Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2280
Hei

For en måneds tid siden satt jeg med noen venner og diskuterte krypto. Jeg var svært påvirket på tidspunktet, og bestemte meg for at jeg skulle kjøpe for ca 4-5 tusen kroner. Dritings som jeg var tastet jeg inn beløpet jeg ønsket å kjøpe for i norske kroner, selvom det er euro det går i hos forhandleren. Jeg forsøkte vel tre ganger, avvist alle gangene da jeg ikke hadde dekning for det på konto. Dagen etter fikk jeg melding fra dnbs kontrollenhet om at kortet mitt var sperret grunnet mistanke om svindelforsøk og jeg ringte dem opp og fortalte at det var jeg selv som hadde forsøkt å gjøre kjøp. En par uker går og jeg får et brev fra banken der jeg ber redegjøre for midlene som skulle benyttes til dette kjøpet. De har da lagt alle tre forsøkene til sammen, så jeg skal da dokumentere opphavet til ca 150k. Jeg svarer at det her har skjedd en feil, da jeg under påvirkning har gjort en feil og forsøkt å kjøpe bitcoin med feil valuta. De trodde meg ikke på dette og fortsatte med krav om dokumentasjon. Jeg forklarer at disse pengene ikke kan dokumenteres DA DE IKKE EKSISTERER. Hadde kjøpet gått igjennom ville saken vært en hel annen, men dette er altså snakk om tre forsøk på kjøp som ikke er gått igjennom. Jeg spør hvor problemet ligger her, men fikk ikke svar på det. Jeg ga dem innsyn i alle kryptotransaksjoner jeg har gjort de siste årene, og fikk etter hvert svar om at saken min skulle tas til vurdering. Konsekvensene her er en evt avslutning av kundeforholdet, noe som er helt greit for min del da jeg allerede er på vei vekk fra både Sbanken og DnB, drittbankene som de er.

Problemet nå er at når lønna mi tikka inn imorges opplever jeg at verken vipps, kortet mitt, overføringer til andre og egne kontoer, alle funksjoner som innebæring flytting av penger er sperret. Dette er fullstendig krise. Kjøleskapet er tomt, jeg skal ut å reise i forbindelse med jobb men kommer meg ingen plass og penger jeg skylder blir ikke betalt. Altså hva faen er det som foregår her? Etter endelig å hs kommet gjennom til kundeservice får jeg beskjed om å forholde meg til epostene sendt fra DnB kontroll utv. Og de kan bare kontaktes via epost. Det haster med å få frigjort pengene mine, og jeg har ikke fått svar på epostene jeg har sendt idag. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen og hva er det de egentlig driver med? Har jeg ikke fått svar innen jeg våkner opp imorra, tenker jeg meg ned til nærmeste filial og kreve pengene mine utbetalt, enten om det måtte være i kontanter eller til overført til min andre bank. Samtidig skal kontoene mine i Sbanken/DnB stenges, kundeforholdet skal avsluttes og det er mitt valg, ikke deres. Håper noen kan gi meg noen svar på hva det er som foregår her
Det er flere som sliter med bankenes absurde krav om dagen. Grunnen skal visstnok være at hvis de ikke er strenge nok kan de bli medskyldige i hvitevasking. Jeg veit bare at jeg er glad jeg har en del høvdinger liggende i kontanter og fler skal det bli, ikke faen om jeg gidder å forholde meg til sånt piss. Nå tror Økokrim at de skal løse alle problemer ved å fjerne høvdinger. De må være passe blåst i den trange nøtta for å tro at dette vil løse problemer med salg av narkotika og folk flest må være passe evneveike om de lar staten ta fra oss friheten å kunne ha kontanter i kampen mot narkotika. Som om ikke verdisaker, blowjobs og kryptovaluta allerede finnes.

Hvis de tror det kriminelle markedet ikke klarer å tilpasse seg tap av kontanter har kanskje løkene i økokrim fått feil jobb. Dette sier litt om hvilket lavt nivå de jobber på, hvor hjelpeløse de er i krigen mot narkotika og hvilken kapasitet de har i realiteten. Kriminaliteten vil ikke forsvinne ved strengere kontroll av økonomiske midler, den vil forandre seg. Kanskje det blir biff og blowjob hver dag på dealerne? Det hadde vært litt deilig
Sist endret av knert1; 3 uker siden kl. 01:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
New generation
colakork's Avatar
Er rart at jeg hører så mye dårlig om DNB ang krypto&gambling. Jeg ble selv kontrollert og etterkontrollert pga diverse og det var ingen problemer, ikke engang noe mas eller stress.

