Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 3583
jeg tenker å bestille fra komplett om ca. 4 uker og lurer på om dette oppsettet duger? noe jeg burde bytte ut eller erstatte? er fornøyd med prisen og vil helst ikke gå noe høyere

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-2A7B69F9253D
Ville bytta til norsk OS og et litt kulere kabinett :P Ellers så var dette veldig bra..
Jeg ville lastet ned ulovlig kopier av OS på internett. Men, er du ikke dataskyndig nok, så kan det være litt vanskelig.
Sitat av Blanko Vis innlegg
Jeg ville lastet ned ulovlig kopier av OS på internett. Men, er du ikke dataskyndig nok, så kan det være litt vanskelig.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke og være datakyndig. er bare det at folk som ikke er så fryktelig god med data har tendenser til og gi opp med en gang.
Trådstarter
ops, så at det var feil språk på OS. kommer nok ikke til å laste ned ulovlig kopi av OS.
Fjern OS fra handlelisten og last ned Windows 7 Beta. Det får du bruke gratis i et års tid. Hvis du absolutt vil kjøpe et OS kan du heller kjøpe Win7 når det slippes offisielt.
Trådstarter
Sitat av unify Vis innlegg
Fjern OS fra handlelisten og last ned Windows 7 Beta. Det får du bruke gratis i et års tid. Hvis du absolutt vil kjøpe et OS kan du heller kjøpe Win7 når det slippes offisielt.
Vis hele sitatet...
Ok, hørtes forsåvidt greit ut. men er win7 beta "trygt" å bruke? med tanke på bugs osv
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Herakles Vis innlegg
Ok, hørtes forsåvidt greit ut. men er win7 beta "trygt" å bruke? med tanke på bugs osv
Vis hele sitatet...
Eneste grunn til at et selskap slipper et beta \ rc produkt er for å få fjernet siste bugs før man setter det inn som et fullstendig produksjons-produkt.

Så ja, du kan oppleve bugs, ja du kan oppleve manglende drivere, ja du kan oppleve ting som ikke fungerer som de skal.
Eksterne dvd-brenneren ville jeg byttet om til samsung sin slim verson, da det har vært mye klager på den du har valgt..
Oppgraderingspakken er meget bra, skjermkortet er fult brukbar... grei PSU og relativt brukbart tastatur...
Kabinettet er lite, men fungerer sånn ca... (Hovedkortet har SATA portene på siden som er mot HDD-brønnen i kabinettet - så kan bli ekstremt trangt å få på plass kablene da)

HDD'n ville jeg lett byttet ut. WD har jeg hatt så dårlig erfaring med, så for min del ville jeg styrt stort unna..
Sats heller på Samsung der... De har stabile, gode og lydløse disker...

Vista ville jeg egentlig styrt unna å kjøpe nå for tiden... Spesielt med tanke på W7. Det vil igrunn bare være sløsing med penger, siden W7 kommer innen 6-12 mnd for fult.. Og er gratis det neste året...

Ellers har jeg igrunn ikke mer å utsette på det hele...
Grei pc til grei pris
Trådstarter
@ Blackkoz, tusen takk for bra svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg

Vista ville jeg egentlig styrt unna å kjøpe nå for tiden... Spesielt med tanke på W7. Det vil igrunn bare være sløsing med penger, siden W7 kommer innen 6-12 mnd for fult.. Og er gratis det neste året...
Vis hele sitatet...
MS har vel snakket om at man får free upgrade til W7 dersom man kjøper Vista nå på tampen, dog har jeg ikke noen kilde på dette atm.
Trådstarter
da har jeg oppdatert handlekurven. det jeg er usikker på er vel dvd-leseren. finnes det noen gode dvd-lesere/brennere egentlig? alle brukerkommentarene er så negative :P
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...7-3C768AF12B3E
Iløpet av 4 uker kan mye endret seg, så ville ventet til da før du bestiller deler.

Fikk forresten Access denied på linken.

Bytt ut skjermkortet til dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477318

Vet ikke om 4890 passer inn i Three-Houndred, men det kan du sjekke selv ved å google eller se på målene på kabinett og GPU

Byttet ut samsung HDD'n med denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391645 dobbelt så mye cache, kan være greit å ha
Sist endret av jeppfi; 18. juni 2009 kl. 20:18.
problemet med upgrade versjoner er at du faktisk må installere vista, aktivere vista så oppgradere til win 7. har vært sånn på alle tiligere ms os hvertfall. så det er jo litt crap

jeg bruker win7rc1 nå og har opplevd mindre bugs en du får med vista
Herakles: Nå har du jo gått ifra en ekstern dvd-brenner, til en intern... Hva er du egentlig ute etter der?

Skepsis: W7 inneholder bare flere bugs enn det en fult oppdatert vista verson gjør... Vista er idag 100% stabilt med normalt bruk...

