Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375484
Sitat av Saape Vis innlegg
Siden det er rettet mot dette dep. vil jeg gjette at noen tilknyttet Libya har utført angrepet.
Vis hele sitatet...
Ja, britisk og amerikansk etterretning. Alt har gått fint her til lands helt til vi plutselig viste litt bein i nesa og sa vi skulle trekke oss ut av Libya i slutten av måneden. Noen som ikke likte det kanskje?

Ev. var det en gasseksplosjon...

Vi får vel se noen CCTV opptak etterhvert får vi håpe, det er veldig mange kameraer i det området.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Dette lukter krig, og jeg håper det blir en. Jeg verver meg frivillig!
Vis hele sitatet...
Kan du hjelpe fremtiden med å sørge for å ikke reprodusere deg?
Sry, dobbelpost... Nrk er tilbake nå.
Se NRK her
Stabilt og fint.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Er tilbake nå, iallefall nrk.
Største hendelse i norsk historie siden andre verdenskrig, i følge NRK
Tittelen på videoen har blitt endret igjen.

http://www.youtube.com/user/azz76v
Kan jo hende "Forrige Besøk" på Youtube er bugga / at den ser når du logga inn sist ?
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av SSH Vis innlegg
Kan jo hende "Forrige Besøk" på Youtube er bugga / at den ser når du logga inn sist ?
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn føler jeg meg litt skuffet, samtidig som jeg er lettet
I dene anledningen anbefaler jeg alle å lese Tom Kristensen-Dødsriket. Mye av handlingen er spunnet rundt en fiksjonelt terrorangrep i Oslo.

Forøvrig har jeg en vis mistanke om at det er et politisk motivert angrep, enten for å skape hat mot invandrere eller skade Norge økonomisk.
Sitat av echuz Vis innlegg
Som i at sendinga slutta eller som i enda en bombe?
Vis hele sitatet...
Da var VG live også nede gitt, her er det ugler i mosen!
Tror nok dette kommer til å gå hardt utover pakistanere, og spesielt nordlenninger, men vi får se. Det eneste vi kan gjøre nå er å vente, håpe på at det kommer noe oppklarende snart.

Må nesten bare krysse fingrene for at færrest mulig døde / fikk permanente skader, siden vi ikke har fått noen konkrete tall enda.
Å angripe regjeringskvartalet etter arbeidstid i fellesferien er da snodig?
Alt gikk fint så lenge vi dilta eller NATO. Så fikk Norge litt bein i nesa og sa vi skulle trekke oss ut av Libyakonflikten. Noen som ikke likte det?

Kommer vel noe CCTV opptak etterhvert, det er jo en haug overvåkingskameraer i området.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av robz1 Vis innlegg
Da var VG live også nede gitt, her er det ugler i mosen!
Vis hele sitatet...
Med tanke på hvor overbelastet serverne deres er akkurat nå, så tror jeg ikke det er så veldig overraskende
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Er vel sikkert mange av dere pyro gutta som leser her nå, noen av dere som tør å gjette på hva som kan ha blitt brukt? Ser ikke ut som om bomben har skadet byggene mer enn å knuse vindusfasader.
Sitat av robz1 Vis innlegg
Da var VG live også nede gitt, her er det ugler i mosen
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det nede. Halve norge følger jo med.. :P

Linjen er defintivt overbelastet
http://i.imgur.com/4aBqv.jpg
Måtte smile litt jeg.. :P
Ja, er vell ikke noen som vet hva som er brukt?
Må ha vert ganske heftige saker vertfall.
Er det fremdeles noe å se på TV, spesielt live ? Siden alt på nettet visstnok er nede?
Sa ikke politi duden før de gikk opp at de ikke hadde fått noe trussel også sier tv2 at en reporter mandag så maskerte menn som så ut som de lette etter noe der?

Hmm.. regner med at alt kommer for en dag til slutt..!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Noen som vet hvor pressekonferansen sendes?
Noen som kan forklare hvorfor glasset er blåst ut og ikke inn, på de rundt liggende byggningene?
Sitat av robz1 Vis innlegg
Er det fremdeles noe å se på TV, spesielt live ? Siden alt på nettet visstnok er nede?
Vis hele sitatet...
Reportere fikk gå opp å filme netopp..!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av robz1 Vis innlegg
Er det fremdeles noe å se på TV, spesielt live ? Siden alt på nettet visstnok er nede?
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nett-tv/direkte/nrk1/

Funker fint her.
usertitle import
bleh's Avatar
Nrk.no for pressekonferanse
Pressekonferanse kommer vel på TV'en også ?
Ser ut som om Nyhetskanalen også skal sende pressekonferansen. Ser ut som om den er utsatt, da.
Hobby Filosof
2 døde, hittil ... noen som vet hvor mangen skadde, evt. flere døde?!
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av echuz Vis innlegg
Noen som vet hvor pressekonferansen sendes?
Vis hele sitatet...
Den kommer på TV2 vet jeg
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
2 døde, hittil ... noen som vet hvor mangen skadde, evt. flere døde?!
Vis hele sitatet...
Ingen som vet. Er bekreftet 2 døde elns, men er VELDIG mange fler antar jeg
Sist endret av SSH; 22. juli 2011 kl. 17:34.
Vedder på at Mullah Krekar har noe med det her å gjøre. Det vi får for å slippe inn terrorister i landet..
‎1814, 1905 og 2011. Et nytt tidsskille i Norges-historien.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av SSH Vis innlegg
Ingen som vet. Er bekreftet 2 døde elns, men er VELDIG mange fler antar jeg
Vis hele sitatet...
Tror jeg ikke, de har jo sjekket gjennom nesten alt innen nå.
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
2 døde, hittil ... noen som vet hvor mangen skadde, evt. flere døde?!
Vis hele sitatet...
Ble sagt at etager oppover i regjeringsbygget var helt ødelagt. Kantina ser helt ødelagt ut også.

