Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2117
Var ute og cruisa etter trådløse nett her om dagen, og kom over Telenor WLan på 12 Mbit. eller noe sånt.
Problemet er at det er låst. Nettet tilhører Rainbow Hotel, og de har sikkert noe passord-greier du får hvis du ber om det (og betaler) i resepsjonen (man kan surfe gratis i 3 minutter, 1 gang).

Er det noen måte å lure seg forbi dette, eller evt. hacke seg gjennom?
det pleier å være slik at du må abonere på telenor nomade eller no sånt for å få lov til å benytte deg av w-lan inettet på hotellene her oppe i troms.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Ja...det kan være det var noe slikt ja.
Det poppa opp en Telenor-side samme hvillken side jeg prøvde å gå inn på.
Det er vel det samme som de har på Statoil stasjonene?
Prøvde å komme meg forbi innloggingen når det var gratis, men fant ikke ut av noe særlig.
Da måtte man ha en tiligere Telenor login (f.eks ADSL) eller man kunne regge seg der og da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ai ai dette var interesant. hvis det er noen som kan hjelpe med å komme forbi et passord beskyttet wlan netverkt hadde dette vært knall

driver å søker på google men man får jo 100 vis av sider på hvordan man skal sikre nettet sitt...
vær så snill å send meg et PM om at jeg er en idiot!!!!
kjøp annet merke uansett, hvis du skal stjæle så stjeler du bilen til morra mi.
Opprinnelig postet av Gangztah
vær så snill å boikott telehor jævlene!!!!
kjøp annet merke uansett, hvis du skal stjæle så stjeler du telehor
Vis hele sitatet...


Var vel ikke helt ontopic? Pluss at det er uansett en utbrukt og kjedelig kommentar.

Velkommen velkommen
De fleste clarion og choice hotellene har også dette, men som sagt må du registrere deg med Telenor Nomade.
På disse Wlan'ene er det noe vanskeligere å komme seg inn.
Derimot hvis du wardriver og støter på et Wlan signal men ikke får noe aksesspunkt info mener jeg å huske at det var ganske enkelt å komme seg inn (slik som f.eks bedrifters wlan)
Wardrivet endel i Harstad og fant ca 25 nett, dog var bare 11 av dem åpen
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Gangztah: hva faen er det med deg, egentlig?
umm joa dette er vel WEP key'et dette nettverket... det er et program kalt AirSnort som visstnok skal greie å cracke WEP key's ... søk i google eller på packetstorm..
Går det ikke ann å prøve å installere en sniffer på pc'en for eksempel air snorteller noe annet sniffe program som bruker WLan teknologi? Da kan det hende den fanger opp passordet og prøve å dekryptere det (hvis det er kryptert da).