Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1370
Har røyket weed, hasj de siste 10 årene sånn type en - til to ganger i uken, noen ganger mer noen ganger mindre.

Jeg har ikke vært noe særlig glad i hasj for jeg blir så jævlig sofa av det (hvordan er det med dere?) men det siste året har jeg røyket så si bare hasj og det er ca hver dag.

Mye av grunne for opptrapping av røykingen er at det har vært et mayhem av mye jobbing og da har det vært godt med total avkobling med røyk, musikk og munch når jeg har vært ferdig på jobb.

Men nå har jeg fått nok, og ser heller ingen problemer med å slutte å røyke (hasj).

Jeg sluttet med snop og ferdigmat på torsdagen ble smittet av nevøen min av noe virus på lørdagen, og tok den siste røyken av av hasj på mandags morgen.

Så nå sitter jeg her med nesten 40 i feber og reflekterer litt om røyking, vaner og kvalitet på røyken. Og ikke minst hva det gjør med en.

Vi er alle mer eller mindre forskjellige og tar ting ulikt på kroppen, men hasj for meg er ikke noe jeg kommer til å gjøre på nærheten så ofte. Kanskje aldri mer.

Men hvordan er det med dere og hasj? Og ja jeg synes effekten av hasjen i Norge er generelt sofa. Eneste gangen jeg har vært utfor noe som er uplifting når det kommer hasj var i Spania. Det var seriøst noe av det beste jeg har røyket.

Håper ikke det ble for rotete!
Passer bra med feber hvis du slutter cold turkey. Har funket veldig bra for meg mange ganger. Får mye fortere roen tilbake da.

Synes det er mye hasj som er vedlig kjip selv om den er sterk og på den måten mye for pengene. Tipper det er sånn fordi det største markedet er de som bare vil bli fjern for minst mulig penger.

Blir ikke sofa av hasj generelt men av enkelte typer blir jeg rett og slett sløv både når jeg er påvirket og etterpå. Div. Critical Mass mixer fra Marokko er typisk hasj som tar energien fra meg.
Ja sluttet på dagen! Nedtrapping er ikke noe for meg. Men tror du ikke det kan forverre formen med å være syk og slutte med hasj... I og med at det også er blandet med sigaretter? Noen som har peiling på hvor mye thc det er i hasj sånn ca nå?
Sist endret av Tôtlematin; 1. mai 2019 kl. 23:41.
Nedtrapping på hasj har alltid hørtes meningsløst ut for mitt vedkomne. Det er liksom ikke benzo eller heroin. Forstår at det kan virke skummelt dersom man har røyka mange år i strekk, men det går helt fint og føles godt etter veldig kort tid.

Har slutta/pauset et par selv under feberperioder, og tror nok feberen har blitt opplevd som litt mer intens. Det positive er at den dårlige matlysta og søvnproblemene føles mer sedvanlig og blir bagateller å regne, da jeg likevel ikke skal på skole eller jobb.
Sist endret av subscribe; 1. mai 2019 kl. 23:59.
Tenker mest på sigarettene når det kommer til å slutte med hasj. Men tenker det tar den tiden det tar å bli "frisk".. . Hoster som en gal en nå, håper det gir seg litt fort, og mat lysten kommer tilbake ...

Virker som det er ganske vanlig å kutte ned/slutte under sykdom, ikke bare jeg som får denne åpenbaringen
I min personlige erfaring så har settingen og hvordan jeg har det med meg selv mye å si når jeg tar meg en trekker. F.eks om jeg og kompisene mine har en sesh ute om sommeren, så blir jeg aldri sofa eller sløv. Blir jo selvfølgelig fjern, men er aldri sånn at jeg føler for å blekke. Om vi sitter i en sofa og ser på Youtube osv, så kan det fort hende at jeg blir sløv og ikke gidder å gjøre en dritt.

Hasjen som har vært i omløp i det siste har vært ganske sterk og jeg ser ikke bort ifra at den blir enda sterkere med årene.