redd for at oss bare skal være helt tomt

Også er det lørdag. ¨Alle¨ andre er rusa. Tenkte jeg skulle gå en tur med hunden for å lufte tankene litt. Dette må gå bra
Sist endret av barelitt; 22. desember 2019 kl. 00:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil bare ønske deg lykke til, bit henna sammen så du kommer over den første kneika, de første dagene og 2-3 ukene blir jævlige men det blir bedre! Hilsen alkoholiker, tørrlagt siden slutten av oktober
Propane propaaaaane
NodSquad's Avatar
Det som bekymrer meg er rivotril bruken. Hvor mye har dj brukt av det? De kan rive godt i sjela når de går ut av systemet. Du bør kanskje vurdere en prat med fastlegen din. Ja deT er mye prat om å miste førerkort og slikt men det finnes faktisk leger som kan hjelpe.

Det vil ta tid å bli kjent med Deg selv igjen, men det er verdt slitet. Prøv å Finn aktiviteter du kan bruke tid på. Sitte slene med tankene er ikke bra i lengden. Lykke til. Håper du har bestemt deg for dette.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Lykke til kvinne! Håper du klarer det. All lykke til til deg. Selv er jeg avhengig som deg, men med andre stoffer. Jeg klarer ikke å slutte nå Heier på deg ❤️
Det ville kanskje vært snart og fått psykologisk hjelp mens du sluttet med rusing/selvmedisinering
Amfetaminen og kokainen er kjip, men burde være overkommelig å slutte med hvis du har litt viljestyrke. Motivasjonen kommer nok til å få seg en knekk, ettersom du har indusert dette kunstig med stimulerende.

Rivotrilen du har brukt derimot kommer til å gi deg psykiske og fysiske abstinenser fra helvete hvis du har brukt daglig og i doser over 2mg om dagen.

Ville kuttet alt tvert bortsett fra Rivotrilen, den ville jeg trappet ned på Er ikke noe vits i å ha det unødvendig kjipt!

Spør kjærsten om å hjelpe deg i en vanskelig tid og vise forståelse for at du i en tid fremover kommer til å være ganske nedfor.
Sist endret av krystallkongen; 22. desember 2019 kl. 13:38.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Masse lykke til!
All respekt til deg!
Skal snart til på samme prosess.. jeg er helt bestemt. Inspirerende å se at det er fler unge jenter her som vil slutte <3
Har brukt opptil 10 2mg riv om dagen, så innser at jeg må trappe ned. Har tatt 3mg siden i natt, det er helt forferdelig, men tror det skal gå. Er skikkelig dårlig nå. Har en del 100mg quetiapin liggende, kan det lette litt på suget?
Det er kjempebra at du vil slutte å ruse deg. Med ditt forbruk (misbruk) så vil du kanskje få en del fysiske abstinenser når du nå velger å slutte «cold turkey», men det er fult overkommelig. Å dra inn på en avrusnings post i noen dager til det værste gir seg kan være en god løsning, hvis du føler deg klar for det. Men et par dager på sofaen funker helt greit, hvis du føler deg klar til å stå imot suget.

Del to i kapittelet er å holde seg rusfri; da gjelder det at du er veldig nøye med små og viktige valg i hverdagen. Det er alfa omega å kutte ut folk som ruser seg, og å velge å godta å være med «kjedelige folk» som gjør «kjedelige ting». Ergo, ting som gjør at du ikke går i fellen og ruser deg igjen. Til å begynne med er dette hvertfall viktig etter min erfaring. Husk at valg som musikk, filmer, hvilke veier man velger å gå gjennom byen og slike ting fort kan spille inn som triggere.

Men som sagt; nettverk er nøkkel. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men i de fleste byer så finnes det lavterskel tilbud for rusavhengige, som f.eks A-LARM som har kaffeprat, aktivitetskarusell osv. Kanskje ikke dette er akkurat for deg, men jeg anbefaler deg å prøve deg ordentlig ut før du slår hånd av det. Nytten av slike tilbud er utrolig stor.

