Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3227
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble markert av tollhund og sa jeg hadde røyket for lenge siden. De fant ingen ting, men tok bilde av passet.

Får det noen konsekvenser?
Idiot. du visste vel du ikje hadde noe på deg, så hvorfor innrømme noe som helst?

Er du uheldig kommer snuten på besøk hjemme helt plutselig om 3-12mnd eller lenger.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Idiot. du visste vel du ikje hadde noe på deg, så hvorfor innrømme noe som helst?

Er du uheldig kommer snuten på besøk hjemme helt plutselig om 3-12mnd eller lenger.
Vis hele sitatet...
Jeg er 18 og viste ikke bedre. Røyker sjeldent, så var bare ærlig. Det går helt fint, da finner de ingenting
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Idiot. du visste vel du ikje hadde noe på deg, så hvorfor innrømme noe som helst?

Er du uheldig kommer snuten på besøk hjemme helt plutselig om 3-12mnd eller lenger.
Vis hele sitatet...
Tror du det er noe bot da? Lest at tollere ikke bryr seg så lenge de ikke finner noe. Merkelig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er 18 og viste ikke bedre. Røyker sjeldent, så var bare ærlig. Det går helt fint, da finner de ingenting
Vis hele sitatet...
Du er 18 år? Da BURDE du visst bedre. Du er jo voksen, mann!
Dette får neppe noen konsekvenser. Tollerne er ute etter fysisk narkotika, ikke brukere. Jeg har selv blitt stoppet i toll etter både Amsterdam og København-tur. Ikke noe problem.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror du det er noe bot da? Lest at tollere ikke bryr seg så lenge de ikke finner noe. Merkelig
Vis hele sitatet...
Nei, egentlig ikke så veldig merkelig.

Tollernes jobb er at de skal forhindre ulovligheter å krysse landegrenser. Du ble stoppet fordi du ble markert. Siden du ikke fant noe, så trenger du ikke bekymre seg noe mer.

Folk som sier noe annet har vært litt for lenge våkne på amfetamin
Sist endret av Superspurv; 4. juli 2023 kl. 18:24.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Godt noen svarer på det man spør om. Much love. Stussa bare over hvorfor de tok bilde av passet, men bekrymet meg ikke så veldig egentlig
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Idiot. du visste vel du ikje hadde noe på deg, så hvorfor innrømme noe som helst?
Vis hele sitatet...
Det er først med endel erfaring med politiet at man lærer seg alle triksene i boka.

Har du erfart at tollerne har sendt ut politiet på razzia fordi de bommet på en kar i tollen?
Anonym bruker
"Stinn Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv blitt stoppet av tollere der de har bett om leg-det får de vel? De rotet gjennom bilen men hade ikkeno å fortolle-spurte hvor man skulle-hva man jobbet med -skal man vere redd at de dukker hjemme noen gang?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
..var bare ærlig.
Vis hele sitatet...
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du er 18 år? Da BURDE du visst bedre. Du er jo voksen, mann!
Vis hele sitatet...
For gammel til å være ærlig?

Jeg er enig i at man som regel blir stadig mindre ærlig i takt med at man vokser opp, at man går fra å være en naiv liten kid
med tro på at å fortelle sannheten er viktig og riktig til gradvis å skjønne at det veldig ofte også kommer med negative
konsekvenser for en selv, men helt desillusjonert har men vel rukket å bli som atten åring?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Godt noen svarer på det man spør om. Much love. Stussa bare over hvorfor de tok bilde av passet, men bekrymet meg ikke så veldig egentlig
Vis hele sitatet...
De tok bilde av passet ditt for å legge deg inn i systemet med navn og nummer, slik at du kan kontrolleres hver jævla gang navnet ditt står på en passasjerliste, for du har tross alt innrømt at du er narkoman. Så nå kan du regne med å bli kilt i rævva hver gang du tar fly, eller på andre måter beveger deg over landegrensen med fare for tollkontroll.

Bot får du nok ikke, bare litt mer kødd hver gang du reiser ut av landet med fly eller denslags passasjerliste-greier.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
For gammel til å være ærlig?

