Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  414 87959
Tropikal luring
Chromatics's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva faen snakker du om?

1g molly er ca 5 brukerdoser for en 70 kg mann.

Hvis man går utifra 2mg pr kg kroppsvekt og max 200 ila en hel kveld. første drop på 140mg og så en til på 60 som en del av en hel tur så er 1g bare 5 doser.

Dette gjelder da om du veier 70kg. Veier du 100kg så er det 3.5 brukerdoser eller turer.
Vis hele sitatet...
Som regel skal man regne 1,5 mg per kroppsvekt, ikke 2 mg.

En brukerdose kan defineres på ulike måter, men i utgangspunktet er en brukerdose mdma, alt fra 80-150 mg. Å redosere er ikke en del av én dose.

Så jeg vil si at 1 g mdma er opptil 10 brukerdoser, lett

https://rusopplysningen.no/mdma
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Som regel skal man regne 1,5 mg per kroppsvekt, ikke 2 mg.

En brukerdose kan defineres på ulike måter, men i utgangspunktet er en brukerdose mdma, alt fra 80-150 mg. Å redosere er ikke en del av én dose.

Så jeg vil si at 1 g mdma er opptil 10 brukerdoser, lett

https://rusopplysningen.no/mdma
Vis hele sitatet...
Norge skal alltid ut med egne lavere toleranse da..

Har alltid før lest 1.5-2 mg og da er det en tommelfinger regel som sier 1.5 mg til jenter og 2 mg til menn
Sitat av Nåkksågått Vis innlegg
Hva vil en rusreform si for alle bruker, ikke misbrukere. Dvs de som ikke trenger hjelp. Noen som aner et svar i glasskula?
Vis hele sitatet...
En kan risikere at hele krigen mot narkotika blir intensivert mot rekreasjonell bruk:

** Politiet skal fortsatt ha lov til å gjennomføre visitering, og ta beslag - også av mengder under terskelverdien. Forslaget innebærer likevel at politiet skal unngå å gjøre denne typen beslag overfor mennesker med en åpenbar avhengighetsproblematikk. Høie eksemplifiserer det med at beslag av små mengder på musikkfestivaler typisk vil kunne bli gjort

https://www.dagbladet.no/meninger/na...6MwpStYU82ajuE
Det avhenger helt av hvordan dette registreres og følges opp. Litt av problemet i dag er at narko-bøter krever lite. Det er ingen offer eller vitner å avhøre, bare ta et beslag og skrive ut bot. Og vips så har man nok en oppklart sak. Uten straffesanksjoner burde gevinsten med å ta småbeslag bli mindre.
Helt nedrulla på konsert og festival uten snuteangst blir sikkert fint om det blir slik. Kanskje politiet faktisk må begynne å etterforske, og ikke bare henlegge anmeldelser som kommer inn nå når ikke bruk og besittelse ikke fyller hele "oppklart kvoten"? Kanskje tyveri og svindel med kjent gjerningsmann faktisk vil medføre etterforskning, rettssak og dom og ikke slik det er blitt idag at også slike saker automatisk blir henlagt etter bevisets stilling?

Da blir kanskje neste greie å bøtelegge folk som er litt over lovlig fart på elsyker eller de som krysser veien på rødt lys? Virker som det er viktig for etaten at fokuset må ligge som saker som er enkle og ikke krever innsats?
Politiet er ikke idioter, de gjør det de måles på.
To gladsaker i dag:

Politimesteren i Finnmark avslører at hun ikke vet hva ordene hun bruker betyr, settes i gapestokk øverst på NRK.no av rusreformatorer.

Fornuftige stemmer innad i AP kjemper for reformen, til tross for generell trend til machiavellisk populisme, undervurdering av ungdoms evne til å skille begreper, også i AP.
--
tenk på barna argumentet er en unnskyldning for at man selv ikke har klart å bli voksen. I stedet for å ta på seg sin del av ansvaret for at noen unge sliter, hevder man at de er for dumme til å se at det er en forskjell mellom legalisering og avkriminalisering. Hvis det er så vanskelig å lære barna dine forskjellen er det kanskje fordi du ikke tør å prøve, som du ikke tør å prøve å informere de om at noen rusmidler har annen skadeprofil enn andre, hvordan man bruker rusmidler trygt, hva fordelene med noen rusmidler er, fordi dette bryter med en illusjon du egentlig har det godt ded å leve i, fordi den tillater deg å se ned på andre og opphøye deg selv. Fortvil ikke, ditt dumme barn kan tross alt en dag bli politimester i Finnmark.
Anonym bruker
"Forferdet Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bær er flere i tråden her som ikke vet forskjellen også og tror at de kan ruse seg fritt på festival så dama er ikke helt på bærtur
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bær er flere i tråden her som ikke vet forskjellen også og tror at de kan ruse seg fritt på festival så dama er ikke helt på bærtur
Vis hele sitatet...
Visst faen er hu på bærtur!
På lik linje med hvem nå enn som tror de kan "ruse seg fritt på festival".
Er ett par ting som er litt forvirrende med denne reformen.

