Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 23063
Drikker hjemme 1-2 kvelder i uka, gjerne til en fotballkamp. Blir som regel 3-4 øl og blir faktisk litt småbrisen om det er snakk om poløl. Drikker fordi jeg synes det er avslappende og liker rusen det gir meg for å være helt ærlig.
Hender jeg drikker en flaske vin mens jeg jobber med universites oppgaver i ukedagene, er dog ikke så ofte(kanskje en eller to ganger maks) og kommer av på hvor effektivt jeg må jobbe. Må si terskelen for å drikke har gått ned betraktelig etter jeg flyttet til utlandet, her kan jeg kjøpe en flaske vin for 14kr så ser ingen grunn til å kjøpe annen drikke istedet. Må si jeg synes det å drikke for seg selv har sine kvaliteter og det å drikke i sosiale settinger har andre bra kvaliteter!
Sist endret av Manuehl; 3. mai 2017 kl. 23:48.
Blir 2 noen ganger 3 halvlitere om dagen.
Har ofte planer om en måned edru, men ender opp med å ta med en sixpack Frydenlund bajer når jeg handler.

Er ikke bra i det hele tatt, men jeg rasjonaliserer det med at jeg har fast jobb og alt på stell.
Finnmarking
Jeg drikker ofte alene foran dataskjermen. Jeg gamer og prater med kompiser på teamspeak, men sitter alene. Men dette skjer som regel bare i helgene, det har skjedd at jeg har lugget med meg en sekser på torsdag etter en slitsom uke på jobb
Kan drikke hver dag alene en god del enheter, er et hælvete å slite med alkoholisme, men har det veldig bra. Liker å finne en god film eller serie jeg liker, å avslutte med en nattings
Synes det er utrolig kjipt å sitte å drikke alene så det er noe jeg aldri gjør.
Kan fint sitte foran pcen og ta 1 øl eller 1 cider eller 1 rusbrus uten at det gjør noe, men aldri mer en det.
Jeg har sittet å drukket øl alene altfor ofte de siste to årene. Jeg har hatt det kjempegøy mens jeg har gjort det - hørt på musikk og spilt MMO's med internettvenner. Det utviklet seg jo temmelig fort til et alkoholproblem, selv om det føltes ut som jeg kunne slutte når jeg ville. Problemet lå vel i andre alternativer.

Jeg kom meg heldigvis ut av det - men skal ikke se bort ifra at jeg blir sittende alene på en lørdag med 4 kalde og en pizza i fremtiden. Og det synes jeg egentlig er ganske chill. Men jeg er også av typen som heller røyker alene enn å røyke med andre.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Øl til maten for en bedre opplevelse men går aldri ut over 2, drikker du for rusen er det bare destruktivt og være alene
Er det virkelig så tabulagt å drikke seg full hjemme? Selv tar jeg ofte en 7-8 øl i helgene om det ikke er noen å drikke med.
Den som bare er der
Synest det er helt greit å drikke alene, bare med måte selvfølgelig Selv begynte å drikke alene i helgene, etter at hver eneste tur på byen var skuffende. Endte opp med å drikke i ukedagene og etter jobb og slikt. Var jo bare så frigjørende og sitte å ikke bekymre seg over en ting. Varierer ganske mye hvor mye jeg drikker, men er alltids alene. Noen måneder går det i en seks pakning eller to hver eneste dag, mens noen andre holder det seg til i helgene. Akkuratt nå har jeg ikke drukket på 5 dager, men kjøpte 2 seksere i dag for å slappe av litt og ta det med ro. Føler mye av drikkingen min er pga "kjedsomhet" men at "kjedsomheten" er et symptom på avhengighet, og er fullt klar overdet, men klarer liksom ikke legge drikkingen helt på hylla, men har jeg noe å gjør på i hverdagen går det fint an å gå edru noen dager.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Synes ærlig det å drikke seg full/nesten full alene, høres deprimerende ut. Å drikke 1-2 øl eller litt vin eller litt av noe går greit. Har ikke prøvd å drikke meg sritings alene men tror det bare forverrer hvis man har depresjoner eller lignende
Sist endret av Mekkern; 4. mai 2017 kl. 20:30.
Jeg synes egentlig det er helt greit å drikke uten sosial setting. Alkohol kan også nytes, utnyttes og misbrukes alene som de fleste andre ting. Se derfor etter grunnen til du drikker og ikke drikk deg til grunne.
Må da være lov drikke seg i godt lune alene uten at det er fest

Drikker man alene ofte er det kanskje noe man bør vurdere på hvorfor.
Sist endret av ImnotEmo.; 4. mai 2017 kl. 21:17.
Sant det, men ofte blir heller "faen heller, hvorfor ikke? "
Sist endret av ID-Brikke; 4. mai 2017 kl. 21:29.
Jeg likte att drikke alene da jeg fortsatt drakk. Ett par pils eller en flaske Morgan - koste meg hver gang.
Alkohol boosta kreativiteten min noe sykt og, så etter hvert ble det ett par pils daglig, men det er en annen story.

Tenkte ikke sarlig mye over hvis det var tabu eller ikke, fikk sa mye positivt (tenkte jeg da) utav det.