BBC sier at politiet har arrestert 3 personer og at en politi aksjon foregår på Gardemoen eller noe
Sist endret av winkeesalami; 22. juli 2011 kl. 17:36.
Sitat av Smileh Vis innlegg
Vedder på at Mullah Krekar har noe med det her å gjøre. Det vi får for å slippe inn terrorister i landet..
Vis hele sitatet...
om det i det hele tatt er radikale islamister så har vi gjort en jævlig god jobb med å antagonisere den muslimske befolkningen i norge.
Sitat av Das Vis innlegg
Selvfølgelig er det nede. Halve norge følger jo med.. :P

Linjen er defintivt overbelastet
Vis hele sitatet...

Det er helt sikkert. iflg nix så går grafen brått opp :P



http://mrtg.uio.no/mrtg/nix/nix-sum-day.png
hvorfor tror folk dette er gass? eller en ulykke?
det skjer ikke bare plutsjelig en gasseksplosjon som raserer alle bygga i nærheten, også der statsministeren sitter.
det er norges mest sårbare sted, så at det er en gasseksplosjon, my ass.

men det er bare mine tanker. ikke slakt meg forde
Sist endret av freakyy; 22. juli 2011 kl. 17:37.
Ingen som har kommet over en video av eksplosjonen? kansje noe av web cams eller noe?
Sitat av freakyy Vis innlegg
hvorfor tror folk dette er gass? eller en ulykke?
det skjer ikke bare plutsjelig en gasseksplosjon som raserer alle bygga i nærheten, også der statsministeren sitter.
det er norges mest sårbare sted, så at det er en gasseksplosjon, my ass.

men det er bare mine tanker. ikke slakt meg forde
Vis hele sitatet...
Er ikke lengre noe å diskurete, det er bekreftet at det var en bombe.
Noen smalt i oslo nå! vet ikke om bombe eller ting eller gass
Min søster hørte det!
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
2 døde, hittil ... noen som vet hvor mangen skadde, evt. flere døde?!
Vis hele sitatet...
Flere døde

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080586
Sitat av Smileh Vis innlegg
Vedder på at Mullah Krekar har noe med det her å gjøre. Det vi får for å slippe inn terrorister i landet..
Vis hele sitatet...
er bekrefta at han ikke har noe med det å gjøre.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av freakyy Vis innlegg
hvorfor tror folk dette er gass? eller en ulykke?
det skjer ikke bare plutsjelig en gasseksplosjon som raserer alle bygga i nærheten, også der statsministeren sitter.
det er norges mest sårbare sted, så at det er en gasseksplosjon, my ass.

men det er bare mine tanker. ikke slakt meg forde
Vis hele sitatet...
Det er bekreftet at dette er en terror aksjon..
Sitat av Rayes Vis innlegg
Er ikke lengre noe å diskurete, det er bekreftet at det var en bombe.
Vis hele sitatet...
akkurat.
men er ikke alle som har fått det inn i skallen.
Synes media skaper alt for mye frykt når de går ut med spekulasjoner før noe er bekreftet. Det er faktisk helt på trynet, ingen tvil om at det var en bombe, men at media skal gå ut med spekulasjoner om hvem som står bak blir for dumt.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Bim411 Vis innlegg
Ingen som har kommet over en video av eksplosjonen? kansje noe av web cams eller noe?
Vis hele sitatet...
overvåkningskameraer og filmene fra dem holdes vel igjen av politiet.

Tror heller ikke det første en privatperson gjør etter noe slikt er å løpe hjem og laste det opp på youtube.
Sist endret av Bombasa; 22. juli 2011 kl. 17:39.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Det er bekreftet at dette er en terror aksjon..
Vis hele sitatet...
jeg vet det
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
BBC sier at politiet har arrestert 3 personer og at en politi aksjon foregår på Gardemoen eller noe
Vis hele sitatet...
Link til dette?
Sitat av freakyy Vis innlegg
er bekrefta at han ikke har noe med det å gjøre.
Vis hele sitatet...
Bekrefta? By who?
Brukere som leser tråden: 582
288 medlemmer og 294 uregistrerte med 8338 visninger og 283 svar!

hett tema!

men til topic! første tanken som slo meg var at " nå begynner det for fullt her i norge også" sitter på jobb nå og står nesten kunder i kassa og spør om å sjekke VG!

er spent på hvordan dette ender og om noen påtar seg ansvaret for disse handlingene. syntes dette var skikkelig ille! fyfaen.

ender nok i flere titalls døde? for de har vell ikke søkt igjennom alle bygninger og rom enda antageligvis. men ser hvor kraftig bomben er når ruter i andre kvartaler bare forsvinner!

;(
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.