Janpfo: Og når det har gått 4 uker, så skal han vente i 4 uker til, for å se hva som skjer?
Eneste grunnen til å vente nå, er å vente på at prisen evt går nedover igjen, siden den har gått litt opp den siste uken...
Windows 7 er en oppgradert version av Vista kjernen, den er mer stabil, tar mindre minne og er en god del raskere. Utnytter pcen din mye bedre, du får bedre FPS i spill. Windows 7 er en god del bedre enn det antikke OSet Windows XP og Vista.
Synd at det er ca ingen forskjell når man tester det iforhold til xp og vista :P

Men, uansett... W7 er et bedre valg enn vista, siden det er gratis. Og at Vista bare vil bli faset mer og mer ut til fordel for W7.
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Herakles: Nå har du jo gått ifra en ekstern dvd-brenner, til en intern... Hva er du egentlig ute etter der?
Vis hele sitatet...
ombestemte meg og går for intern
Blackkoz: Har blitt bevist ved flere anledninger at Windows 7 beta ytet bedre enn både XP og Vista.
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Iløpet av 4 uker kan mye endret seg, så ville ventet til da før du bestiller deler.
Vis hele sitatet...
står øverst i tråden at jeg skal bestille om 4 uker....
Herakles: Som intern fungerer den der yppelig. NEC er et godt merke, det samme er Sony

Jan: Men nå er det snakk om W7 RC, som da er den aktuelle versonen. Beta er ikke lengere aktuell på noen som helst måte til aktivt bruk iform av OS.
Nei, men når beta var bedre enn XP og Vista er selvfølgelig Vista bedre og.

Ja, hvis du skal bestille om 4 uker så er det kanskje lurt å vente til da
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Ja, hvis du skal bestille om 4 uker så er det kanskje lurt å vente til da
Vis hele sitatet...
no kidding
Da mener jeg med å finne oppsett...
Trådstarter
er kanskje like greit å ha det klart en god stund før... tviler på at det kommer så mange nye produkter på markedet i løpet av 4 uker som jeg kan være interessert i. det er vel greit å ha oppsettet klart og kanskje gjøre små forandringer i tiden som kommer.
Så ut som det ikke kom noe mye nytt på lanseringsguiden, ihvertfall ikke iløpet av juni, men kommer en del nye kabinett da. http://lanseringsguide.hardware.no/t...y.php?catId=13
Trådstarter
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Så ut som det ikke kom noe mye nytt på lanseringsguiden, ihvertfall ikke iløpet av juni, men kommer en del nye kabinett da. http://lanseringsguide.hardware.no/t...y.php?catId=13
Vis hele sitatet...
kult, kommer nok til å skifte ut kabinettet. antec three hundred blir kanskje litt for lite
300 er ekstremt lite... :P

Selv så sikler jeg på dette: http://prisguide.hardware.no/product...3266&cat_id=13
Smådyrt kanskje, men virkelig verd pengene på alle måter... Noe bedre kabinett iforhold til kjøling tviler jeg sterkt på at eksisterer
Har selv Antec 900 selv nå, og synes det er alt for trangt og igrunn klumpete... og det er igrunn ikke å anbefale...
http://prisguide.hardware.no/product...ages&cat_id=13

Dette blir mitt neste kabinett, stort (big tower, står midi på HW, men er like stort som big tower). Geniale løsninger, bra cabel management som gir god kjøleløsning, hot-swap som er en unødvendig, men også grei løsning.
Kabinettet jeg linket til, vil være mye mer luftig da... Samt at man kan velge hvor PSU skal være...
Generelt så er de 2 kabinettene ca lik... annet enn "styling"..

Hater sterkt at PSU er nederst i 900... Spesielt siden det er vindu..
vindu generelt er no dritt igrunn...
Blackkoz: Hvorfor vil HAF 932 være mer luftig?
Se på antall vifter som faktisk er mulig å plassere der.
Samt luftingen som er i front og sidedøren...

Mens 800D kun har åpning i toppen og bak...
Luft på siden er unødvendig. Antall vifter som er mulig å plassere er ikke så veldig mye å si "wow" for. 800D har plass til syv vifter, tre i toppen bla. som gir god nok kjøleløsning. Bedre cabel management enn HAF 932 som utgjør en stor del av kjølingen.
Tenkt på at man har 1-2 stk GPU'r der vifter i sidedøren står? hehe :P Grunn til at det eksisterer vifter i sidedørene ^^,

3 vifter i topp, vil ha ca ingen effekt, når luften ikke har noen veier å komme inn...
Og bedre kabling er det nok ikke direkte, bare at ting er mer lukket igjen på 800D :P

Vifter på siden ved HDD brønnen vil nå ha 0 effekt, når luften ikke har noen veier å gå, eller å komme ifra...
Hadde det vært åpning i dørene til luft der, så ville det ha fungert yppelig.

