Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3686
original reprint
xaff's Avatar
Det har seg så at jeg har fått en fireåttiseks fra skolen, men det er passord på den. Ingen hadde den fjerneste anelse hva passordet var (siden det sikkert ble satt av en "smrt 1337 h4xx0r" elev), så hvis noen har noen gode idèer om hvordan jeg skal få cracket det, så spytt ut.
ta ut batteriet til biosen. evt om det er en bios reset jumper.
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Har prøvd det, men det funket ikke.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ta ut batteriet, sett over reset jumperen, boot og la den stå på i fire sekunder, eventuelt vent på kvitteringstone, boot igjen (med batteri, og jumper i orignalstilling)
Prøv det?
Ta ut batteri, plugg ut støpselet. Hold inne påknappen. Flytt jumper, boot. Slå av, sett inn batteri og flytt jumper. CMOS ute, gjorde det på skolen nettopp.
Finn ut hvilken bios du har, og sjekk her (eller søk på Google) etter default passwords. Funka som bare det hos meg (486, Award bios, passord: j262)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av IvIoyner
Ta ut batteri, plugg ut støpselet. Hold inne påknappen. Flytt jumper, boot. Slå av, sett inn batteri og flytt jumper. CMOS ute, gjorde det på skolen nettopp.
Vis hele sitatet...
Hold inne knappen når strømkabelen er ute..? Ser ikke helt poenget med det..
Har lagt opp en default passordliste fra cd'n som følger med boka "Hacking Exposed".

Du finner den her...greit å ha...
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Hold inne knappen når strømkabelen er ute..? Ser ikke helt poenget med det..
Vis hele sitatet...
Da tømmer du liksom systemet, slik jeg har forstått det. Funka for meg, iallefall
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tømminga foregår når du booter, uten batteriet, og med jumperen i reset mode
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Takk, takk, funker fett nå.

Noen som har noen gode idèer til hva jeg kan bruke den til? d-:
Hehe...der ligger mitt problem også...

Sitter her med to 386'er, en 486 og en p75@120, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dem...

nFF Marshall
morten's Avatar
xaff: La den stå til du blir 18. Så kjører du over den med bil og filmer det!!! ny jackass! RÅQLT§!!

Kan vel kjøre en linux maskin på den? Eller legge inn 3.11 og spille gode gamle spill på den gamle måten...
Tenkte jeg skulle kjøre linux på pentiumen min, men da jeg kom halvveis i installasjonen, så var hd'n full...tror den er på 400 Mb. eller noe...
nFF Marshall
morten's Avatar
Nå tenkte jeg egentlig på xaff sin maskin, men ok hvis din bare har 400 mb, så har nok ikke xaff sin så mye mer.
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
morten: Ikke fysj om jeg kjører over den med min elite firebird. (Som jeg ikke har enda, men det er en mindre detalje.)

d-:
Boot og sjekk hvor nødvendige alle de små greiene på hk egentlig er.
*tang*
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Du burde kunne fått plass til en linux installasjon med kun basics... ingen X window eller spill elns.

Så kan du jo f.eks bruke den som en router eller web-server hvis du trenger dette...
Det var det jeg også trodde.
Jeg har nok valgt feil et sted. Har ikke erfaring med linux.
jeg får snart 1 eller 2(?) 166mhz'ere, tenkte jeg skulle bruke som server av ymse slag(dvs det jeg kommer på at jeg bare må ha på'n). irc-shell!
comicz: skal få sett og hørt litt nærmere når vi er ferdig med tentamnene. Vi skal få de nye pc'ene før eksamen.
Du må betale for eventuel frakt selv da, eller at du bare henter dem, skolen vår er jo 3 min fra akerbrygge.
-
Jeg har 5 harddisker mellom 1 og 4gb hvis noen har lyst på til 486'en sin
Jeg vil ha harddisker!
Pris?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det er bare en ting en 486 kan brukes til.. gamle spill har en 512MB harddisk stappfull med spill Hvis noen vil ha kan jeg prøve å få dem ut av harddisken.
Sjekk om det er noe sensitiv info på den før du evt. formaterer, alltid hyggelig å lese sånt med en god kopp kaffe og en pipe...
SkyFex : det der var som sang i mine ører, btw så har jeg en data fra 80 tallet som vi brukte DOS på, den hden er ødelagt, så jeg får ikke ut alle de UERSTATTELIGE spillene... det er trist, elsker alle de småspillene!
altså, det jeg mente i den første posten var at batteriet måtte tas ut en stund. folka fra hackerthreads anbefaler å ta ut batteriet i minst 30 minutter. jeg har opplevd seigliva bioser som jeg har måttet la stå uten batteri over natta
▼ ... over en uke senere ... ▼
vis du tar ut bios brikken og starter pcen, slår av pcen og sett inn igjen bios brikken burde vel det fungere...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Denne:
Det er til utrolig mange forsjkellige bioser
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Xaff
Takk, takk, funker fett nå.
Vis hele sitatet...
Gammel thread, og problem allerede løst.