Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1070
Jeg satt og så på filmen "Operation Takedown", den filmen med Kevin Mitnick.
Jeg blir altid inspirert eller har jævlig lyst på sånne skills etter jeg har sett lignende filmer så her kommer det jeg lurte på:
Er noe man kan gjøre med Telnet over LAN? koble seg til andre maskiner eller lignende? Hadde vært litt fett og gjør masse bøll i Telnet som faktisk har en mening.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg tror du har misforstått litt. Eller kanskje jeg har gjort det?
Men jeg mener at det han gjor var å lage en trojan på serveren som alle andre pc'ene på nettverket ble infiserte med derifra og på denne måten fikk han 'gjør masse bøkk i Telnet som faktisk har mening.'
"Skal ikke tro alt man ser på film" - Dette sa min mor til meg om voldsfilmer da jeg var mindre, det samme gjelder "hacke" filmer.
Opprinnelig postet av xratio
"Skal ikke tro alt man ser på film" - Dette sa min mor til meg om voldsfilmer da jeg var mindre, det samme gjelder "hacke" filmer.
Vis hele sitatet...
Bare at den filmen er basert på en sannhistorie og dette har faktisk skjedd!

Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Jeg tror du har misforstått litt. Eller kanskje jeg har gjort det?
Men jeg mener at det han gjor var å lage en trojan på serveren som alle andre pc'ene på nettverket ble infiserte med derifra og på denne måten fikk han 'gjør masse bøkk i Telnet som faktisk har mening.'
Vis hele sitatet...
Ja, akkurat der er det mulig du har rett, men er det fortsatt noe morsomt jeg kan gjøre på LAN gjennom Telnet? det er ikke aktuelt med virus siden jeg hovedsaklig tenkte på skolen og sånne små jeg har hjemme.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Bortsett fra de forskjellige 'net'-kommandoene som kidsa leker med i ledektekst har ikke jeg noe å fortelle deg.
Jeg ser dog ikke problemet med å lage sin egen lille trojan? Du kunne laga den til slik at du brukte Telnet eller lignende klienter for å koble deg opp mot den også. Det hadde sikkert vært kjempe leet.
Jeg satt og så på filmen "Batman", den filmen med han Batman.
Jeg blir altid inspirert eller har jævlig lyst på sånne skills etter jeg har sett lignende filmer så her kommer det jeg lurte på:
Hvordan kan jeg gjøre som Batman? Skulle hatt slike skillz og lurte på om noen visste hvordan?

[seriøs]
btw, filmen er basert på en sann historie ja, men det er ikke mye sannhet i den. Eneste som er litt intresant er sosial engenering'en i filmen.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Du kan jo prøve å lage en winsock server som du kan koble deg til via telnet...
winsock servere har du jo litt skills i...
Altså, first lesson: En maskin med KUN windows på kan ikke gjøres noe "bøgg" med uten å bli DoS(Denial of Service), altså henge seg. For å kunne "bøgge" en maskin med telnet eller lignende må den maskina kjøre en service som f.eks. webserver. Og den webserveren må ha en exploit(feil som kan utnyttes) som du kan benytte deg av for å få tilgang til maskina. Når du da først har kommet deg inn på maskina kan du sette opp dine egne servicer som gir deg lettere og bedre tilgang og da tilslutt gjemme alle spor.

For å få kjørt en trojan må den enten sprees som virus, lure eieren til å innstallere den eller legges inn på maskina fysisk uten at eieren merker det.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Du kan prøve å lage en winsockserver som gir han tilgang til diverse bøl, liste mapper, starte programmer, lukke programmer etc.
Siden du snakker om lan kan du jo bare spre den med en diskett i et uheldig øyeblikk til offeret.
Så connecter du til den via telnet, eller et eget interface (blir vel det beste, hvis du vil "dir'e" og sånn) og morroa er igang...

^^^^^^^^^^^^^^^^^
te(rr)orien bak en trojan...



TipeX: Trojanen blir ikke en trojan, før du sprer den "inni" et annet program....
Han la ikke inn noen trojan... Han spoofet ip og så brukte han et "TCP sequence number attack"
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
ghio:Han ville jo gjøre no fett med telnet over LAN og da er det jo letter å mekke en liten trojan ennå skaffe seg skills alá Kevin Mitnick
Det stemmer jo.. Last ned "pstools".. Der i den zip fila er det noen små programmer man kan leke seg med..