Eneste positive er skille mellom PSU og resten av kabinettet...
Sist endret av Blackkoz; 18. juni 2009 kl. 23:06.
Tror ikke at du har sett videoen av det. 1-2 stk GPU'er? Har selv et 3870X2 og å kjøre opp viftehastigheten på sidedøren har null effekt.

Tre vifter i topp gir MYE effekt da varmen stiger opp. Vifter på siden av HDD brønnen hjelper mye når det blåser luft mellom HDD'ene. Luft er en gass, det trenger seg gjennom sprekker osv. Tviler på at det blir vakum inni kabinettet.
Trådstarter
noen av dere som vet om et større/bedre kabinett enn 300 til ca samme pris?
Sist endret av Herakles; 18. juni 2009 kl. 23:18.
Hvis du skal ha big-tower må du nok desverre gå opp i pris :/ Hvis ikke kan du jo gå for nine-houndred.
HAF'n vil jo ha mulighet for 4 stk vifter i topp, så sånn sett er det jo bedre på det området...

Mitt skjermkort går 4 grader ned i temp, når det har 1 stk vifte som snurrer på 700 RPM i sidedøren...
Så hvorfor har ikke vifter i sidedøren noen effekt?
Grett nok at hastighet på luften ikke trenger å ha den største effekten, men forskjellen mellom å ha noe som blåser direkte på, og ikke ha det, er det virkelig.

Viftene ved HDD-brønn, vil bare sørge for litt mer sirkulasjon av luft i kabinettet... og igrunn ikke noe annet...
Hadde vært MYE bedre om viftene da fikk luft ifra yttersiden, og blåste luften rett igjennom og rett ut igjen... Da ville ikke varmen ifra HDD's påvirket luften ellers i kabinettet like mye...

Prøv å plasser en vifte i åpningen av en pose, og gjør slik at posen er tett rundt viften..
Så starter du viften. og se hva som skjer med posen....
Så prøver du å stikke hull på posen... og se om ca det samme skjer igjen.....


Eneste åpne veien luft har inn i det der kabinettet, er ifra bunn (Samme har HAF'n også). Men luften er jo sperret å flyte fritt oppover, grunnet PSU og plate som er til for å hindre at varmluft ifra PSU skal gå direkte oppover... (aka totalt feilkonstruert kabinett)

Kabinettet er generelt snudd på hode, iforhold til hvordan det burde være. Og så er alt av luftveier inn i kabinettet fjernet ifra sidedørene og front...
Går an å sette inn vifter og endre slik at den bakre viften blåser ut.

End of discussion.
Trådstarter
har handlekurva rimelig klar nå, vet ikke om jeg vil endre mye mer men vi får se.
bytta ut skjermkortet med et mye kraftigere ett, samme minnebus som 260 og samme gpu core som 280. og et hovedkort som støtter SLI, det forrige støttet kun crossfire som ville ha vært litt dumt med et nvidia kort i tilfelle jeg kommer til å oppgradere i framtiden.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-0AFF548C8AEF
Du kan jo lese gjennom denne guiden
http://www.bit-tech.net/hardware/buy...should-i-buy/1

Så forsåvidt greit ut, uten at jeg vet om du trenger to nettverkskort, det er allerede innebygget nettverkskort i hovedkortet så det ekstra nettverkskortet trenger du egentlig ikke å ta med.
Trådstarter
Sitat av Vexillum Vis innlegg
uten at jeg vet om du trenger to nettverkskort
Vis hele sitatet...
ojda det sjekka jeg ikke før jeg satte opp handlekurva.

@erlnd2210: tenker å kjøre win7 gratis til fullversjonen kommer, hvis ikke så kan dette være en mulighet selv om jeg kanskje kan kalles "vista fan"
Unnskyld da.. :S
Trådstarter
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Unnskyld da.. :S
Vis hele sitatet...
unnskyld for hva?
Siterer:

Frå komplet dott ennu
"Acces denied"
:/
Trådstarter
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Siterer:

Frå komplet dott ennu
"Acces denied"
:/
Vis hele sitatet...
skjønner ikke hva problemet er fungerer fint hos meg og det er tydeligvis flere brukere her det fungerer hos. uansett, her er linken igjen: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-0AFF548C8AEF
To stk. i CF er billigere enn GTX 295 og banker det og lett.

http://www.techpowerup.com/reviews/A...ossFire/6.html

http://www.techpowerup.com/reviews/A...ssFire/22.html
Sist endret av jeppfi; 21. juni 2009 kl. 20:26.
Trådstarter
javell... hva med gtx 275 med 1gb? er det mye bedre enn det? er fortsatt veldig usikker på skjermkort, er noen som sier at gtx 275 er bedre enn 4890 og andre som sier det motsatte. hehe.
blir og veldig fristet av PhysX og Cuda teknologiene til Nvidia
Sist endret av Herakles; 21. juni 2009 kl. 21:40.