Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4373
Heisann!

Fikk presentert russeknutene på VGS der jeg går idag, og da er det to knuter jeg er giret på å ta, men er usikker på om det er direkte dødelig.

Den første er å røyke en pakke på 20 sigaretter på 3 timer. Jeg leste et sted at man kan dø av nikotinoverdose, og lurer på hvor stor faren for dette er? I følge mine kalkulasjoner må man røyke en sigarett hvert 10. minutt.

Den andre knuten er 24 øl på 24 timer. Det er da snakk om 0.33 flasker. Vet jo at dette kan være potensielt dødelig, og lurer derfor på hvordan man skal gjøre dette på en mest mulig sikker måte? Det er jo 8 liter væske som skal inntas, tross alt..

På forhånd takk!
1 øl i timen i 24 timer.
Promillen faller med 0,120.13‰-0,180.13‰ per time, og du vil få 0.07‰ – 0.13‰ per øl.

6.6 røyk i timen går nok også ganske fort etter inntak av alkohol om du røyker ifra før av.
Er du ikkerøyker så er det lite vits å pådra seg nikotinavhengihet pga en russeknute.

Nikotininntaket fra én sigarett er anslått til cirka 1 mg.
500–1000mg nikotin er lavgrensa til nikotinforgiftning.
Jeg kan drikke 15 halvlitere på en kveld, altså 4 desiliter mindre enn en kasse øl på et helt døgn, tror det blir verre med sigarettene, niko-sjokk er veldig ubehagelig.
En 20pakning på tre timer skal gå helt fint. Jeg gjør det hver gang jeg er dritings, det samme gjør flere andre. Du kan jo også bestemme selv hvor mye av røyken du faktisk trekker ned. Den ølkassa skal du være forsiktig med. Dersom du sper det ut helt gjevnt for å få lavest mulig promille og veier 72kg og er mann vil du fremdeles ende opp med 1.72 i promille med 0,33L bokser på 4,5%. Kjøp mye heller 3,5% øl om du skal prøve deg på dette. 1.72 i promille er ikke veldig høyt når man har drukket så lenge siden hjernen tilpasser seg, men jeg tviler på at du klarer å spe det så gjevnt. 3,5 er også bedre mtp. dagen etter.

Sitat av dronepungen Vis innlegg
Jeg kan drikke 15 halvlitere på en kveld, altså 4 desiliter mindre enn en kasse øl på et helt døgn, tror det blir verre med sigarettene, niko-sjokk er veldig ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Ved mindre en er veldig overvektig eller sterkt alkoholisert vil man stryke med av 15 halvlitere på en kveld, ergo kan ikke du være referanse for andre mennesker. Anekdoter kan være skummelt, spesielt når det handler om hvor mye alkohol man kan drikke før man dør.

15 pils på 0,5L med 4,5% fordelt på en kveld (8t) (20:00-04:00) hos mann på 70kg vil dette utgi en promille på 4.16. Aka. livstruende og trolig død.
Sist endret av Relevant; 26. april 2017 kl. 11:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bygger opp under andres erfaring om at det går bra.
Som Dronepongen nevner er 24x0,33 tilsvarende litt under 16 halvlitere. Dette er noe som burde gå greit. Da man fort drikker 10-14 halvlitere på en hard kveld. Og da har du mange timer igjen på drikke de siste literne neste dag på vors. Selvom det kan være hardt dagen derpå.

Hvis du ikke røyker til vanlig kan fort en 20pk sigaretter på 3 timer være hardt. Prøv å røyk noe som er så svakt som mulig. Da 3 timer med nikotinsjokk og kvalme/spying ikke høres spesielt behagelig ut.