Jeg klarer aldri å få skrevet ned alt jeg tenker her med min ADHD, men om du ønsker kan du skrive til meg på PM så kan vi prate mere, for eksempel.
Dette er bare en brøkdel av tanker og erfaring ifra min vei til å bli rusfri.

Masse lykke til uansett
Shit, dette var som å lese mine egne tanker. Jeg befinner meg i samme situasjon som deg med unntak av benzoen. Orker ikke abstinenser og stress, men vil slutte så sterkt. Har aldri hatt en venninne som har skeiet ut like hardt som det jeg har, men samtidig klart å skjule det og være fungerende i åresvis.... Har du lyst til å prate litt sammen? J28
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
pearL1337: "Det er fult overkommelig"? TS har spist 20mg rivotril/døgnet i en lengre periode og her snakker du om at "et par dager på sofaen går greit". Du har åpembart ikke peiling på hva du snakker om og slutter man cold turkey etter å ha spist 10 2mg rivotril i en lang periode (som det sannsynligvis er da 20mg er latterlig mye) kan jeg nesten garantere at det tar knekken på deg. Bokstavelig talt.

Har du spist 20mg rivotril såppas lenge snakker vi ihvertfall et par år med sakte nedtrapping og abstinenser som er ubeskrivelig
Respekt ts! Og kanskje vil det hjelpe deg mot målet om du deler progresjonen? At du vet at du må ta litt ansvar på en måte? Topp at du har bestemt deg. Heier vilt på deg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
pearL1337: "Det er fult overkommelig"? TS har spist 20mg rivotril/døgnet i en lengre periode og her snakker du om at "et par dager på sofaen går greit". Du har åpembart ikke peiling på hva du snakker om og slutter man cold turkey etter å ha spist 10 2mg rivotril i en lang periode (som det sannsynligvis er da 20mg er latterlig mye) kan jeg nesten garantere at det tar knekken på deg. Bokstavelig talt.

Har du spist 20mg rivotril såppas lenge snakker vi ihvertfall et par år med sakte nedtrapping og abstinenser som er ubeskrivelig
Vis hele sitatet...
Ok, beklager. Har ingen erfaring selv med å slutte med et langvarig konsist bruk av bendodiazepiner. jeg kan godt forstå og støtte en nedtrapping over tid. TS, snakk med legen din om akkurat dette og vurder som sagt en innleggelse i begynnelsen
Sist endret av pearL1337; 23. desember 2019 kl. 12:37.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Er noen år eldre enn deg, men samme regla og samme rusmidler. Kom meg gjennom studier, men hadde nok gått bedre om jeg ikke var permafjern. Problemet ble verre da jeg fikk jobb etter studiene fordi forbruket økte med inntekten. Kokain var overraskende lett å slutte med, føltes svært likt snus, kanskje noe enklere. Jeg forsøker å kjøpe hver eneste gang jeg drikker, men har heldigvis gode venner som konfiskerer telefonen min før det går gjennom. Har vært en så mye mer sosial og fin person etter jeg sluttet med cola og weed. Merker at andre liker å være med meg og jeg liker bedre å være med andre. Beste jeg har gjort!
Lykke til har troen på deg
Takk for alle innlegg. Ser det er flere som tilbyr kontakt på PM, jeg skriver gjerne med dere når jeg er litt mer ovenpå. Jævlig dårlig nå. Har intens angst og fysiske symptomer som føles direkte farlige. Vil aller mest ringe legevakta eller ruse med herfra og til månen med et eller annet, bare for å få bort noe av det jeg opplever nå. Det her er heavy as. Har tatt 6mg riv i dag, må ha mer. Julaften i morgen føles ikke ekte, det er så vanvittig mye inni meg som skriker at jeg må ruse den bort. Dette her tar søren meg kaka

