Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1903
Heisann !
Jeg er nåkk bare enn grønnsak i forhold til dere, Jeg har svært stor intresse for dette temaet.

Så jeg vil fordype meg mer innenfor Cracking og Hacking


Hvilket program må jeg har for å kunne finne pw til nettsider som har brukerkontoer som for eks: nettby, facebook, hotmail ?

Jeg har windows vista premium 32mb os

funger det eller ?

Takker på forhånd
Sist endret av leinad7; 8. oktober 2009 kl. 12:03. Grunn: Skrev feil overskrift
Hei Daniel!

Jeg beklager, dette er ikke noe du kan spørre rett ut på et forum om.
Hacking / cracking trenger litt større kunnskap enn det du får her på nFF. Greit nok at noen klarer å cracke til seg passord på Nettby, Facebook osv, men dette krever stor kunnskap innen programmering, som for eksempel PHP og MySQL, da de to sidene er laget for det meste på dette. Vi har også phishing, brute-force og lignede.

Samtidig er det veldig store genier som står bak programmeringen, så det vil ikke være SÅ enkelt.

Beklager, glem tanken, du vil ikke få til dette i første omgang. Anbefaler deg å lese om phishing og social engineering, da dette vil fungere best... Du kan også google mye, google "Hacking" og "Cracking".
Lær deg forskjellen på de to ordene også. Du vil ikke klare noe på første forsøk, husk det.

Dessuten har du 32BITS operativsystem, ikke 32mb.
Sist endret av Verdaling; 8. oktober 2009 kl. 12:09.
hehe, ja tenkte meg nåkk det.

Er det noe du kan annbefale til en Absolutt nybegynner ?
Sitat av leinad7 Vis innlegg
hehe, ja tenkte meg nåkk det.

Er det noe du kan annbefale til en Absolutt nybegynner ?
Vis hele sitatet...
Søkefunksjonen på dette forumet.

Der kan du finne slike tråder som denne: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=132185
Sitat av leinad7 Vis innlegg
hehe, ja tenkte meg nåkk det.

Er det noe du kan annbefale til en Absolutt nybegynner ?
Vis hele sitatet...
Google og lignede, som jeg sa.

EDIT: Så nettopp meitemarks innlegg, følg det du og.

Lykke til!
Sist endret av Verdaling; 8. oktober 2009 kl. 12:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Genialt

Men hva må jeg fra scratch'n av ?

- hvilke internett leser annbefaler du meg til å bruke ?
- Phising, Har lest fra før av en del om det, Men jeg kan ikke noe om javascripts osv ?


Kan du gi meg en ør liten guide ?

Takker på forhånd
Sitat av leinad7 Vis innlegg
Genialt

Men hva må jeg fra scratch'n av ?

- hvilke internett leser annbefaler du meg til å bruke ?
- Phising, Har lest fra før av en del om det, Men jeg kan ikke noe om javascripts osv ?


Kan du gi meg en ør liten guide ?

Takker på forhånd
Vis hele sitatet...
Hacking for Dummies

Phishing, utgi deg for å være noe annet, slik at folk gir ifra seg opplysningene sine til deg. Dette kan være alt fra en nettside som ser helt lik ut si facebook, eller du kan ringe en person, utgi deg for å være fra banken, og si at du trenger nettbankopplysningene deres.. En kan også sende mail, sms etc. men fellestrekket er fortsatt det samme.

Jeg var den rikeste personen på Maplestory engang... dum-di-dum..
Sist endret av Lanjelin; 8. oktober 2009 kl. 12:29.
Nettleser:
Jeg bruker Opera for å kunne manipulere nettsider mens jeg er inni dem, altså manipulerer jeg kildekoden.
Du trenger ikke kunne JavaScript, du trenger bare kunne hvordan du setter opp nettsiden, evt PHP og MySQL for å få tak i bruker og PW. Gjerne HTML også.

Trenger du en guide? Greit, jeg skal være litt grei, trykk her.

