Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4109
Er på leting etter et pdf-program som har mulighet til å:

- Konvertere PDF til png
- Sette sammen flere pdf-filer til en
- Rotere og beskjære enkeltsider

Bonus: Konvertere PDF til tekst

Jeg bruker nå foxit til å åpne pdf-filer, men der har jeg ikke mulighet til å blandt annet konvertere til png.

Kan betale en liten slump for programmet, men synes 177kr i måneden for Adobe Acrobat Pro er litt drøyt.

Noen her som har erfaring med et program som kan passe min bruk?
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Har selv brukt Adobe Acrobat Pro (Piratversjonen) og synes det er det beste verktøyet jeg har brukt til å redigere PDF-filer. Du kan jo teste ut prøveversjonen?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Har selv brukt Adobe Acrobat Pro (Piratversjonen) og synes det er det beste verktøyet jeg har brukt til å redigere PDF-filer. Du kan jo teste ut prøveversjonen?
Vis hele sitatet...
Har testet den selv, og den fungerer veldig godt til mitt bruk. MEN hvis det finnes en verdig utfordrer til en overkommelig pris, så ønsker jeg å holde meg på den lovlige siden
Hva med pdfsam?
https://pdfsam.org/

Hvis du ikke frykter kommandolinjen kan du jo altids bruke mutools.
https://mupdf.com/

Begge disse programmene er fri programvare og har åpen kildekode så de er jo naturlighvis gratis og.
Sist endret av ThinkpadX200; 24. juni 2019 kl. 15:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det der fikser ImageMagick enkelt!
Men mener å huske at PDF-filene ble ganske store med merging, så jeg gikk for et annet program akkurat til den biten. Husker ikke hva det heter nå, men skal sjekke opp når jeg kommer hjem!
Sist endret av Realist1; 24. juni 2019 kl. 16:34.
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Hva med pdfsam?
https://pdfsam.org/

Hvis du ikke frykter kommandolinjen kan du jo altids bruke mutools.
https://mupdf.com/

Begge disse programmene er fri programvare og har åpen kildekode så de er jo naturlighvis gratis og.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Har testet basic versjonen av pdfSam nå.

- Kun mulig å rotere alle eller halvparten av sidene (oddetall eller partall). Altså ikke mulig å rotere enkeltsider
- Ikke mulig å endre rekkefølge på sidene
- Ikke mulig å konvertere til png
- Ikke mulig å beskjære sider

Ser ut som betaltversjonen har alt jeg ønsker, så den skal jeg vurdere

Er svært lite dreven på kommandolinje, men jeg burde absolutt utforske den kategorien av programvarer snart også...

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det der fikser ImageMagick enkelt!
Men mener å huske at PDF-filene ble ganske store med merging, så jeg gikk for et annet program akkurat til den biten. Husker ikke hva det heter nå, men skal sjekke opp når jeg kommer hjem!
Vis hele sitatet...
ImageMagick er vel også et program som bruker kommandolinje?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
ImageMagick er vel også et program som bruker kommandolinje?
Vis hele sitatet...
Ja
Sist endret av ThinkpadX200; 25. juni 2019 kl. 14:40.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det der fikser ImageMagick enkelt!
Men mener å huske at PDF-filene ble ganske store med merging, så jeg gikk for et annet program akkurat til den biten. Husker ikke hva det heter nå, men skal sjekke opp når jeg kommer hjem!
Vis hele sitatet...
For å konvertere til og fra ulike filformater er ImageMagic fantastisk. Når du bare herjer med pdf-filer - sakse opp bøker og klippe sammen og denslags - så er pdftk veien å gå. Man trenger begge verktøyene.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Når du bare herjer med pdf-filer - sakse opp bøker og klippe sammen og denslags - så er pdftk veien å gå.
Vis hele sitatet...
pdftk hørtes kjent ut, tror det var det jeg brukte med stor suksess!