Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5778
Heisann!! Er en kar på 19 år som skal studere der til høsten, men litt usikker hvor jeg skal bo. Noen anbefalinger? Er jeg sent ute?

Vet for eksempel at Rosenborg Studentby tar inn folk frem til studiestart, prisen er på 5-6k.

Andre tips?
Hei! Jeg har bodd og studert i Trondheim i 5 år nå, og det første jeg vil råde deg til er å ikke flytte inn på en studentby. Disse er ofte sterile og upersonlige, og de aller fleste jeg har pratet med har flyttet bort etter å ha bodd i en slik et år. Unntaket her er studentbyene på Berg og Moholt, men begge disse blir i lengste laget unna skolen din.

Jeg ville rådet deg til å lete etter plass i bofellesskap på Møllenberg/Solsiden. Solsiden kan tenkes Trondheims svar på Aker Brygge, bare mer hjemmekoselig. Møllenberg er området rett ovenfor Solsiden, og er proppfull av studenter! Dette er et område som har relativt kort vei til skolen, og kort vei til alt annet i Trondheim. Samtidig er det en super mulighet for å finne seg nye bekjente! Om det er noe mer du lurer på så er det bare å spørre.
Jeg bodde på Ila og elsket det!
Kan anbefale Steinan studenby. Det er litt mer moderne og har bedre plass enn de andre studentbyene. De hadde en bra studentbar også, men den brant ned.
Jeg vil også anbefale Solsiden, evt Møllenberg. Perfekt beliggenhet, kort vei til skolen, uteliv etc.
Trådstarter
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Kan anbefale Steinan studenby. Det er litt mer moderne og har bedre plass enn de andre studentbyene. De hadde en bra studentbar også, men den brant ned.
Vis hele sitatet...
Er det sent å søke studentboligier nå? https://www.sit.no/hybel/v%C3%A5re-studentbyer

Tenker her Er jo åpent å søke, men frykter man er litt sent ute.

Sitat av livsnyter Vis innlegg
Jeg vil også anbefale Solsiden, evt Møllenberg. Perfekt beliggenhet, kort vei til skolen, uteliv etc.
Vis hele sitatet...
https://www.sit.no/hybel/v%C3%A5re-studentbyer

Vet du hvordan det er mtp på denne siden? Er jeg sent ute om jeg søker nå? Jeg har jo private studentboligier i tilfelle, om den der er utløpt.
Sist endret av smash00; 1. juni 2019 kl. 02:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Stemmer det at det er veldig langt fra Rosenborg studentby til BI?
Sitat av smash00 Vis innlegg
Stemmer det at det er veldig langt fra Rosenborg studentby til BI?
Vis hele sitatet...
Nei, 10-15min og gå.
Kan det være av interesse å leie et rom i noens leilighet? Det er iallefall et alternativ mange plasser i Trondheim
Sitat av smash00 Vis innlegg
Er det sent å søke studentboligier nå? https://www.sit.no/hybel/v%C3%A5re-studentbyer

Tenker her Er jo åpent å søke, men frykter man er litt sent ute.



https://www.sit.no/hybel/v%C3%A5re-studentbyer

Vet du hvordan det er mtp på denne siden? Er jeg sent ute om jeg søker nå? Jeg har jo private studentboligier i tilfelle, om den der er utløpt.
Vis hele sitatet...
Vet ikke noe om søknadsfris på SIT boliger. Finnes dog mange rom i bofelleskap ledig på finn, med god beliggenhet.

Denne for eksempel, tipper du går derfra til BI på ca. 7 min:
https://www.finn.no/realestate/letti...nkode=85575743
Sitat av smash00 Vis innlegg
Stemmer det at det er veldig langt fra Rosenborg studentby til BI?
Vis hele sitatet...
25 min i følge Google Maps.
Trådstarter
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Nei, 10-15min og gå.
Vis hele sitatet...
Anbefaler du den hybelen der? Er privat og man har 1 år man må binde seg til.

Er det lang til byen derifra?

Sitat av Leary's thing Vis innlegg
Kan det være av interesse å leie et rom i noens leilighet? Det er iallefall et alternativ mange plasser i Trondheim
Vis hele sitatet...
Absolutt. Tenker du på hybel.no?

Men vil helst leie med folk på min alder, ikke 45+ åringer liksom

Sitat av livsnyter Vis innlegg
Vet ikke noe om søknadsfris på SIT boliger. Finnes dog mange rom i bofelleskap ledig på finn, med god beliggenhet.

Denne for eksempel, tipper du går derfra til BI på ca. 7 min:
https://www.finn.no/realestate/letti...nkode=85575743
Vis hele sitatet...
Så spennende ut!

Men hvem jeg bor med er minst like viktig som beliggenheten tenker jeg? Vil ikke flytte inn med 2 35 åringer som bare leser bøker.

Sitat av Anonymous821 Vis innlegg
25 min i følge Google Maps.
Vis hele sitatet...
Det er ved å gå? Regner med at det da tar 5-10 min med buss?
Sist endret av smash00; 9. juni 2019 kl. 21:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av smash00 Vis innlegg
Men hvem jeg bor med er minst like viktig som beliggenheten tenker jeg? Vil ikke flytte inn med 2 35 åringer som bare leser bøker.

Det er ved å gå? Regner med at det da tar 5-10 min med buss?
Vis hele sitatet...
Du klarer å bruke Google Maps selv eller? Og nei det tar ikke 5-10 min med buss fordi det går ingen direkte buss fra Rosenborg til BI. Det er snakk om minst ett bussbytte, evt en buss og ca 10 min gåing.

Jeg tror forøvrig ikke det bor så mange 35 åringer i SiTs studentboliger. De er primært ment for yngre studenter.
Bor selv i Steinanområdet og det er lett adkomst til BI. Inget problem.

Kan tillegge at det går flust av busser fra og til de fleste steder, man kan i verste fall kombinere flere busser eller eventuelt sykle. De fleste studentboliger har en sentral beliggenhet med nærliggende kollektivtilbud.
Sist endret av Bl1zzarD; 11. juni 2019 kl. 10:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Bor selv i Steinanområdet og det er lett adkomst til BI. Inget problem.

Kan tillegge at det går flust av busser fra og til de fleste steder, man kan i verste fall kombinere flere busser eller eventuelt sykle. De fleste studentboliger har en sentral beliggenhet med nærliggende kollektivtilbud.
Vis hele sitatet...
Bor du i studenthybel?

Ennå ikke fått boplass. Er det for sent å søke på disse offentlige studenhyblene nå?

Har alltids private studentboliger og hybel.no, om det skulle trengs.
Sist endret av smash00; 6. juli 2019 kl. 01:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.