Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 845
Hei! Jeg skal til å flytte og lurer på om det fins noe sted å få støtte til depositum annet enn nav garanti? Har hørt noe om at banken kan være villige men er det noen andre plasser? Skulle hatt depositum på 21.000 men har 11.000 om det er relevant. Jeg må ut brennkvikt her jeg bor nå så rekker ikke spare nok siden det er ganske lite som rekker til sparing .

For banken så er jeg nok en ganske bra kunde som har økonomien på plass som de kan stole på.
Har funnet en del leiligheter til 7k + 21k depo. Som jeg helst vil prøve meg på. Ellers så har jeg funnet noen som bare vil ha forskudds leie med 1 måned. Men det var noen skikkelig rønner

Har dere noen råd til flere plasser man kan hente penger fra staten og andre? Vet jeg kvalifiseres for bostøtte bl.a.
Hva med depositumsgaranti?
Eneste jeg kommer på er kredittkort. Betaler du tilbake summen innen 30 dager, slipper du renter.

Har du noe av vetdi kan du jo selge det
Sist endret av Tynnedekk; 5. november 2023 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Innlandet
knaskræv's Avatar
Trådstarter
41 7
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva med depositumsgaranti?
Vis hele sitatet...
Via hvem/hva?

Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Eneste jeg kommer på er kredittkort. Betaler du tilbake summen innen 30 dager, slipper du renter.

Har du noe av vetdi kan du jo selge det
Vis hele sitatet...
Situasjonen er heldigvis ikke så ille for meg Men vil hest slippe å flytte igjen etter 4 mnd . Kredittkort tør jeg ikke bruke på sånne summer. I værstefall må jeg bo i ei rønne med pappesker opp til hodet til jeg får spart opp. Men vil helst slippe den mellomlandinga, og har ikke noe særlig av verdier i den skalaen uten å bli kvitt alt jeg har

Men takk for raske svar
Sitat av knaskræv Vis innlegg
Via hvem/hva?
Vis hele sitatet...
Hvis du googler «depositumsgaranti» så får du opp ett hav av tilbydere. For eksempel så koster 30k depositum rundt 300kr i måneden hos det første resultatet(husleie.no) som poppa opp her.
Sitat av knaskræv Vis innlegg
Via hvem/hva?
Vis hele sitatet...
Søk litt rundt, så finner du avtalen med beste vilkår/det som passer best for deg.
Sitat av knaskræv Vis innlegg
Hei! Jeg skal til å flytte og lurer på om det fins noe sted å få støtte til depositum annet enn nav garanti? Har hørt noe om at banken kan være villige men er det noen andre plasser? Skulle hatt depositum på 21.000 men har 11.000 om det er relevant. Jeg må ut brennkvikt her jeg bor nå så rekker ikke spare nok siden det er ganske lite som rekker til sparing .

For banken så er jeg nok en ganske bra kunde som har økonomien på plass som de kan stole på.
Har funnet en del leiligheter til 7k + 21k depo. Som jeg helst vil prøve meg på. Ellers så har jeg funnet noen som bare vil ha forskudds leie med 1 måned. Men det var noen skikkelig rønner

Har dere noen råd til flere plasser man kan hente penger fra staten og andre? Vet jeg kvalifiseres for bostøtte bl.a.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor ikke nav? Du vet dem kan gi deg cash til depositum som et engangstilbud? Da har du pengene ut livet til depositum selv når du flytter igjen. Men du må begrunne søknaden at du har fått avslag på leilighet og at nav garantien ikke er mulig for deg. Er husleien faktisk 7000, så vil nav hjelpe deg uten tvil så lenge du ikke har misbrukt ordningen tidligere.



"De fleste utleiere ønsker depositum som er en sikkerhet om noe blir ødelagt i leiligheten eller om husleien ikke blir betalt. Depositum er vanligvis et beløp som tilsvarer 3 måneders husleie.

Du kan søke om penge støtte til depositum når du inngår en leiekontrakt hvis du ikke har mulighet til å skaffe dette på andre måter. Du bruker søknadskjema for økonomisk sosialhjelp for å søke om støtten til depositum.

Partene i et leieforhold er utleieren og deg. NAV er altså ikke en part i leieforholdet, selv om NAV har gitt hjelp til depositum."
Sist endret av WierdoZ; 5. november 2023 kl. 18:53.