Det første er 25 rusdoser legemidler... Vil det si at man kan feks ha på seg 25 piller med 200mg dollcontin, føler det er veldig vagt, og går Ketamin under dette?

Og litt rart at man bare har lov til og ha 0.5g MDMA.

Og hva med Tryptaminer o.l?
Kan godt være at man også ser noe som skjer i enkelte stater i usa. Selvom også besittelse er ulovlig. Så hvis man blir stoppet i bil. Og snuten kjenner lukta. Så tok de en negativ rustest av sjåfør. Også sa de at ja vi hadde, men det et borte nå. Det var visst helt uproblematisk
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Bra oppklaring om FHI, av Ole Rønneberg som er flink.
Lik og del
https://www.minervanett.no/fhi-rus-r...eformen/375181.

Går på kjernen, bruk denne.

Angående Hætta, så tror jeg og hun og mange andre ikke ser noen forskjell i mening mellom å "avkriminalisere bruk" og å "legalisere bruk".

Folk fra FTR, Rio og flere andre på vår side oppfordrer til god framferd og høflighet i debatten, mange skremmer folk vekk fra vår side med for hard ordbruk
Sist endret av meaculpaUIO; 14 timer siden kl. 16:03.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Bra oppklaring om FHI, av Ole Rønneberg som er flink.
Lik og del
https://www.minervanett.no/fhi-rus-r...eformen/375181.

Går på kjernen, bruk denne.
Vis hele sitatet...
Bra innlegg av Rønneberg. Pensum.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Folk fra FTR, Rio og flere andre på vår side oppfordrer til god framferd og høflighet i debatten, mange skremmer folk vekk fra vår side med for hard ordbruk
Vis hele sitatet...
Hvor er dette kommunisert? Oppriktig interessert i å lese i kontekst. God framferd og høflighet burde ligge til grunn for enhver debatt, så klart, og det kreves mer av det fra de som berører tabuer enn av de som står ved status quo. Kill them with kindness, gjerne, så lenge det faktisk dreper ᶦᵈᵉᵉⁿᵉ.

Artikkelen med Hætta omhandler jo Dagfinn Hessen Paust og Bård Dyrdal fra fra FTR og LEAP sin relativt kraftige utveksling med henne, jeg ser at den fant sted for en måneds tid siden, men det virker ikke som Dagfinn har forsøkt å mykne retorikken særlig siden -
Motstanderne av #rusreform klager over hard debatt, og ja, det er den – fra begge hold. Samtidig er mange av dem skyldige i å spre usannheter, unnlate å svare på saklige innvendinger og ignorere kravet om straffens begrunnelse. Det er respektløst overfor dem straffen rammer.
Vis hele sitatet...
Eller, det er kanskje et forsøk på å modere seg mellom linjene her? Det er kanskje så moderat man får sagt det - at mange motstandere er ignorante løgnere med mangel på medmenneskelighet. Det er kanskje grenser for hvor moderat man kan være, tatt lidelsene dagens ruspolitikk har medført, i betraktning.

Jeg tror det er verdt å si sannheten som man ser den - at de som mener narkotikabruk burde straffes - ved å forhindre helsehjelp, ved å frata rettigheter og frihet, ved å støte ut av samfunnet - deltar i dehumanisering. At jeg i økende grad mistenker at mange av disse i ytterste instans ønsker narkotikabrukere døde, at tankegodset Duterte i Filipinene er en manifestering av ligger til grunn, ikke bare hos actis og deres venner i Norge, men hos den vanlige mannen i gata, er samtidig ikke det riktige for reformbevegelsen å kommunisere ut.

Det må finnes noe i mellom passiv, safe kommunikasjon, og svovel og helvetesild. Om man skal oppfordre til noen type kommunikasjon ville jeg gjerne at det skulle ha vært å være morsom, sjarmerende, å få motstanderne til å le av sine egne poenger. Men så mener jeg at narkotika er en legitim interesse i seg selv, og har som sådan ingenting jeg skulle ha sagt i denne sammenhengen.

Anklaget AP for å være machiavellisk i posten over, og det er ikke utelukkende negativt, det er politisk styrke /overbevisningskraft i å være dristig, og det synes jeg ikke reformbevegelsen skal utelukke å være.
Sist endret av Bær; 9 timer siden kl. 20:28.
Jeg har aldri likt krigsretorikken. En krig forutsetter at det er noe som kan vinnes. En fiende som kan beseires, en fred etter krigen.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Jeg har aldri likt krigsretorikken. En krig forutsetter at det er noe som kan vinnes. En fiende som kan beseires, en fred etter krigen.
Vis hele sitatet...
Ja? Etter 50 år med forsøk på å destruere både narkotika, og alle som har tatt på narkotika kan vi gå tilbake til Koble opp en bærbar PC med trådløst bredbånd og logge inn på Erowid, kjøre til festival og ruse oss fritt. Hvem er med?