Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 774
Hei. Har søkt litt på forumet men fant ikke helt noe som var i samme gate:

Laptopen min som jeg har brukt til gaming holder på å ta kvelden, og jeg tenker at denne gangen kan jeg ta en stasjonær for å spare noen lapper.

Det jeg ser for meg er en stasjonær maskin som i grunn kun skal takle WoW godt, (for de som gamer endel snakker vi 40 fps-ish i Dalaran om mulig).

Jeg er relativt blank på hvordan minne fungerer i forhold til mhz, forskjellen på ddr2/ddr3 samt skjermkort, og effekten CPUen har på spill. Derfor spør jeg om hjelp.

Jeg ser for meg å bruke rundt 5000,- (og innser at når jeg spurte om 40 fps i dalaran så kan dette ha vært urealistisk) - da HAR jeg kabinett, strømforsyning, brenner og harddisker. (Ymse jeg får av kompiser + en raptordisk).

Det jeg da trenger er hovedkort, minne, cpu og skjermkort AFAIK.

Noen som har noen forslag eller tips? Om det kommer på 6-7 er det ikke KRISE, da jeg handler direkte av leverandør grunnet jobben min.

På forhånd takk
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675 nå mangler du bare skjermkort. men hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den pakken å prøvd å skrape fram noe penger til skjermkort
Ser bra ut den der. Noen som kan anbefale meg et skjermkort? For å gjenta, så skal jeg ikke spille Crysis @ max, - jeg skal spille wow uten å få fps-lagg

Also; noen som har tips til dugende 24-28" skjerm? Lav pris er stikkordet, ikke fantastisk kontrast med orgasmisk fargedybde. Gyllen middelvei
Sitat av nightLook Vis innlegg
Ser bra ut den der. Noen som kan anbefale meg et skjermkort? For å gjenta, så skal jeg ikke spille Crysis @ max, - jeg skal spille wow uten å få fps-lagg

Also; noen som har tips til dugende 24-28" skjerm? Lav pris er stikkordet, ikke fantastisk kontrast med orgasmisk fargedybde. Gyllen middelvei
Vis hele sitatet...
Kjøp deg et 4870 skjermkort
har 4850 512mb. koster 7-800kr. kjører 60fps og 30 i dalaran
Hovedkortet har ikke leverandøren min, vil http://lanseringsguide.hardware.no/p...oductId=109217
duge?

(Så vidt jeg ser går det mye i det samme, samme socket, pci-e, ddr3.. noe jeg overser her?
Samme socket så det vil gå bra Alle X58 kort bruker DDR3 så det er heller ikke noe stort problem, men pass på hvor høy hastighet RAMen har.

Støttet RAM-hastighet PC3-8500, PC3-10666, PC3-12800, PC3-14400, PC3-16000
Vis hele sitatet...
Bare kjør på med 2ghz RAM hvis du vil.
Sist endret av jeppfi; 22. juli 2009 kl. 15:10.