Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7533
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på hvis man er tatt i en stor sak, spanere, kommunikasjonskontroll/tlf, romavlytting, fått dom. Kan de fortsette spaning i påvente av soning, når man selv ikke gjør noe ulovlig nå? Hvor lenge kan de isåfall gjøre det? Måneder? År? Når gir de seg?
Jeg har fått en del noia siden jeg fortsatt har kontakt med andre krimmiser, inkl andre innblanda brødre i saken og er redd for at de fortsatt kan avlytte meg for å finne ut ting om andre ellerno... Er overvåkinga/avlyttinga noe di kan gjenoppta uten videre når jeg kommer ut av fengsel bare for å prøve å buste meg eller andre på nytt? Hvordan få dem vekk fra livet?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opp

Lurer fortsatt på hvor mye politiet legger ned i videre kommunikasjonskontroll? Dømt, straffa, noen fortsatt i påvente av soning.
Politiet har muligens tidligere indikasjon på videre kriminalitet ala "ses når alle kommer ut igjen", "vi fortsetter der vi slapp", men jeg har ikke selv gjort noe ulovlig siden jeg ble dømt for 6 måneder siden. Har dog kontakt med andre i nettverket. Høres paranoid ut ja, men dette var en sværing sak med internasjonalt nettverk.

Kan de fortsette å spane eller avlytte i påvente av ny kriminalitet? Hvor lenge kan dem gjøre det? Måneder? År? Ta det opp igjen når som helst ut fra tidligere dom og/eller rykter og tøffing snakk "fuck the police vi gir oss aldri", eller må dem ha noen konkrete beviser på ny kriminalitet for å få lov til å starte/fortsette overvåkning?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Kjær Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spaning kan politiet gjøre så mye de vil, så lenge de vil, når de vil. For å drive med overvåking med video, avlesing av datatrafikk, teledata, telefonavlytting og lignende må de innhente tillatelse fra domstolen.
Internasjonalt nettverk.
Link gjerne til saken.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sorry folkens skrev dette i ruspsykose (noiern). Har skrevet om det her før , gjelder en nabo som tydeligvis var mer kriminell enn jeg trodde. Jeg trodde han bløffa inntil jeg ble dratt inn i en sak han var med på. Fikk selv en liten dom for oppbevaring av 40 g hasj men andre under rettsaken fikk flere år. Vet egentlig ikke om noe nettverk men ikke alle i saken var norske. Naboen hang mye i leiligheten min å røyka kveldings og vi drakk en del sammen, prata mye shit, og vi mistenker de hadde romavlytting av kåken min også i tillegg til hans før razzia og arrest. Det jeg så på som røverhistorier fra han og jatta med på skev og full, var sant og i etterkant av at saken rulla opp har jeg selv nesten slutta å røyke, aldri drevet med noe annet enn til eget bruk selv men tydeligvis hengt med feil folk til feil tid og har fått sosial angst etter det. Noier for at jeg er overvåka fordi politiet vet at jeg kjenner andre , men det skal vel ikke være nok grunn å overvåke noen bare fordi de har tøffa seg med røverhistorier under en evn avlytting (jeg kan nok ha sagt at noen ideer var bra og at jeg var down på å bli med, men det var jo bare fyllaprat) og fordi de kjenner til/er med folk som er kriminelle? Han henger fortsatt inne hos meg i blandt og jeg syns det blir rart å droppe vennskapet/nabokontakten. Jeg skal sitte 4 mnd og venter på innkalling men ville gjerne visst litt mer om hvordan politiet jobber for å greie å få litt mer ro. Fikk meg en støkk når jeg ble behandla som storkriminell og aldri har gjort en flue fortred , nå føler jeg at jeg kan bli mistenkt for hva enn jeg gjør og tør nesten ikke puste eller ha gardina oppe og fryser til is om naboen eller andre nevner noe ulovlig fordi jeg innbiller meg at snuten følger med gjennom min tlf og leilighet siden hans tlf blir skifta ut hele tiden. Ja jeg går til psykolog og var også innlagt noen uker pga ekstrem paranoia vrangforestillinger men opplevde også under rettsaken at politiet prøvde å bruke meg som det svake leddet for å nå de andre.
Anonym bruker
"Forferdet Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kanskje på tide med en pause før du utvikler full-blown schizo
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke røyka siden psykosen jeg hadde når jeg lagde denne tråden. 4 mnd nå. Men psykologen min sier at det ikke kan utelukkes at paranoiaen min er begrunnet og ikke vrangforestilling mtp hva jeg har vært gjennom og "miljøet" (som egentlig bare er en nabo som har åpna seg til meg og jeg har vært mye på fylla og nach og drosjeturer med) rundt meg.
Så jeg veit ikke jeg? Skjønner at jeg ikke er så viktig, ikke i det hele tatt noe viktig for politiet engang men angsten klarer ikke gi seg før jeg vet hvordan de jobber og følger folk.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skriver at du «mistenker» romavlytting.

Du skriver også at du har blitt dømt.

Det betyr jo at det har vært en rettsak.
Dersom det har vært en rettsak, så har du krav på innsyn i alle beviser mot deg pga. retten til kontradiksjon.

I tillegg ville beviser som romavlytting, kommunikasjonskontroll m.m, blitt lagt fram under rettsaken som bevis.

Det er endel ting her som ikke henger på greip.
4mnd, for 40g hasj? Høres ut som troll/paranoid prat.
40g til eget bruk.. Ville blitt rimelig innrøyka ass.
Trådstarter er psykotisk. 100%.
Sitat av Sondre Vis innlegg
40g til eget bruk.. Ville blitt rimelig innrøyka ass.
Vis hele sitatet...
40g til eget bruk er ikke SÅ rart i mine øyne. Dersom man f.eks røyker hver dag eller iallfall flere dager i uken og har holdt på med dette over lenger tid så er det gjerne ganske mye billigere å kjøpe en litt større mengde som man kan ha over lengre tid enn å drive å småhandle med dealere hele tiden..

Men mtp på politiets perspektiv så kan det nok være litt vanskelig å forsvare 40g til eget bruk da
Anonym bruker
"Villig Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
40g som eget bruk er langt fra usannsynlig. Bruker selv ca. 6g om dagen, men sånn blir det jo når man røyker det rent.