Jeg er enig i at man som regel blir stadig mindre ærlig i takt med at man vokser opp, at man går fra å være en naiv liten kid
med tro på at å fortelle sannheten er viktig og riktig til gradvis å skjønne at det veldig ofte også kommer med negative
konsekvenser for en selv, men helt desillusjonert har men vel rukket å bli som atten åring?
Vis hele sitatet...
Hva skjedde med "ærlighet varer lengst" prinsippet? Har folk bare gitt opp på ærlighet?
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Hva skjedde med "ærlighet varer lengst" prinsippet? Har folk bare gitt opp på ærlighet?
Vis hele sitatet...
det er ett ordtak snuten har planta for å slippe gjøre jobben sin. Noe de er serdeles dårlig på uten at folk skal tilstå i øst og vest.
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Hva skjedde med "ærlighet varer lengst" prinsippet? Har folk bare gitt opp på ærlighet?
Vis hele sitatet...
Ingen vits å inkriminere seg selv hvis de ikke har noen bevis, ingen vits til å nevne at du har røyket hvis du ikke har noe på deg, mange grunner til å bli stoppet av hund men bare la de søke igjennom.
Dog enig man burde være ærlig, bare alt man ikke trenger å si til offentlige instanser
Ble stoppa med en Cannabis øl i bagasjen og 6 frø jeg hadde tatt med fra Amsterdam, Det eneste dem fant i min Koffert var bare Cannabis øl-et og fikk på rullebladet og masse piss. men dukka aldri opp noe snut hos meg eller fikk noe konsekvenser videre, skrev bare en døds lang mail til snuten og sa at jeg nekter og få dette på rullebladet, så spurte dem også i mail-en om dem hadde testet øl-en om dem hadde funnet noe ulovlig i den øl-em og fikk bare som svar at dem ikke hadde testet innholdet og det ble henlagt og fjerna fra rullebladet.

Men dem fant aldri frøa. Så det går nok helt fint om du ikke hadde noe på deg, Sånt er helt normalt når en ungdom kommer fra Amsterdam dem folka skjønner kjapt da hva som er greia ass.
Ingen konsekvenser rettslig, nei.

Men samarbeid aldri. Nekt, holder at noen du har gått forbi røyka.

Konsekvensene er at du nå for alltid, vil stå med navn i Tollvesenet sitt register.
Så hver gang du kommer, som de vet, blir du stoppet.

Men nå må du jo selv innrømme at dette skjedde om de spør, så du har jo allerede ett yrkesvalg mindre.

Frø er tillat.
Opp til 10 - som suvenirer når original emballasjen er på.

Men bestill de på nett, som å er lovlig.

1987

Ble stoppet i tollen Malmø, arrestert med 347 gram.
17 år gammel.
Etter tre uker i varetekt, la advokaten fingeren på de to siste tallene.
Deretter ba han om 3md fengsel, ubetinget klart.
Sverige hadde halv soning den gang. Digresjon.

På den tiden var det mye strengere å, så du har jo egentlig ikke gjort noe galt.

Men innrømme var galt. Sorry.
Sist endret av slitenRealist; 5. juli 2023 kl. 08:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Ingen konsekvenser rettslig, nei.

Men samarbeid aldri. Nekt, holder at noen du har gått forbi røyka.

Konsekvensene er at du nå for alltid, vil stå med navn i Tollvesenet sitt register.
Så hver gang du kommer, som de vet, blir du stoppet.

Men nå må du jo selv innrømme at dette skjedde om de spør, så du har jo allerede ett yrkesvalg mindre.

Frø er tillat.
Opp til 10 - som suvenirer når original emballasjen er på.

Men bestill de på nett, som å er lovlig.

1987

Ble stoppet i tollen Malmø, arrestert med 347 gram.
17 år gammel.
Etter tre uker i varetekt, la advokaten fingeren på de to siste tallene.
Deretter ba han om 3md fengsel, ubetinget klart.
Sverige hadde halv soning den gang. Digresjon.

