Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5442
Hei! Jeg har brukt 140mg - 7-800mg Oxycontin og oxynorm de siste 4 år - daglig. Ikke min resept...
Jeg gikk tom i går på fordagen, og har enorme plager med kramper og rastløshet nå. Jeg har ikke fortalt om mitt problem til en levende sjel. Jeg har barn, og vil komme gjennom dette uten behandling og involvering av offentlige.

Så miytt spm er: hva hjelper og demoer disse forbanna krampene og rastløsheten og smertene?
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Er cannabis en mulighet?
Uten å ha noen personlige erfaringer med opioidabstinenser, så vil jeg tro at kodein kan hjelpe. Paralgin forte får man vel relativt enkelt hos legen. Cosylan-hostesaft med morfin kan man også få. Hvis du allerede har abstinenssymptomer og slenger på en grov hoste, så kanskje du kan kamuflere det som influensa eller en stygg forkjølelse.
Magnesium tror jeg skal hjelpe mot krampene du opplever(kan kjøpes reseptfritt på apotek).
Du bør nok være forberedt på noen kjipe uker med mye plager. Ibux vil hjelpe mot muskelplager, men jeg ville nok tatt en warm turkey , Dvs ordne noen b-preparater ALA Sobril og Evt Imovane så du får sove litt i disse ukene når det står på som verst. Manglende søvn gjør plagene verre, og man kan fort bli desperat når man går en uke uten søvn. Om du på død og liv ikke vil snakke med lege , er eneste alternativ jeg kjenner å spørre folk på Brugata busstopp i Oslo.

Det er også verdt å nevne at du kommer til å ha humørsvingninger i ganske mange måneder etterpå, om ikke år. Post-akutte abstinenssymptomer om du vil. Dette er fullt mulig å komme seg gjennom, men det er viktig å vite hva som venter en, etter man har gått av opiater. Det er ingen spøk, det du slutter med. Den lengre halveringstiden gjør oxycontin og oxynorm verre å gå av enn heroin.
Sist endret av GodBlanding; 24. november 2016 kl. 14:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har 0 erfaring med oxycontin\oxynorm, men er det virkelig mulig å gå cold turkey uten hjelp etter daglig bruk i 4 år? Det er vel mer eller mindre designer-heroin? Kan ikke det være direkte farlig rent fysiologisk? Beklager for dårlig input, men synes det er rart ingen har nevnt det i innleggene over. Et snitt på 450mg\daglig er jo relativt høye doser vel? Var jeg deg så hadde jeg ihvertfall sikret meg med noe å sove på. Men igjen - jeg har 0 erfaring hverken med oxy eller abstinenser generelt. Ønsker deg alt vel og mad respect hvis du klarer dette alene!
Sist endret av mr_rager; 24. november 2016 kl. 14:33.
ArbeidsledigProletar
Sitat av NemiWill Vis innlegg
Hei! Jeg har brukt 140mg - 7-800mg Oxycontin og oxynorm de siste 4 år - daglig. Ikke min resept...
Jeg gikk tom i går på fordagen, og har enorme plager med kramper og rastløshet nå. Jeg har ikke fortalt om mitt problem til en levende sjel. Jeg har barn, og vil komme gjennom dette uten behandling og involvering av offentlige.

Så miytt spm er: hva hjelper og demoer disse forbanna krampenev og rastløsheten og smertene?
Vis hele sitatet...
Det kan kanskje høres ut som galskap. Men om du har ansvar for barna dine på daglig basis, så kanskje å koble inn barnevern/legen ikke er det verste.

Om du er initiativtaker og viser at du faktisk ønsker det beste for barna, og ikke bare deg, så finnes det alltid løsninger... Og de færreste løsninger involverer flytting av barna.

Som de andre i denne tråden, har ikke jeg heller erfaring med abstinenser på tunge opiater, men har da vært sjuk. Og her er det snakk om ukesvis med sykdom og humørsvingninger, ikke akkurat en tilstand som egner seg for en forsørger.

Ha barnas beste i tanke når du tar avgjørelser. Langsiktig og kortsiktig.
Du har vært på meget høye doser over veldig lang tid på et meget potent opioid. Abstinensene er deretter.
Å gå Cold Turkey vil jeg absolutt ikke anbefale i din situasjon. I verste fall kan abstinensene ta livet av deg.

Det beste er nedtrapping i samråd med lege, eventuelt uten lege hvis du absolutt ikke vil innvolvere helepersonell(noe som er forståelig da det er en stor sjanse for å miste både barn og førerkort).
Har mye erfaring av abstinenser og RLS(krampene du sikter til) grunnet opiater. For min del er RLS den verste delen av abstinensene, da det er umulig å få sove og man blir gal i hodet av å måtte rykke til ben og armer hvert 5 sekund.

Jeg vil anbefale å få tak i enten Subutex, Kratom eller at annet opiat. Hvis du har mulighet for å få tak i noe av dette kan du sende meg en PM, så skal jeg hjelpe deg videre med nedtrapping. Men generelt sett kan jeg si at denne nedtrappingen med f.eks. annet opiat burde vare 2-3 uker basert på hvor lenge du har vært på. Følger du en god nedtrapping vil du komme MYE bedre ut av det enn om du stopper fullt opp. Har selv gått av og på opiater i mange år og har ganske god erfaing av å komme meg ut av abstinensene.

