Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2912
Hei.

Får man samme virkning av pillene ved å knuse de og blande de i væske?

Takk
ArbeidsledigProletar
Ja.
Er ikke det skremmende logisk?
Spørs jo da, blander du det i bensin eller la oss si zalo kan du få andre effekter.. HEEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE
Sist endret av Batabusa; 5. august 2011 kl. 04:04.
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Hei.

Får man samme virkning av pillene ved å knuse de og blande de i væske?

Takk
Vis hele sitatet...
det du kan gjøre(siden det er amfetamin i ritalin) er og åpne kapselen, lage striper rulle en seddel av et slag og sniffe det. jeg lover at du vil få samme efekt som om du tar 6 stk på en gang. kicker som ****
Det er jo meningen, så tror det vil virke ja..
ArbeidsledigProletar
Sitat av mango kush Vis innlegg
det du kan gjøre(siden det er amfetamin i ritalin) er og åpne kapselen, lage striper rulle en seddel av et slag og sniffe det. jeg lover at du vil få samme efekt som om du tar 6 stk på en gang. kicker som ****
Vis hele sitatet...
FEIL, det er ikke amfetamin in Ritalin, det er metylfenidat, les deg opp før du feilinformerer.
Og å sniffe piller er ikke godt for nesa, fyllstoff som kalk osv. gjør ikke godt i lengda.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
FEIL, det er ikke amfetamin in Ritalin, det er metylfenidat, les deg opp før du feilinformerer.
Og å sniffe piller er ikke godt for nesa, fyllstoff som kalk osv. gjør ikke godt i lengda.
Vis hele sitatet...
wikkepedia får ikke med seg alt vet du....

det som er greien er at metylfenidat og amfetamin er to ganske like stoffer, men forskjeller er at metylfenidat gir en mindre rus en amf. tingen var at jeg ikke klarer å huske hele i hode ellers hadde jeg skreve det. jeg bruker amf som en forkortelse siden jeg ikke husker for godt.....siden jeg røyker...done

desuten er det jo ikke sånn at du skal gjøre dette vær helg, men ett pat ganger i året skader ikke
metylfenidat er et "substituted amphetamine" i mangel på et bedre norsk ord
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
håper det fortsatt er snakk om oralt inntak, og ikke "oppløse dem i væske for å skyte med sprøyte".
du ønsker ikke å skyte fyllestoffer inn i blodårer. overhodet.
ArbeidsledigProletar
Sitat av mango kush Vis innlegg
wikkepedia får ikke med seg alt vet du....

det som er greien er at metylfenidat og amfetamin er to ganske like stoffer, men forskjeller er at metylfenidat gir en mindre rus en amf. tingen var at jeg ikke klarer å huske hele i hode ellers hadde jeg skreve det. jeg bruker amf som en forkortelse siden jeg ikke husker for godt.....siden jeg røyker...done

desuten er det jo ikke sånn at du skal gjøre dette vær helg, men ett pat ganger i året skader ikke
Vis hele sitatet...
Etanol og Metanol er også to like stoffer. Hjelper ikke å si at det er to like stoffer. Metylfenidat og amfetamin er to forskjellige stoffer.
Trådstarter
91 8
Har det noe å si om ritalinet blandes ut flere timer i forveien, og at det ligger i væsken i flere timer før det drikkes? Det er altså garantert at f.eks 4 piller utblandet i væske gir samme effekt som å ta 4 piller med svelging?

++ Er det sant som han over her sier at det gir mye større effekt ved å ta de nasalt, kontra oralt? Trodde at effekten var den samme, sett bort ifra at effekten kom mye tidligere ved å ta det nasalt... (?)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg kan vanskelig se for meg at f.eks vann skal påvirke virkningen i noe grad, selv over tid. Man vil muligens få en kraftigere og noe hurtigere virkning utblandet i væske, da det vil bli enklere å ta opp i kroppen etter inntak. Men det er andre elementer som kan påvirke, og forskjellen er såpass liten at det går omtrent for det samme.
Ved å ta det opp i slimhinner får man gjerne en mer intens, men noe kortere virkning.
Du får ikke mer effekt av å ta de nasalt. metylfenidat har såpass dårlig vannløslighet og pillene er stort sett fyllestoffer, så det blir omtrent som å sniffe kritt. Svelg fire stykker og hold deg gående hele natten mulig du blir litt speeda hvis du tar fler.

Det har ingenting å si om pillene har vært utblandet en stund da vann så vidt jeg vet ikke forringer metylfenidat. Rist før du drikker så blandingen har jevn dosering
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Metylfenidat (C14H19N1O2)
aka ritalin er et derivat av amfetamin (C9H13N)
og relativt like stimulanter. Farmakologien er dog noe ulik. I all hovedsak tror jeg, som kan ekstremt lite om dette, det hovedsaklig har med hvordan de to stoffene påvirker dopamin opptak/blokkering i nervecellene. Sansynligvis også i forhold til en rekke andre nevrotransmittere, men jeg har som sagt pent lite peiling på dette, så det er sysnsing..
Et fascinerende, men akk så omfattende emne å prøve å sette seg litt inn i bare av nysgjerrighet dette.

Uansett skulle vel poenget være at selv om det noe likt amfetamin er det alikevel ganske langt unna. Det er andre stoffer som kan brukes i ADHD behandling som kan metabolisere til eller tilsvare amfetamin.

Sitat av Jesse_P Vis innlegg
Du får ikke mer effekt av å ta de nasalt. metylfenidat har såpass dårlig vannløslighet og pillene er stort sett fyllestoffer,
Vis hele sitatet...
Vannløseligheten for metylfenidathydroklorid er vel noen lunde lik den for amfetamin ettersom jeg kan se
Trådstarter
91 8
Ganske off topic, men er d noen som vet hvordan ritalin påvirker serotonin-, dopamin- og adrenalinnivået i kroppen på lang sikt?
Hobby-lingvist.
Folk som Mango Kush skremmer meg..