På den tiden var det mye strengere å, så du har jo egentlig ikke gjort noe galt.

Men innrømme var galt. Sorry.
Vis hele sitatet...
Det er lovlig å bestille opptil 10 frø fra utlandet med cannabisfrø?
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det er lovlig å bestille opptil 10 frø fra utlandet med cannabisfrø?
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke.

forskrift om såvarer § 28: "Innførsel og omsetning av frø av planter, som inneholder narkotiske stoffer, tillates ikke." Det samme gjelder også sopp-sporer.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det er først med endel erfaring med politiet at man lærer seg alle triksene i boka.

Har du erfart at tollerne har sendt ut politiet på razzia fordi de bommet på en kar i tollen?
Vis hele sitatet...
Jeg har erfart razzia av politiet etter å blitt blitt markert på etter en tur til amsterdam. Det kan være at det gikk litt prestisje for tolleren i det, da jeg ble veldig nervøs og sikkert viste alle tegnene på at jeg hadde noe ulovlig med meg.

Tolleren var så sikker på at jeg smuglet noe at de "egentlig ville hatt meg med til sykehus for å sjekke at jeg ikke hadde noe i magen." Etter å ha lett vel og lenge både gjennom bagasjen og kroppen min var tolleren tydelig skuffet og trodde sikkert jeg hadde kommet unna med noe og dermed tipset politiet.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Ingen konsekvenser rettslig, nei.

Men samarbeid aldri. Nekt, holder at noen du har gått forbi røyka.

Konsekvensene er at du nå for alltid, vil stå med navn i Tollvesenet sitt register.
Så hver gang du kommer, som de vet, blir du stoppet.

Men nå må du jo selv innrømme at dette skjedde om de spør, så du har jo allerede ett yrkesvalg mindre.

Frø er tillat.
Opp til 10 - som suvenirer når original emballasjen er på.

Men bestill de på nett, som å er lovlig.

1987

Ble stoppet i tollen Malmø, arrestert med 347 gram.
17 år gammel.
Etter tre uker i varetekt, la advokaten fingeren på de to siste tallene.
Deretter ba han om 3md fengsel, ubetinget klart.
Sverige hadde halv soning den gang. Digresjon.

På den tiden var det mye strengere å, så du har jo egentlig ikke gjort noe galt.

Men innrømme var galt. Sorry.
Vis hele sitatet...
Når ble det lovlig å innføre under 10 cannabisfrø? Jeg tror deg, men loven må ha blitt endret.

Jeg har blitt straffet for brudd på matvareloven (husker ikke hvilken paragraf) ved innførsel av 5 frø i original embalasje. Dette er veldig lenge siden og kan ikke nå finne hvilken paragraf det ville vært brudd på. Men "etterforskningen" var basert på brudd på §33 i matloven (som ikke gir mening for meg, etter hvordan loven ser ut i dag).
Neh, Kan ikke stemme ass, at frø i det hele tatt har vært lovelig å importere eller oppbevare selv om det er pakka inn i original emballasje eller ikke, da kunne jo alle ha sagt det.
Lovlig eller ei, er det verdt risikoen? Ikke vits å legge igjen mer spor enn nødvendig. Jeg hadde aldri tørt å sette opp en grow hvis jeg fikk igjennom frø som hadde vært gjennom inspeksjon.

Enormt surt å måtte legge prosjektet på hylla på grunn av at ett brev med frø ble stoppet, så igjen vil jeg komme med denne anbefaling til alle som ønsker å starte en grow: bruk noen tusenlapper på å ta deg en kjapp tur til utlandet å hent frøene selv, når du går gjennom tollen er det bare å legge dem i kjeften klar til svelging om du skulle få problemer.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
når du går gjennom tollen er det bare å legge dem i kjeften klar til svelging om du skulle få problemer.
Vis hele sitatet...
Får håpe de ikke begynner å spire, da er du busta.
Yeah dårlig ide, da må isåfall planen være å plante dem så fort man kommer hjem.
Dere må jo pakke dritten inn med litt folie først i det minste. Er lov å bruke litt common sense..