Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1135
Hei.

Jeg jobber et sted hvor det med jevne mellomrom settes intramuskulær injeksjon. Ofte i delta, men flere foretrekker at den settes i setemuskel. Jeg følger prosedyre, måler opp slik som anbefalt - men det har skjedd flere ganger nå at jeg aspirerer blod! Mine kolleger gjør sjelden til aldri dette. Jeg mister litt selvtilliten og føler jeg gjør noe feil. Hvordan sikrer dere rett injeksjonssted i sete? Setter dere ganske langt ut til siden i oppre / øvre side av setet eller mer i midten av den øvre/ ytre firkanten man deler setet inn i - hvis dere skjønner setter dere den litt over der rompesprekken er? Eller på linje med der den starter? Føler mange gjør så forskjellig og det er ulike prosedyrer også på nett.
Jeg aner ikke, men det høres ut som noe du burde spørre dine kolleger om, ikke tilfeldige på internett. Du må nesten bare drite i at det er flaut, det er flauere om du får feilinformasjon og noen dævver.
Lengst ut til siden, øvre del. Minst nerver og blodkar i denne delen.
Når jeg gikk på testo skøyt jeg hvertfall øvre delen ut til siden, om du gjør det for nærme rumpesprekken risikerer du å treffe isjasnerven eller hva den heter, ikke noe man har lyst til ihvertfall
Google "injection spot [insert musle here]"
Ventrogluteal hva som oftest blir anbefalt ved utdanningsinstitusjoner i dag.

Dorsogluteal har blit mindre populær fordi man har risikoen ved isjias nerven. Det er derfor man lager dette krysset og stikker ytters til høyre.

Argumentasjonen for at dette ikke anbefales mer i samme grad er at folk ser veldig forskjellig ut samtidig som variasjon i hvor nerven går.

Bruk VAR healthcare vis du er usikker på no Mange vil si og mene noe om hvordan ting skal gjøres, men i din profesjon skal det gjøres slik det er bestemt at vi i Norge gjør ting ut ifra gjeldende forskning.
Sist endret av DrPerception; 15. november 2023 kl. 17:54.