Følg gjerne eksempelet der, bare med andre parametere. Du finner det ut.
Nå var det ikke akkurat den guiden jeg tenkte på da men

Så det ingen som kunne være så alle tiders grei å hjelpe meg med Phishing ?


jeg er så å si nub i dette, vær grei

Jeg lastet foresten ned opera (norsk)
Tenk enkelt. Social Engineering!

http://en.wikipedia.org/wiki/Social_...ring_(security)

Mennesket er svakest. Husk det
Var ikke mye å hente der da ......

Sitat av leinad7 Vis innlegg
Var ikke mye å hente der da ......
Vis hele sitatet...


Jeg har aldri holdt på med Phishing eller det social engineering vet ikke hvorda jeg bruker de..



takker på forhånd
Sist endret av leinad7; 8. oktober 2009 kl. 13:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av leinad7 Vis innlegg
Var ikke mye å hente der da ......
Vis hele sitatet...
Det manglet en )

Se her
Sist endret av Dimergon; 8. oktober 2009 kl. 13:52.
*sukk*


Du har begynt litt i feil ende. De få der ute som virkelig kan kalle seg "hackere", er rett og slett bare folk med overdreven interesse for datamaskiner og informasjonsteknologi, og vil ikke engang kalle seg selv for "hacker".

Spør deg selv: Vet du egentlig hvordan en datamaskin virker? Eller vet du bare hvordan man bruker windows? Det er ganske stor forskjell på de to!

Om du virkelig ønsker å lære, anbefaler jeg deg å installere Linux. Ikke bare fordi det er bedre enn windows, men fordi du da kanskje vil innse hvor store puter Microsoft har sydd under armene dine, og få et litt bedre bilde av hvordan en datamaskin egentlig fungerer...
Sist endret av fetter; 8. oktober 2009 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av fetter Vis innlegg
Spør deg selv: Vet du egentlig hvordan en datamaskin virker? Eller vet du bare hvordan man bruker windows? Det er ganske stor forskjell på de to!
Vis hele sitatet...
Sier jo seg selv siden trådstarter spør etter program som finner passord til nettby/facebook og forteller at han har et 32 millibits OS.

Han sier jo selv at han "har svært stor intresse for dette temaet". Han er sikkert en heftig hacker fra før, men trenger nok bare litt veiledning og enkel, brukervennelig vistakompitabel software som helt magisk henter ut passord i klartekst fra nettby og facebook (helst med en "Hack now" knapp) så er han på god vei til å bli enda bedre og kanskje tilogmed lære seg noen heftige programeringsspråk... eller han kan runke til facebookbildene av den jenta (gutten?) som ikke ville godta han som venn.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Hei Daniel!

Jeg beklager, dette er ikke noe du kan spørre rett ut på et forum om.
Hacking / cracking trenger litt større kunnskap enn det du får her på nFF. Greit nok at noen klarer å cracke til seg passord på Nettby, Facebook osv, men dette krever stor kunnskap innen programmering, som for eksempel PHP og MySQL, da de to sidene er laget for det meste på dette. Vi har også phishing, brute-force og lignede.

Samtidig er det veldig store genier som står bak programmeringen, så det vil ikke være SÅ enkelt.

Beklager, glem tanken, du vil ikke få til dette i første omgang. Anbefaler deg å lese om phishing og social engineering, da dette vil fungere best... Du kan også google mye, google "Hacking" og "Cracking".
Lær deg forskjellen på de to ordene også. Du vil ikke klare noe på første forsøk, husk det.

Dessuten har du 32BITS operativsystem, ikke 32mb.
Vis hele sitatet...
Du glemte en viktig ting; på en godt designet nettside (hirr) er det ikke mulig å bare laste ned passord i hytt og pine. Det går ikke. No go. Glem det.

Social engineering, keylogging og spesielt phishing (bare se på hotmail, ) bør imidlertid kunne gi resultater.

Hvis 10 000(++) hotmail-brukere har vært dumme nok til å gi ut informasjon tviler jeg vel på at gjennomsnittsbefolkningen på typiske fjortizz-sider som nettby er mye glupere.