Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1986
Mulig dette er spurt om her før, men da jeg søkte var det i hovedsak bare stasjonære vaporizere eller veldig dyre som Crafty og Mighty som ble nevnt.


Har lenge tenkt på å gå til innkjøp av en bærbar vaporizer som kan brukes i hovedsak med hasj da det er det jeg får tak i rundt her jeg bor.
Jeg er helt blank når det gjelder vaping og google søk har ikke gjort meg spesielt mye klokere da det er så veldig mange forskjellige svar rundt omkring.

Har sett på ett par forskjellige, men aner ikke hva som er bra eller hva som funker best til hasj (da de fleste er for gress, olje eller wax)
Tenker mest på en slik penn som varmes opp via batteri, hvor du bare putter hasjen oppi kammeret ferdig grinda selvfølgelig, eventuelt som mekk (med feks urtetobakk) også trykker på knappen og trekker.

Ønsker ikke å bruke flere tusen kroner på dette, men har ett budsjett på ca 2000kr.

De jeg har sett på til nå er disse:

Dynavap (M, Omni og Vong)
Storm
XMAX V2 Pro
FLOWERMATE V3.0 AIR
DaVinci Miqro
KandyPens gravity
PUFFCO PLUS V2
Magic-Flight Launch Box

Litt usikker på om noen av disse kan brukes med hasj eller er forsåvidt klar over at noen av de kan det men vet ikke med alle.

Er det noen som har erfaring med noen av disse?
Eventuelt noen andre som funker bedre?
Alt av tips er hjertelig velkommen.
Bruker dynavap med dynacoil og forlenget munnstykke. Passer bra til små mengder sterk hasj.

Hvis jeg skulle vapet større mengder måtte jeg nok funnet på noe annet. En kan bruke en pipe screen i stedet for dynacoil og få plass til mer hasj, men det er ikke samme opplevelsen.
PAX 3 funker utmerket til hasj og weed, følger med eget kammer til gallen. Hvor mye den koster husker jeg ikke, men er svært fornøyd med den ifht hvor liten den er.
Sitat av TheBean Vis innlegg
PAX 3 funker utmerket til hasj og weed, følger med eget kammer til gallen. Hvor mye den koster husker jeg ikke, men er svært fornøyd med den ifht hvor liten den er.
Vis hele sitatet...
Denne blir nok litt for dyr for meg nå i første omgang, ser den koster 2.999kr i Norge..
Anonym bruker
"Rik Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil også anbefale Dynavap M til hasj, hvis mengdene føles for små som beskrevet ovenfor er det en enkel sak å lage olje av hasjen, og enten bruke dynacoilen eller pakke det inn i bomull/degummed hemp fibre. Synes det funker aller best hvis man ikke fyller kammeret mer enn et sted mellom halvfullt og 3/4-fullt så det er litt tomrom øverst, har opplevd trekk som nærmest har føltes som et dabtrekk med denne metoden (da med utgangspunkt i veldig god hasj).
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil også anbefale Dynavap M til hasj, hvis mengdene føles for små som beskrevet ovenfor er det en enkel sak å lage olje av hasjen, og enten bruke dynacoilen eller pakke det inn i bomull/degummed hemp fibre. Synes det funker aller best hvis man ikke fyller kammeret mer enn et sted mellom halvfullt og 3/4-fullt så det er litt tomrom øverst, har opplevd trekk som nærmest har føltes som et dabtrekk med denne metoden (da med utgangspunkt i veldig god hasj).
Vis hele sitatet...
Ser at denne også krever bruk av lighter/torch, er helst det jeg ikke vil ha ettersom det vil si at den er vanskeligere å få brukt feks ute.
Istedenfor å ta et kjapt lite hit så blir du jo stående en stund med torchen og det vil vel fort få folk til å begynne å lure litt istedenfor noe som ser mer ut som en E-sigg.
Men frem til nå virker det som det beste alternativet om det ikke er noen slike "vanlige" penner da
Sist endret av Flaffersen; 14. juli 2019 kl. 23:45.
Hvis du lager rosin som nevnt tidligere vil du også få veldig mange elektroniske vaporizere å velge i. Noen av dem er ganske rimelige også.

Dynavap lukter ikke når den er i etuiet og blir hurtigere varm enn en elektroniske vaporizer. Derfor er den lett å bruke uten at noen merker noe.
Flowermate pro V5.0 koster rundt 900 -1100 fra UK
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Hvis du lager rosin som nevnt tidligere vil du også få veldig mange elektroniske vaporizere å velge i. Noen av dem er ganske rimelige også.

