Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2768
Hei!

Sikkert flere som går på A og B preparater her og legen skriver på resepten f.eks: "Dosering: 1 tablett hver 12. time. Skal vare til og med 28 juni.Kan hentes ut tidligst 14 juni 2019".

Så kommer neste resept, der står det: "1 tablett hver 12. time. Skal vare til og med 12 juli.Kan hentes ut tidligst 29 juni 2019".

Dette gjelder OxyContin 28pkn btw.

Den 14. Juni startet jeg på morgenen med tablett nr 1 og nr 2 på kveld.
Da tar jeg siste tablett på kvelden den 27.06.

Dette har vært et problem i flere måneder, og hverken lege, legekontor, apotek eller kommuneoverlege kan gjøre noe med, selv om farmasøyt ser at jeg får ikke tatt morgenmedisinen min uten og hente den ut eller som nå, må gå uten hele Fredag den 28.06 og må hente morgenmedisinen Lørdag 29.06.

Er det noen tips til hva annet jeg kan gjøre? Har prøvd ALT med lege osv. Men kommer ingen vei, og er ikke hyggelig og gå uten slike medisiner..
Dette er jo en fillesak for legen, han endrer elektronisk resept til riktig tekst.
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Dette er jo en fillesak for legen, han endrer elektronisk resept til riktig tekst.
Vis hele sitatet...
Er det jeg og mener, men får bare beskjed om at det sendes inn til legen, så hører jeg ikke mere.
De kan dele opp pakker på apoteket og gi deg 1-2 piller i nød. Legevakten er vel også noen det er verdt å kontakte om det ikke lar seg gjøre. Om legen syns det er vanskelig å finne tid til å fikse en resept som er feil dato på eller merking så hadde jeg byttet fastlege.
Legevakten hjelper ikke når det kommer til A og B preparater, får beskjed om og ringe fastlege.

Apoteket kunne ikke gjøre annet enn og forholde seg til det som står på resepten, de ba meg også om og kontakte fastlege.

Men dette blir ekstremt vanskelig når jeg ikke får tak i han på noen måter.
Kan liksom ikke oppspore han i hannes eget hjem :-p
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av svartemaja Vis innlegg
Er det jeg og mener, men får bare beskjed om at det sendes inn til legen, så hører jeg ikke mere.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å snakke med legen?

Plukk opp telefonen i kontortida i morgon. Ring. Be om å få snakke med legen. Forklar problemstillinga. Be legen endre det.

Det er einaste måten. Om legen nekter, får du vurdere å bytte lege.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har du prøvd å snakke med legen?

Plukk opp telefonen i kontortida i morgon. Ring. Be om å få snakke med legen. Forklar problemstillinga. Be legen endre det.

Det er einaste måten. Om legen nekter, får du vurdere å bytte lege.
Vis hele sitatet...
Har selfølgelig prøvd det.
"Ingen ledige timer"
"Er ikke på jobb i dag"
"Vet ikke når han er her"
Lista er lang...

Har bytta lege fom 01.07, men vil helst ikke gå uten medisin hele fredag til lørdag morgen.
Hvis du bor i Oslo så er det vel et døgnåpent apotek på jernbanetorget. Ellers så er det fint lite å gjøre hvis legen ikke hører etter.

Kan jo klage men blir vel lite ut av det
Dette høres helt rart ut. Har du prøvd å få time hos legen din i flere måneder uten å lykkes? Har du snakket med kommuneoverlegen og h*n har ikke myndighet til å fikse skrivefeilen i resepten?
Sist endret av *pi; 26. juni 2019 kl. 01:08.
Jepp, bare unnskyldninger om at han ikke er på jobb, dro tidlig i dag, har feriedager osv. Andre leger ved legekontoret kunne heller ikke fikse dette, mente de.
Kontaktet kommuneoverlege sist, men da var det klage til fylkesmann og/eller bytte fastlege. Har både klaget og byttet, ny fom 01.07.19.

Sendte en litt utfyllende mail med screenshot av reseptene til kommuneoverlege på Mandag, enda ikke fått noe svar.
Gir nesten opp legekontoret, de må jo tro jeg er helt på trynet etter så mange telefoner og mailer, hehe.