Kan godt være du klarer å røyke en pakke på 3 timer med mindre problemer i fylla. Da det iallefall for mange fort går mye sigg når man drikker.
Sist endret av KjemikalieX; 26. april 2017 kl. 11:58.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Nikotininntaket fra én sigarett er anslått til cirka 1 mg.
500–1000mg nikotin er lavgrensa til nikotinforgiftning.
Vis hele sitatet...
Får jeg sitere Wikipediasiden om "nikotinforgiftning"?
Der står det
0.5-1.0 mg/kg can be a lethal dosage for adult humans, and 0.1 mg/kg for children.
Vis hele sitatet...
Og omtrent det samme sier også denne1 og denne2 boken også. Der dem sier, at nikotin har en dødelig dose på 30-60 mg for en voksen person. Noe som tilsier, at personen har dødd 10-33 ganger med dine doser.
Til sammenligning så har blåsyre en dødelig dose på 50-100 mg.
Mange alkaloider er veldig giftige, noe noen her inne tydeligvis sliter med å skjønne...
og røyke 20 sigger på 3 timer kan bli tøft for halsen og lungene men er fult mulig, vil da anbefale og kjøpe kent white HD, disse er veldig milde noe mange her inne er klar over en kasse pils på 24 timer går helt fint så lenge du er litt inndrukket og er en plass det er god stemning rundt deg
T.J
T.J's Avatar
Trådstarter
Takker for masse fine svar

Tenker jeg blir å kjøpe noe mild mint-røyk til røykeknuten, jeg festrøyker ganske hardt, men fester ganske sjelden.

Jeg tenker jeg skal revurdere å drikke en kasse øl på 24 timer, da det ikke er en risiko jeg ønsker å ta, spesielt med tanke på at jeg drikker alkohol ganske sjeldent.
det er noe du må kjenne på selv men av erfaring med meg selv og kompiser, i vertfall da vi var 18-19 er at på bra kvelder så går en kasse pils greit, ingen spying eller droltedrita oppførsel liksom men vi er alle forskjellige
Kassa med pils er ikke noe å stresse over. Begynn etter skoleslutt - drikk 12x 0.33l jevnt fordelt utover kvelden. 4 liter øl. Altså kun to halvlitere mer enn en six-pack.

Sov, begynn igjen samme tidspunkt neste dag. 12x 0,33. Blir jo det samme som en todagers. Jeg brukte denne metoden, og tok det rolig. Ble ikke ordentlig drita heller - og jeg veide vel 65kg når jeg var 18.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drakk 24pils på underkant av 12timer i russetiden, samt litt hjemmebrent.
Ikke dødelig, men slo ned en fyr å ble kastet ut av utestedet.. så lurt er det ikke.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Får jeg sitere Wikipediasiden om "nikotinforgiftning"?
Der står det

Og omtrent det samme sier også denne1 og denne2 boken også. Der dem sier, at nikotin har en dødelig dose på 30-60 mg for en voksen person. Noe som tilsier, at personen har dødd 10-33 ganger med dine doser.
Til sammenligning så har blåsyre en dødelig dose på 50-100 mg.
Mange alkaloider er veldig giftige, noe noen her inne tydeligvis sliter med å skjønne...
Vis hele sitatet...
Du kan umulig ha sett en røykpakke i ditt liv før.
marlboro rød har 0.8mg nikotin per sigarett.
Rød Prince 1,7 mg nikotin per sigarett.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=208561
Sist endret av Slæsken; 26. april 2017 kl. 15:41.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Drakk 24pils på underkant av 12timer i russetiden, samt litt hjemmebrent.
Ikke dødelig, men slo ned en fyr å ble kastet ut av utestedet.. så lurt er det ikke.
Vis hele sitatet...
det var nokk hjemmebrenten ja XD
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Du kan umulig ha sett en røykpakke i ditt liv før.
marlboro rød har 0.8mg nikotin per sigarett.
Rød Prince 1,7 mg nikotin per sigarett.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=208561
Vis hele sitatet...
Prøv og spis sigarettene, og kjenn om du merker forskjell da?..

Du absorberer ikke 100 % av det i røyken, da vet du. Det er nok nikotin i noen sigaretter, til å gjøre deg skikkelig syk...
Å herregud da, nå spiser jo ikke folk røyken sin heller da.
Røyker du maten din eller brusen din kanskje?

Det er folk som røyker 2-4 20 pakkninger om dagen, null problem.

