Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4963
Istede for å betale 500 kroner på verksted for å få lest av feilkoder er det jo mye bedre å være selvhjelpen og gjøre det selv. Hadde stort hell med Ross tech kabel og programvare da jeg kjørte VAG. Nå har jeg imidlertid en 2005 Toyota jeg trenger å få lest av feilkode(r) på. Lurer på om noen har erfaring med gode programmer eller enheter?
Appen Torque kombinert med en Elm327 bluetooth OBD2 leser syns jeg fungerer utmerket. Mener jeg betalte rundt en 50 lapp for leseren og ca det samme for appen.

Denne leseren har jeg, men ser det er kommet nyere mindre modeller

https://www.ebay.com/itm/ELM327-WiFi...frcectupt=true
Sist endret av iiconanii; 6. mars 2019 kl. 10:59.
Biltema har en obd-leser som fungerer helt greit. Du kan få problemer med enkelte feilkoder som er modellspesifikke, men sånn generelt fungerer den.
Sitat av junkrat Vis innlegg
Biltema har en obd-leser som fungerer helt greit. Du kan få problemer med enkelte feilkoder som er modellspesifikke, men sånn generelt fungerer den.
Vis hele sitatet...
Får man med programvare når man kjøper den da? Har prøvd to billige ODB lesere som ikke har fungert med Hiacen...

Skal investere i Torque å teste! Er jo nesten gratis

Problemet er at billigleseren min ikke ser ut til å få kontakt med bilen.
Får lys i power og PC, men ikke OBD
Sist endret av Greenthumb; 11. mars 2019 kl. 22:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjøpte en iCarsoft CR Plus ifjor, kan absolutt anbefales. Enkle oversiktlige menyer og god informasjon på feilmeldingene. Funker også på en helt haug av bilmerker, mest brukt på bmw, mercedes og audi her.
Selger diagnoseapparater selv.
Delphi fungerer til nesten alle biler og fikser det meste.
Vida Dice er kun til volvo og er superbra.
Elm 327 er rimelig og et greit lommeredskap.
Foxwell nt520 pro er grei for den trenger man ikke data til og den tar veldig mye!
Sitat av LilleHoff Vis innlegg
Selger diagnoseapparater selv.
Delphi fungerer til nesten alle biler og fikser det meste.
Vida Dice er kun til volvo og er superbra.
Elm 327 er rimelig og et greit lommeredskap.
Foxwell nt520 pro er grei for den trenger man ikke data til og den tar veldig mye!
Vis hele sitatet...
Funker Vida Dice til 2019 modeller også?
Hvorfor er det bedre enn andre modeller om man har Volvo? Får lest ut mer data? Takk for info
man får løst ut mye mer via vida dice, kan sende deg skjema for vida dice som viser hva vida kan gjøre.
Vida dice fungerer til alle modeller som har obd 2 og fungerer til 2019 modeller også.
Unlicensed Surgeon
eBay: Toyota techstream v14