Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2116
Sliter med søvn generelt og har ikke fått sove noenting i natt, tross to rivotril. Lyst å holde ut dagen og få sove igjen til natten og lurer på hvordan jeg vil reagere på en 10 mg Ritalin? Ingen erfaring med disse utenom en gang på fylla da jeg var svært full og husker lite. Brukte endel amfetamin og kokain for noen år tilbake, gikk nogenlunde greit helt til jeg etter noen års bruk begynte å få kraftige nedturer spesielt på makka. Skjelven, hjertebank, vondt i brystet, høy puls, kraftig psykisk nedtur med selvmordstanker, masse angst. Derfor styrt unna disse stoffene i fem år nå, men lurer på om en Ritalin tablett vil få meg til å oppleve noe av det samme negative som jeg opplevde på amfetamin? Spesielt med tanke på smertene i bryst, hjertet. Har litt sensitiv psyke i forhold til angst også, så vil helst være så sikker som mulig før jeg eventuelt tar den. Takker for svar!
10mg vil såklart holde deg våken, men som du beskriver det så ikke ta det! Når man ikke har sovet, så er kroppen mer utsatt for bivirkninger som er, hjertebank, vondt i brystet, putselig død, skjelven evt endret tankegang.

PS. Holde seg våken ut dagen kan gjøres lett uten rus, ta feks kaffe også hold deg aktiv ut dagen.

OBS, ikke bland opp/down som rivotril og ritalin, da kan du få en opplevelse du sent glemmer.
Sist endret av justastonedhuman; 16. juli 2015 kl. 08:20.
Trådstarter
7 1
Ok, tusen takk for et raskt svar og godt råd. Du har rett, kroppen er mye mer utsatt uten nok søvn også. Tenkte ikke den tanken i farta. Vil helst ikke utsette meg for mer enn "nødvendig" av det negative, men høres ut som de pillene er mer enn sterke nok for de dem ikke er beregnet på. Da står jeg over ihvertfall
Sitat av Kiiara Vis innlegg
Sliter med søvn generelt og har ikke fått sove noenting i natt, tross to rivotril. Lyst å holde ut dagen og få sove igjen til natten og lurer på hvordan jeg vil reagere på en 10 mg Ritalin? Ingen erfaring med disse utenom en gang på fylla da jeg var svært full og husker lite. Brukte endel amfetamin og kokain for noen år tilbake, gikk nogenlunde greit helt til jeg etter noen års bruk begynte å få kraftige nedturer spesielt på makka. Skjelven, hjertebank, vondt i brystet, høy puls, kraftig psykisk nedtur med selvmordstanker, masse angst. Derfor styrt unna disse stoffene i fem år nå, men lurer på om en Ritalin tablett vil få meg til å oppleve noe av det samme negative som jeg opplevde på amfetamin? Spesielt med tanke på smertene i bryst, hjertet. Har litt sensitiv psyke i forhold til angst også, så vil helst være så sikker som mulig før jeg eventuelt tar den. Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Rivotril er ingen vidundermedisin for søvn, tvert imot.
Utenom første gang man tar det.
Hadde prøvd å klare meg uten. Jeg spiste ritalin etter en søvnløs natt med samme mål som deg, og jeg ble hvertfall ikke mer våken eller energisk... Tvert imot.
En annen faktor du burde ta hensyn til er som KaiN over her sier at du blir mer sensitiv av søvnmangel. Jeg for min del føler meg totalt bipolar hvis jeg går lenge uten søvn, og reagerer veldig mye lettere på alle slags ytre påvirkninger. Angst blir langt mer fremtredende og psyken generelt føles rett og slett særdeles frynsete. I tillegg har du allerede tatt annen medisin..

Prøv å holde deg våken på naturlig vis, eventuelt drikk litt kaffe tidlig på dagen, og hold deg nogen lunde opptatt fram til kvelden. Vet altfor godt hvordan det er å slite med søvn over lengre tid (mesteparten av livet for min del), og det er forbanna slitsomt. Det finnes en rekke grep du kan ta selv før du tyr til medisin, og piller bør uansett aldri være en quick fix sånn sett.
Hmm. Selv foretrekker jeg å være våken 24+ timer i stedet for å f.esk 4-5 timer søvn en natt for jeg føler meg ganske bedøvet av å være våken så lenge så da blir det mindre angst.