noen som har erfaring med rusakuttmottaket i Oslo?
Sist endret av barelitt; 24. desember 2019 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The world is my enem
28 8
Til trådstarter.
Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din historie. Jeg var også like tidlig på an, siden jeg var 13år har jeg så og si ruset meg daglig til å begynne med kun hasj så gikk det vel en ca 3år før jeg satt med nålen i armen, året etter det igjen begynte det som jeg angrer mest på i hele mitt liv nemlig Heroin. Du er fortsatt ung og har og kan faktisk fint finne din identitet så lenge du gir deg nå mens leken er ikke god men ok.. Selv så vet jeg ikke hvem jeg selv er utenom en junkie det er det eneste livet jeg vet og jeg sliter derfor vanvittig selv med å lære å leve livet riktig og ikke minst lære min egen kropp, ettersom den har vært bedøvet hele mitt voksne liv. Jeg prøver for tiden for ørtende gang og komme meg av "opiat", jeg sliter derimot ikke så veldig mye med rusug som jeg gjorde når jeg var yngre da rusuget kunne bli så sterkt at du nærmest hadde solgt din mor for å kunne rømme vekk i rusen en time eller to. Men min største skrekk denne gangen er det at jeg tydeligvis har trappet meg såpass ned nå, at jeg begynner å kjenne på følelser jeg ikke har kjent på siden jeg var guttunge og det er både ekkelt og godt samtidig. Jeg sover heller ikke særlig om natten da jeg blir liggende å tenke på alt som har skjedd opp igjennom livet, ting mellom himmel og jord som jeg har fortrengt og tenker jeg ikke på det når jeg er våken, så kan du banne på at om jeg er så heldig å klarer å sovne inn så kommer de merkeligste drømmer som kan bli heftig når man vanligvis aldri drømmer. Når det kommer til stoffene du går på så er vel amfetamin og kokain mest en psykisk avhengighet om du ikke har brukt det daglig over lengre tid, om man har det, så kan det bli tungt men ikke tyngre enn at man føler seg sliten og må nok regne med å være dødtrøtt i en 2 -3 dager når det gjelder rivotril trapp deg så langt ned som mulig men det skal ikke være umulig, selv har trappet frivillig ned på xnanor og får å si det sånn det var ikke det Værste jeg har vært borti i forhold til heroin så synes jeg ikke det var så vanskelig ps jeg er 31år nå.
Masse lykke til, dette fikser du, bare du gir deg med stoff jo fortere jo bedre ikke vent til det er for sent i ditt tilfelle vil jeg si det er rundt 25 år jo lenger du venter jo vanskeligere vil det bli, lykke til ��
Jeg ble lagt inn på psykiatrisk på julaften. Er her fortsatt. Gikk skikkelig skeis og jeg prøvde å ta livet mitt. Må bruke lenger tid på å trappe ned, men her gir de meg rus på resept. Har kjæresten min og gode venner som støtter meg <3 Kommer sterkere tilbake i tråden til uken.
Sitat av barelitt Vis innlegg
Jeg ble lagt inn på psykiatrisk på julaften. Er her fortsatt. Gikk skikkelig skeis og jeg prøvde å ta livet mitt. Må bruke lenger tid på å trappe ned, men her gir de meg rus på resept. Har kjæresten min og gode venner som støtter meg <3 Kommer sterkere tilbake i tråden til uken.
Vis hele sitatet...
Håper det kan være starten på at du får skikkelig hjelp. Det du har beskrevet før i tråden høres ikke ut som noe man skal stå i alene. Lykke til.
Jeg kjenner jeg blir sint når du skriver at du ikke har noe valg, det er nettopp det du har, du kan ikke skylde på barndom for alle har et valg her i livet. Hver gang du ruser deg tar du bevisst et valg om det, når det skal sies så vet jeg godt hvordan både psykisk og fysisk avhengighet fungerer og kjenner meg godt igjen i det du beskriver..håper også du slutter å ruse deg foran kjæresten din-han har jo som sagt tatt det første steget i riktig retning. Dette kan resultere i to mulige utfall, du kommer til å trigge kjæresten din så mye at han begynner å ruse seg igjen eller vice versa og i værstefall forlater han deg om du ikke slutter, jeg håper jeg ikke hører for kvass ut i skrivemåten min-bare tenkte å si det som det er basert på erfaring. Du har jobb og skole og du er fortsatt ung ennå. Det er bedre å gjøre noe med livet sitt før det bare baller på seg til bristepunktet.
Lykke til, dette kan du klare. Det blir ikke lett,men du er ung og har et helt liv foran deg.
Jeg har ikke vært i en så ekstrem situasjon, men kjenner godt til fortvilelse og abstinenser. Spiste never med Rivotril uten å ane konsekvensene. Tok de fordi hverdagen ble litt lettere og mer håndterlig. Jeg var helt dust.
Dette var heldigvis for lenge siden, da livet mitt var svært vanskelig å leve. Nå sliter jeg kun med alkohol og opiater, ille nok, men ikke så ille som benzo.
Finn noe som gir deg styrke og bygg videre på det. Jeg unner alle som en et godt liv, eller i alle fall bedre.
Klem fra Betty
- Siden Du spør vet du vel at svaret er Ja
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
6 34
Hei. Denne tråden ble ikke som jeg trodde, ingenting ble som jeg trodde. Går nå på en svært lav dose seroquell for å sovne om kvelden, ellers ingenting. Det går fremover, men ganske vinter i hodet for tiden. Hele uke 8 har jeg, typen og hunden vår leid oss en en hytte langt ute i ingenting, det gleder jeg meg helt latterlig mye til - da skal vi bare være oss.
Jeg er også i gang med å bygge et helt nytt nettverk, og til det har facebook vært genialt. Gjennom bli-kjent grupper har jeg allerede fått fire nye venninner, og vi har blitt kjent med et nytt vennepar som også har hund. Ingen av dem ruser seg, og det er så godt å slippe å snakke om /stresse dop hele tiden.
Jeg håper dette varer!
Her er det på plass med en klapp på skuldra, godt jobba!

