Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2808
Jeg er ny på dette forumet, så si i fra om jeg gjør noe feil.

De siste månedene har jeg selvmedisinert meg på hasj mot depresjon. Jeg har diagnosert bipolar lidelse, men har den siste tiden hatt flere nedturer enn oppturer.
Der jeg bor er det bare indica som selges (utenom en sjelden gang i blant når jeg får tilbud om noe grønt.)
Selv om hasjen gjør meg glad og får meg til å glemme problemene mine, hater jeg denne sløvheten. Jeg liker å være produktiv, og å røyke meg sløv går utover jobb, skole og fritid.
De siste ukene har jeg begynt (mot min bedre dømmekraft) med speed. I starten var jeg veldig forsiktig; tok små doser når jeg skulle yte/prestere (som å øve til prøver), eller når jeg fikk inspirasjon til å skrive (driver med kreativ skriving, og vil si at det er min store lidenskap). De siste dagene har jeg følt meg elendig når jeg ikke er rusa. Jeg er slapp, deprimert, irritabel, enten sover jeg mye, eller så sover jeg ingenting...
Så jeg tar en ny linje for å unngå disse problemene, og opprettholde den kreativiteten og produktiviteten. I stad tok jeg en ganske stor linje. Har tatt tidligere i dag og, men det begynner å bli 8-9 timer siden, og jeg merket at jeg var på veg ned. Sitter nå på rommet mitt i godt over 25 grader og kaldsvetter, har hjertebank, munnen min kjennes ut som Sahara, er kvalm og klarer ikke å fokusere på en ting over en lenger periode.
Kan noen gi meg tips om hvordan jeg skal unngå at dette skjer igjen?
Kommer bare til å gå en vei, og det er nedover, så slutt mens du enda har sjansen.
Har selv vært uttafor, var rusmisbruker i mange år før jeg slutta, har nå klart det i 10 månder, å det beste jeg kan gjøre er å si slutt med det, mens leken enda er god. Jeg fikk selv god hjelp av kjæresten å en instutisjon.
Dette er et gyllent eksempel på situasjoner hvor dop ikke hjelper deg. Bruk dop til å forbedre en god periode, ikke for å prøve å gjøre en dårlig periode god. Du flyr en kort stund, og lander enda lavere ned enn der du allerede var, i hvert fall en stund, men den korte stunden kan føles som en evighet, i hvert fall lenge nok til at du kaster deg utfor enda en gang i håp om å kunne fly opp til der du i det minste var forrige gang du kastet deg utfor. Det er allmenn kjent at det ikke er mulig å drive oppover uten vind, hvor vind er livsglede, du vil kun havne på en lavere klippe hver eneste gang du prøver å fly.

Få deg en hobby som tar en gledelig mengde av tid. Gjør noe du liker å gjøre, noe som gir deg varig glede og som du får noe igjen av. Hold deg unna speed(og generelt dop) hvis du vil at dette skal gå bra.

Du liker å skrive? Lag en blogg, skriv noveller, bare noe som gjør at du vil ha noe du kan glede deg til å gjøre. Noe som ikke avhenger av at du må være i god kreativ "form" for det er svært få av oss hele tiden, så det kan være litt tricky å ha som hobby om du skal komme deg bort fra å bruke rus som alternativ. Om du er ensom må du skape forbindelser. Skap noe, gjør noe.
Sist endret av seroto9n; 25. oktober 2016 kl. 23:00.
Du har standard nedtur du nå, ingen vei utenom dessverre.
Det er det som er det kjipe med speed, det er gjerne gøy i 8-9 timer også føler man seg som en lort de neste 48 timene.
Grevinne
xsuspicious's Avatar
Trådstarter
10 2
Takk for svarene folkens. Som regel leser jeg meg grundig opp før jeg prøver et nytt stoff, men jeg tror jeg alltid har bagatellisert peppern og ikke helt tatt det alvorlig. Allerede etter et par uker med regelmessig amf. bruk, gruer jeg meg veldig til å gi slipp på den produktiviteten og de kreative "utbruddene" den gir meg. Som en person som har slitt med bipolar lidelse så lenge jeg kan huske er amf-rusen veldig lik den "naturlige rusen" jeg får når jeg er manisk. Tror det er en av grunnene til at jeg ikke har tatt amf-rusen så alvorlig (fordi jeg er vant til følelsene den gir meg). Og som en person som sliter med flere depressive episoder enn maniske, er den maniske tilstanden noe jeg alltid lengter etter når jeg er i bunnen av depresjonen.

Siden jeg ikke er helt kjent i dette forumet vet jeg ikke om jeg kan "tagge" noen eller svare på kommentarer, men om du, seroto9n ser dette, vil jeg bare si at ditt innlegg var svært inspirerende og reflektert.