Dynavap lukter ikke når den er i etuiet og blir hurtigere varm enn en elektroniske vaporizer. Derfor er den lett å bruke uten at noen merker noe.
Vis hele sitatet...
Ja, etter hva jeg har skjønt så kreves nesten rosin, wax, shatter eller grønt uansett, men føler jo nesten at det burde ha vært en elektronisk som funker bra til vanlig hasj også etter at hele dette med vaping tok av for noen år tilbake, ser jo rundt på diverse forum at det er blitt etterlyst en slik vape siden 2012, så nesten litt rart at man ikke har kommet lenger frem med teknologien der. Mange sier man kan bruke den og den vapen til det mens andre sier at det ikke går igjen så litt vanskelig å vite hva man skal tro, så er det nesten alltid prat om å lage "sandwitch" med grønt i bunnen, så hasj i midten også mer grønt på toppen.

Men om jeg da lager rosin ved hjelp av rettetang og hasj så må jeg vel ha greit store mengder for at det skal være verdt det og for å sitte igjen med litt produkt?
Om jeg feks bruker 15g til å lage rosin, så vil jeg vil ikke sitte igjen med 15g rosin?
Blir rosin da nesten det samme som wax/dab/concentrates og kan derfor brukes med vapes som er laget for det eller må jeg da ha en vape spesielt for akkurat det?
Er det slik at jeg vil trenge å bruke "degummed hemp fiber" med rosin også?
Eventuelt om du kan anbefale en grei som funker med rosin?

Sorry om det blir en del spørsmål altså, men aldri vært borti vaping før så ønsker på en måte å ikke dumme meg ut med et kjøp som bare blir brukt en kveld også glemt bort i en skuff.
Sparer jo en del cash på å slippe å kjøpe lightere, tobakk og papes.

Dynavap så må du vel ha mini flammekaster for å få brukt den, det gjør det liksom ikke så "stealthy" og lett å bruke i mine øyne selv om det kanskje er det beste valget for vanlig hasj.

Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Flowermate pro V5.0 koster rundt 900 -1100 fra UK
Vis hele sitatet...
Hvordan er denne å bruke med hasj/rosin?
Kjøp deg en urteblanding, som feks Real Leaf. Gnu/del reven inn i blandingen, kjør på.

Er ikke verre. Har du en god vappe Få tak i deg en penn som vaper mellom feks 120-240. Finner du fort ut av selv hva du foretrekker.

Det er på langt nær samme opplevelse som joint/bong. Damping er vel en kurant beskrivelse mot røyking.

Spar på det du vapper. Er fint bruke I mat i ettertid feks.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 15. juli 2019 kl. 14:53.
Ser ikke ut om om det europeiske vaporizer markedet er stort nok til at det blir laget egne hasj vaporizere.
Denne, https://azarius.net/vaporizers/porta...orizers/storm/ skal kunne fungere greit sies det og det er mange som sverger til arizer solo 1 og 2 til hasj. Enkleste veien til suksess med hasj og elektroniske vaporizer tror jeg er en mighty men den koster jo litt.

Tror nok også at det finnes veldig forskjellige preferanser rundt omkring også. For meg er det viktig at det går kvikt å rengjøre, at varmen blir jevnt fordelt. Derfor bruker jeg dynavap og en gammel aromed til hasj. Men for å få mer funk ut av dynavapen tenker jeg å gå over til rosin. Da blir renholdet litt enklere og opplevelsen mer intens.

Du får ikke 15g rosin av 15g hasj. Det blir mye mindre men forhåpentligvis får du med det meste av thc.
Hvis du bruker antibac istedet for rettetang får du mer.

Det finnes flere vaporizere som ikke behøver hampfiber osv for ekstrakter. Jeg har for lite kunnskap om de til å hjelpe deg men her, http://fuckcombustion.com/ finner du masse info om vaporizere til weed og ekstrakter.

Det finnes også apparater til og med på batteri som kan varme en dynavap men det koster litt.
Anonym bruker
"Rik Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville gått for DynaVap, ganske billig i forhold til hva du får. Funker knall til hasj i følge azarius:

https://azarius.net/news/902/How_to_..._General_tips/

Selv har jeg en flowermate v5 nano, og den funker fint til hasj så lenge du bruker podsa som følger med. Har vapet mer hasj enn grønt i den, og det eneste jeg kan klage på er at draget er litt hardt når hasjen begynner å bli oppbrukt.

Husk å ta vare på abv (det som blir igjen etter du er ferdig med å vape bowlen), du kan spise det uten noe videre dikkedarer og bli høy/stein. Funker fint å ta i yoghurt, pass på at det ikke er veldig klumpete, men nesten malt.