Litt skummelt å bli kontaktet etter å ha lest så og så mye om problemene folk har støtt på.. Jeg svarte så ærlig jeg kunne på det dem spurte om også var det, det.
Jeg ville begynt å ringe oppover i systemet. Om nødvendig til direktør privat. Lag et problem for de med makt til å skjære gjennom slikt.
Personlig tror jeg det er en dårlig ide å indikere at du skal bytte bank uansett. Hvorfor yte god kundeservice når du vet at kunden skal vekk uansett?

Historien din gir mening - du har ikke gjort noe galt eller ulovlig. Ring opp og ned systemet og dra innom filialet. Og for all del, vær hyggelig og hold det på et personlig nivå man kan empatisere med. Kafkaeske systemer blir bare verre av å være kjip - selv om det er systemets feil. Å skape masse kvalme knebler sjansene dine for at en ansatt tar din side og kjemper oppover systemet for deg.
Savner tidene da alle brukte cash, fjernelse av kontanter er første steg inn mot tyranni
jeg våkna,i dag,til at sbanken ikke hadde nettbank lenger.
nå kommer jeg til å åpne konto i utlandet,nåer det nemlig nok. og jeg innser at JEG har vært en del av problemet ved å aksepterer åpenbare ulovligheter,dag etter dag.
det er på tida at vi alle tar ansvar for oss selv,ikke overlater det til den norske staten. når var forrige gang ting ble mer bedre for middelklassen enn de over? og hvorfor går levealdern ned?
hvorfor flyter oslo med søppel??? lista er uendelig lang...

jeg skjemmes over å være norsk.
Tror ikke at det er stort bedre i utlandet.
@alfametyl du får oppdatere tråden og fortelle åssen det går. Du må vel ut av EU minst for at det skal bli enklere bankliv uten spørsmål?
Cayman Islands neste? Monaco? Bermuda?
Trådstarter
6 1
Jeg har ikke fått svar idag heller. Dro til en filial for å prøve å få noen svar, samtidig kreve pengene mine utbetalt i kontanter eller overført videre. Kom som venta ingen vei, og måtte bare gi opp og gå når vekterne begynner å samle seg rundt meg. Dro videre til hovedkontoret deres hvor jeg fikk prata med en hyggelig dame som ihvertfall fikk sendt en mail videre til om at det haster å få orden på dette. Så får se hvor det går, blir ihvertfall en kjip helg. Cash is king sier jeg bare, fuck det her
Hvilke banker i norge er greie ifht handel av crypto?
Trådstarter
6 1
Fikk mail om at jeg kunne på pengene mine ved å oppgi kontonr jeg har i annen bank så skulle de overføre. Blir tydeligvis pælma ut Som kunde. Noen som kan tenke seg hva jeg er mistenkt for eller hva problemet er?
Du er ikke mistenkt for noe, men det er for stor risiko for banken da de vil være medskyldig om du er kriminell. Det betyr _ikke_ at du er det, det er bare for stor risiko for banken. Ren rutine.
Sitat av heysupha Vis innlegg
Fikk mail om at jeg kunne på pengene mine ved å oppgi kontonr jeg har i annen bank så skulle de overføre. Blir tydeligvis pælma ut Som kunde. Noen som kan tenke seg hva jeg er mistenkt for eller hva problemet er?
Vis hele sitatet...
Du kan bli mistenkt for hvitvasking, narkosmugling, gambling, svindel, utpressing, all slags kriminell virksomhet pga krypto. Og du kan dessverre ikke vise til hvor pengene dine kommer fra.
Trådstarter
6 1
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Du kan bli mistenkt for hvitvasking, narkosmugling, gambling, svindel, utpressing, all slags kriminell virksomhet pga krypto. Og du kan dessverre ikke vise til hvor pengene dine kommer fra.
Vis hele sitatet...
Som jeg har prøvd å forklare dem gjentatte ganger så blir det vanskelig for meg å dokumentere opphavet til disse pengene da de ikke eksisterer. Det er jo snakk om et kjøp som ikke gikk igjennom grunnet manglende dekning på konto. HVA MER VIL DE HA FRA MEG, jeg har ikke noe å dokumentere, ingen penger har kommet inn på min konto, annet enn LØNNA MI som de nå holder ifra meg så fuck dem for å behandle meg som en kjeltring

Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Du er ikke mistenkt for noe, men det er for stor risiko for banken da de vil være medskyldig om du er kriminell. Det betyr _ikke_ at du er det, det er bare for stor risiko for banken. Ren rutine.
Vis hele sitatet...
Ja det er ihvertfall godt å høre. Mener fortsatt de tar litt vel i her
Sist endret av heysupha; 3 uker siden kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.