Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3012
Hei.
Jeg er HELT ny her, og er ikke spesielt "smart" med datamaskin når det kommer til det avanserte. Er ikke sikkert det er avansert en gang

Men, her er problemet:

Jeg får ikke lyd på VLC, jeg har prøvd å reinstalere VLC, uten hell. Jeg fikk en ny versjon, men lyden uteblir stadig. Jeg får jo lyd hvis jeg spiller av i WMP eller Quick Time, men da blir det ikke video.

Noen som kan hjelpe en stakkar "noob"?
Skru opp lyden i programmet.

Vet ikke hvordan en "noob" tenker, har ikke vært det på mange år! Nå er jeg pro!
Har du surround e.l ?
Gå på, Audio -> Audio Channels
Hva står den på her? Stereo? Hvis ikke, prøv å skift den til stereo, eller noe annet, prøv deg litt frem her.
VLC er noe drit fra 90 tallet Prøv Gomplayer, funker alltid
http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html
xamntR & Deliciusman: kan dere utdype litt hvorfor de avspillerne er bedre enn VLC? med tanke på brukervennlighet, optimal videokvalitet og hakking osv. så vet jeg litt før jeg evnt laster ned
K-lite codec pack!

http://www.free-codecs.com/download/...codec_pack.htm

Har hatt samme problem før, men har fikset seg ved og installere kodeker.

Kan jo prøve det?
Sitat av mgo1990 Vis innlegg
Hei.
Jeg er HELT ny her, og er ikke spesielt "smart" med datamaskin når det kommer til det avanserte. Er ikke sikkert det er avansert en gang

Men, her er problemet:

Jeg får ikke lyd på VLC, jeg har prøvd å reinstalere VLC, uten hell. Jeg fikk en ny versjon, men lyden uteblir stadig. Jeg får jo lyd hvis jeg spiller av i WMP eller Quick Time, men da blir det ikke video.

Noen som kan hjelpe en stakkar "noob"?
Vis hele sitatet...
Du kan vel starte med å fortelle oss hvilket format det er du prøver å spille av, og om du får lyd i noen andre applikasjoner med denne filen ?

Forøvrig spilles det meste i VLC uten noen codec-packs.
Tusen takk for alle svar!

Jeg har sjekket alt av lydinstillinger. Jeg har jo litt peiling på data:P Men er ingen pro, slik som mange her:P

Jeg er ikke hjemme nå, men skal prøve å laste ned en av de linkene dere sendte. Filen er vel avi ell no, er ikke helt sikker.

Men tusen takk hvertfall
Filen kan godt være AVI, men bak avi skjuler det seg 53253125342543251252 forskjellige formater, er du engang sikker på at filen har et lydspor ?
Han sier jo at han får lyd i andre programmer, men da får han ikke bilde. Så filen må jo ha et lydspor.
Det hender filmer starter uten lyd i VLC. I såfall er det bare å starte filmen på nytt. Det er min erfaring. ( Selvfølgelig hjelper ikke dette om lyddriveren din har "falt ut".
Det som hjelepr meg:

1. AC3 Filter (Vet ikke hva det er, men det hjelper av og til)
2. Realtek Audiodriver
3. Restarte pcen