Ha en god helg!
Okay, hvis du klarer å kjøre på med en «kald kalkun» så er jo det helt eksepsjonelt. Håper du klarer det, men hadde jeg vært deg så hadde jeg kutta ut alt det andre og trappet ned på benzo. Er ikke helt oppriktig smart å kutte benzo på dagen. Trapp ned i en mnd. Bare et råd.

Good luck!

Sitat av kronejuvel Vis innlegg
Okay, hvis du klarer å kjøre på med en «kald kalkun» så er jo det helt eksepsjonelt. Håper du klarer det, men hadde jeg vært deg så hadde jeg kutta ut alt det andre og trappet ned på benzo. Er ikke helt oppriktig smart å kutte benzo på dagen. Trapp ned i en mnd. Bare et råd.

Good luck!
Vis hele sitatet...
Så ikke at den posten var gammel, sorry. Lykke til anyway!
Sist endret av kronejuvel; 2 uker siden kl. 15:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Imponerende innsats. Og veldig fint at du er kreativ og får på plass et "nytt og bedre" nettverk. Nå som du er nykter blir det viktig å fokusere på positive ting, positive folk og ikke sette deg i posisjoner der det blir for enkelt å gå på en smell og ta en sprekk. Nye og nyktre venner blir helt topp tror jeg. Den hytteturen blir sikkert veldig kjekk. 8 uker lang hyttetur er litt av en hyttetur men det gir deg avstand, både i tid og rom og dere får nok masse nye inntrykk og opplevelser på disse 8 ukene.

Stå på videre jeg heier fra sidelinjen.
Wow, utrolig hyggelig lesning! Så bra at det går rette veien for deg, TS. Gi deg selv god ros - det fortjener du. Stå på videre, jeg heier på deg!