Selv noen paralgin forte(veldig små doser morfin) vil nok hjelpe deg hvis du ikke får tak i noe annet. Dette burde du få skrevet ut av fastlegen ved å si du har vondt i skulder/rygg. Det er ofte man føler seg aller jævligst når man våkner. Da tenker jeg abstinenser generelt, muskelkrampene pleier å være verst på kvelden/natten. Ta nok opiater til at abstinensene opphører, men ikke mer. Finn ut den minste dosen du kan ta for å ikke oppleve abstinenser.

NB: Har du badekar er et varmt bad det beste (bortsett fra opiater) mot disse muskelkrampene. Trening er også veldig viktig for å bli raskest mulig frisk. Ikke alltid like lett å gjennomføre, når man føler seg dritt men ta en liten workout hjemme somk gjør deg svett.
Sist endret av pkk1990; 24. november 2016 kl. 19:11.
ArbeidsledigProletar
Å si at det er stor sjanse for å miste barnet er bare dumt å si. Ja, om du går rundt og skjuler at du har et GIGANGTISK forbruk av tunge opiater, ja. Om du prøver å lure systemet og ikke tenker på barnets beste må jo staten gjøre det.

Det som er så trist, og preger dette forumet er nettopp sånne foreldre. Som skjuler problemene og gjør at barnevernet, om de i hele tatt får sett saken må gjøre tvangstiltak heller enn å utforme en løsning for foreldre og barn.

Er helt udiskutabelt bedre å få hjelp av barnevernet i denne situasjonen. TENK PÅ BARNET. Når vedkommende ligger i tunge abstinenser som du skriver kan drepe vedkommende, HVOR SKAL DA BARNET VÆRE?


Å komme til barnevernet med et problem som er så stort er noe ganske annet enn om de blir koblet inn via et annet organ, si for eksempel ambulansen når den må dit for å redde trådstarters liv. Tror du ambulansefolka kommer til å male et vakrere bilde enn TS kan gjøre sjøl ved å faktisk tenke på barnets beste og be om hjelp?

Stakkars barn.
Forøvrig enig, men hvis det er slik at hun absolutt har bestemt seg for å ikke ta kontakt med noen, i frykt for å miste sin barn, så er det beste vi kan gjøre å komme med råd som sørger for en så mild overgangsperiode som mulig.

Når det er sagt har du et ekstremt høyt forbruk. 800mg er en sinnsyk dagsdose og kan kanskje sammenlignes med heroindoseringer til narkomane. Personlig holder det med 30mg for at jeg skal få fin effekt. Et så høyt daglig inntak av et av de sterkeste A-preparatene som finnes, over så mange år VIL føre til at det kan bli veldig vanskelig/farlig å takle dette uten hjelp fra helsepersonell. Kanskje det finnes en anonym klinikk i utlandet du kan være noen uker å få hjelp mens besteforeldre tar vare på barna?
Det er ingen tvil om at man ikke egner seg som forsørger for små barn når man går gjennom tunge abstinenser.
Sist endret av pkk1990; 24. november 2016 kl. 19:28.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Jeg fraråder alle å aldri ha noe som helst kontakt med barnevernet og sørg for at det ikke skjer. (Se intervjuet med Einar Salvesen)

Abstinenser går over mens en melding til barnevernet kan ende dramatisk og det kommer du deg aldri over.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
Abstinenser går over mens en melding til barnevernet kan ende dramatisk og det kommer du deg aldri over.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er like fullt om det er ansvarleg å ha ansvaret for unger når du tross alt prøver å kutte ei tung opiatavhengighet. Det er faktisk ikkje hensynet til den voksne, men til ungane som er viktig her.

Når ein har vore oppe i døgndoser på 800mg så tyder det på at ein er rimelig tilvendt opiater, og tidsperioden tilseier det samme. Det er veldokumentert at opiater har tunge abstinensvirkninger.

Om vedkommande føler at det er vanskeleg å ta vare på ungane på godt vis er det uansvarleg å ikkje kontakte barnevernet.
ArbeidsledigProletar
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
Jeg fraråder alle å aldri ha noe som helst kontakt med barnevernet og sørg for at det ikke skjer. (Se intervjuet med Einar Salvesen)

Abstinenser går over mens en melding til barnevernet kan ende dramatisk og det kommer du deg aldri over.
Vis hele sitatet...
Det er jo så lett å blåse opp enkelttilfeller. Hva med alle de som ble sittende hjemme hos foreldre som ikke kunne ta seg av dem som fortsatte sirkelen med misbruk... AV medikamenter eller andre.. Eller seg selv.

Så trist når allmenheten, som egentlig ikke kan noe som helst om barnevernet, men selvfølgelig har hørt skrekkhistoriene, skal legge ut om hvor jævlig barnevernet er.

Junkieforeldre er jævlige.


Hadde jeg visst hvem du var, hadde jeg anbefalt alle å ta alt du sier med en neve salt.

Det er vel så hatsk som jeg kan bli her uten å gå over streken. Du er ihvertfall en som jeg aldri ønsker å møte.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Jeg legger meg flat og beklager innlegget. Er selvfølgelig ikke uenig med deg Batabusa og vidarlo.