Prøv å bruke hodet litt
Sist endret av Slæsken; 26. april 2017 kl. 23:58.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Å herregud da, nå spiser jo ikke folk røyken sin heller da.
Røyker du maten din eller brusen din kanskje?

Det er folk som røyker 2-4 20 pakkninger om dagen, null problem.

Prøv å bruke hodet litt
Vis hele sitatet...
Du har kommet med påstanden, at "500–1000mg nikotin er lavgrensa til nikotinforgiftning"

Jeg har gitt flere (til dels ganske holdbare) kilder på, at nikotin er en dødelig gift, med en dødelig dose på normalt vel under 100 mg.

Hva med heller å bla opp en troverdig kilde? Istedet for å bruke noen billige hersketeknikker...
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Jeg var en ganske tynn og spinkel kar i min russetid og det skulle ikke mange dråpene til før jeg ble full så fort buksene var på,
men etter hard festing i tre ukers tid tilvender kroppen seg (hvertfall min) større mengder alkohol og du blir mer tolerant for stoffet.

Anbefaler deg å utføre øl-kasse knuten når du har fått drukket deg inn for det. Jeg som veide 60kg i russetiden kunne lett dra på fylla
med en kasse pils og fullføre den uten å måte bæres hjem!

Lykke til! Og husk; føler du det går til helvete så gi opp. En teit krok i lua er ikke verd en eventuel død!
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Du har kommet med påstanden, at "500–1000mg nikotin er lavgrensa til nikotinforgiftning"

Jeg har gitt flere (til dels ganske holdbare) kilder på, at nikotin er en dødelig gift, med en dødelig dose på normalt vel under 100 mg.

Hva med heller å bla opp en troverdig kilde? Istedet for å bruke noen billige hersketeknikker...
Vis hele sitatet...
Linker til å bestille bøker sier jo mye.
Samtidig så snakker du også om å spise røyken, det er noe helt annet en å røyke den.
0.5-1.0mg nikotin er det som er vanlig per sigarett
En 20 pakning som da de fleste røykere røyker daglig er da 14mg niktin om det er 0.7mg.
De som røyker 40 får i seg rundt 28mg daglig.

at du i det hele tatt bruker wikipedia som en holdbar kilde er tåpelig, du vet hvem som helst kan endre på ''faktaene'' der?

Vil du ha en kilde?

Plukk opp en hvilken som helst røykpakke å se på siden, det vil stå alt ifra 0.1 - 1.0 mg nikotin.

Edit; Her har du et bilde av en røykpakke også, zoom inn så ser du at det står 0.9mg
http://imgur.com/a/JqCwn
Sist endret av Slæsken; 27. april 2017 kl. 02:49.
Sitat av Relevant Vis innlegg
En 20pakning på tre timer skal gå helt fint. Jeg gjør det hver gang jeg er dritings, det samme gjør flere andre. Du kan jo også bestemme selv hvor mye av røyken du faktisk trekker ned. Den ølkassa skal du være forsiktig med. Dersom du sper det ut helt gjevnt for å få lavest mulig promille og veier 72kg og er mann vil du fremdeles ende opp med 1.72 i promille med 0,33L bokser på 4,5%. Kjøp mye heller 3,5% øl om du skal prøve deg på dette. 1.72 i promille er ikke veldig høyt når man har drukket så lenge siden hjernen tilpasser seg, men jeg tviler på at du klarer å spe det så gjevnt. 3,5 er også bedre mtp. dagen etter.



Ved mindre en er veldig overvektig eller sterkt alkoholisert vil man stryke med av 15 halvlitere på en kveld, ergo kan ikke du være referanse for andre mennesker. Anekdoter kan være skummelt, spesielt når det handler om hvor mye alkohol man kan drikke før man dør.

15 pils på 0,5L med 4,5% fordelt på en kveld (8t) (20:00-04:00) hos mann på 70kg vil dette utgi en promille på 4.16. Aka. livstruende og trolig død.
Vis hele sitatet...
Mye rart skal man lese før øynene detter ut. 16 pils på en kveld har jeg drukket opptil flere ganger.